Review af R 9500
Fra : JRS

Dato : 12-12-02 10:00

Hej !

Leder med lys og lygte efter et ordentligt review af Radeon 9500 (ikke pro).
Man kan finde masser af pro udgaven, men den er jo ikke kommet ud endnu og
kommer først engang hen i januar ;-(
PRC-data har ikke-pro udgaven hjemme, men jeg har svært ved at finde nogle
info omkring ydelse osv..

MVH
JRS

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 12-12-02 11:14

"JRS" <jrs@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> kommer først engang hen i januar ;-(
> PRC-data har ikke-pro udgaven hjemme, men jeg har svært ved at finde nogle

Dette er godt nok igen et PRO review, men der er da en masse
sammenligningsdata med den alm. 9500, så kan det ikke bruges?

http://www.tomshardware.com/graphic/20021202/index.html

M.v.h.

Fra : JRS

Dato : 12-12-02 12:36

"Mads Holmer-Jensen" <m.holmer-jensen@fjernstofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3df86178$0$24704$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Dette er godt nok igen et PRO review, men der er da en masse
> sammenligningsdata med den alm. 9500, så kan det ikke bruges?
>
> http://www.tomshardware.com/graphic/20021202/index.html

Takker for linket, har dog læst reviewet før .. De fortæller lidt om
opbygningen af 9500 vs pro, men når de kommer til test'sne har de ikke
9500'eren med ... Det var jo her det begyndte at blive spændende, se hvor
højt den kan score ift pro udgaven --
Men det er da godtnok lidt skidt at den kun gives med 64mb ram .. Kan bare
ikke rigtigt vente til midt i januar med at få mig et nyt, og 9700 sys jeg
er liige dyr nok ..

MVH
JRS

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 12-12-02 13:06

> Men det er da godtnok lidt skidt at den kun gives med 64mb ram .. Kan bare
> ikke rigtigt vente til midt i januar med at få mig et nyt, og 9700 sys jeg
> er liige dyr nok ..

Jep - samme her. Jeg vil til gengæld gerne vente på 9500 Pro.

M.v.h.

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 12-12-02 13:55

> [...]

> ikke rigtigt vente til midt i januar med at få mig et nyt, og 9700 sys jeg

Hvilken producent køber du fra? Jeg regner med Hercules, som også mit
nuværende GF2Ti er fra. De andre udbydere af Radeon kort kender jeg ikke
rigtigt.

Fra : JRS

Dato : 12-12-02 16:47

"Mads Holmer-Jensen" <m.holmer-jensen@fjernstofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3df88717$0$24674$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hvilken producent køber du fra? Jeg regner med Hercules, som også mit
> nuværende GF2Ti er fra. De andre udbydere af Radeon kort kender jeg ikke
> rigtigt.

Har ikke hørt meget godt om Hercules kortene .. Nogle lovpriser dem, mens
andre hader dem.
Mit nuværende (til rep)Radeon 8500le 128 kommer fra PowerColor. Udemærket
kort, ingen problemer der, og rimelig støjsvag.
Kiggede på Hercules dengang med opdagede at de ikke understyttede 2 skærme
på en gang . Godtnok har de både DVI og D-sub, men man kunne kun bruge en af
gangen. Idioti på højt plan dér ..
Ville gerne ha haft Connect3D da de skulle være af høj kvalitet og bliver
til tider sammenlignet med ATI's egne kort der jo desværre ikke sælges i
Europa mere .. :-/

Hvis jeg køber mig et R9500 bliver det fra PRC-data der har PowerColor.
Det hele bunder nemli i at mit R8500 har været i "restordre" over en måned
nu, og vil se om jeg ikke kan få mig et andet kort i stedet .. Kan jo ikke
passe jeg skal blive ved at vente på at de får sig taget sammen til at få
det sendt fra Østen..

MVH
JRS

Fra : Kristian Espensen

Dato : 12-12-02 14:08

> [...]
> kommer først engang hen i januar ;-(
> PRC-data har ikke-pro udgaven hjemme, men jeg har svært ved at finde nogle

Ydelsen ligger omkring ti4200, og jeg synes derfor klart at du bør vente på
Radeon 9500 Pro, som yder langt bedre end ikke pro.

Hardinfo har testet Gigabyte Maya II Radeon 9500:
http://www.hardinfo.dk/tests/Grafikkort/default.asp?ID=477

Beyond3d har testet Sapphire ATLANTIS Radeon 9500. Dette er et af Radeon
9500 kortene på det danske marked, og testen er bl.a. derfor interessant.
http://www.beyond3d.com/reviews/sapphire/radeon9500/

--
Med venlig hilsen Kristian Espensen

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 12-12-02 16:48

Radeon9500Pro er MAX 250kr dyere end 9500 men så får man også et kort med
128MB-ram og samtidigt kan det banke et GF4Ti4600 i quality-mode og næsten
også i normal-mode. Radeon9500 er noget usikker, det vides ikke engang om
det kan holde trit med GF4Ti4200.
Køb Radeon9500Pro så får du pt. det 3. hurtigste gfx på markedet.
Jeg skal selv ha et !!!
Niels

Kristian Espensen <leth_espensen@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3df88a1d$0$47398$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Fra : JRS

Dato : 12-12-02 17:05

"Kristian Espensen" <leth_espensen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> 9500 kortene på det danske marked, og testen er bl.a. derfor interessant.

Tak for links'ne !
Ja, det ser sku ikke for godt ud med R9500 .. Kan jo næsten ikke engang
trække fra R9000pro ..

Ser ud til at jeg bare må vente på at PRC-data får sparket sin suplier hårdt
nok i bollerne, så de får sendt mig mit R8500 der er i restordre :-/

MVH
JRS

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 12-12-02 17:15

"Kristian Espensen" <leth_espensen@mail.tele.dk> wrote in message

> Beyond3d har testet Sapphire ATLANTIS Radeon 9500. Dette er et af Radeon
> 9500 kortene på det danske marked, og testen er bl.a. derfor interessant.
> http://www.beyond3d.com/reviews/sapphire/radeon9500/

Hmm, lyder som om, at Sapphire som mærke vil være garant for kvalitet.
Bliver spændende at læse en 9500 PRO round-up.

Fra : Sven

Dato : 14-12-02 01:23

I.flg. shg, kommer 9500 både som 64MB og som 128MB. 9500Pro kommer "kun" som
128MB. Det sjove er, at et 9500 128MB er DYRERE end et 9500Pro 128MB. Forstå
det hvem der kan!

Sven