QXL
Fra : Tommy Hansen

Dato : 12-12-02 19:53

Hej
Jeg har erfaret at bud på QXL auktioner kun er bindende i QXL regi.
Dette forstår jeg ikke, da jeg mener når man afgiver et bud indgår man en
aftale der er juridisk bindende.
Kan nogen forklare mig sammenhængen ?

Tommy

Fra : Camilla Scharff

Dato : 12-12-02 20:10

"Tommy Hansen" <tommyhh@tdcadsl.dk> skrev...
> [...]
> Jeg har erfaret at bud på QXL auktioner kun er bindende i QXL regi.
> Dette forstår jeg ikke, da jeg mener når man afgiver et bud indgår man en

Har du læst betingelserne/reglerne på QXL, for der står da vist noget andet
end du har 'erfaret' (ved ikke, hvordan du præcist har erfaret det - og har
ikke læst hele regelsættet fra ende til anden, da jeg ikke selv bruger
QXL) - http://www.qxl.com/html/DA/static/152.shtml

Mvh. Camilla

Fra : Tommy Hansen

Dato : 13-12-02 12:35

> [...]
har
> ikke læst hele regelsættet fra ende til anden, da jeg ikke selv bruger

Det kan jeg da godt se, jeg har bare fået følgende besked fra en anden
bruger.
"Jeg har lige snakket med
QXL´s kunderservice, og de har sagt at auktionen ikke er juridisk bindende,
men kun bindende ifølge QXL´s regler."
Hvis vi holder fast ved at bud er juridisk bindende, hvis en køber ikke vil
betale, hvad kan man så gøre, udover at lade ham registrerer i RKI ?

Tommy

Fra : O.p

Dato : 13-12-02 12:42

fandt dette som vel er relevant:

fra qxl betingelser:

5.3 Bud og noteringer i Privatsælger Handler. Afgivelse gennem din QXL konto
(uanset om det er fra dig eller en, der bruger din konto) af enten 1) et bud
i Privatsælger Handler, eller 2) en Notering over varer eller tjenester, der
skal indgå i Privatsælger Handler, er juridisk bindende og kan ikke trækkes
tilbage medmindre sælger accepterer din anmodning om dette, efter at det er
afgivet.

5.2 Bud i QXL Handelspartner Handler. Afgivelse af et bud gennem din QXL
konto (uanset om det er fra dig eller en, der bruger din konto) i den
pågældende handel kan kun trækkes tilbage såfremt sælger accepterer din
anmodning og vil være juridisk bindende for dig. Hvis dit bud falder heldigt
ud, indgås der en kontrakt mellem dig og QXL Handelspartneren, når handelen
lukkes. Hvis dit bud vinder, vil QXL Handelspartneren sætte sig i
forbindelse med dig, således at hver part kan bekræfte den pris, du har
budt, og de øvrige betingelser i den bindende kontrakt, som skal indgås
mellem dig og QXL Handelspartneren, efter at handelen er lukket.
Der er dog ifølge 'Lov om visse forbrugeraftaler' 14 dages fortrydelsesret
for varer købt af erhvervsdrivende via fjernsalg.

Mvh

Ole P

Ps det er vel lovligt at udsende rykker og derefter oplyse om evt reg i RKI
??