Sagsomkostninger, hvornår?
Fra : Bryan

Dato : 11-12-02 18:07

Hvornår, eller i hvilken sager kommer der sagsomkostninger på en retssag?
Jeg skal give møde i retten pga for sent at give tilbagemelding på en
fartbøde.
Er det noget der kommer til at koste mig ekstra?

Mvh Bryan

Fra : Thomsen, K.

Dato : 11-12-02 23:20

Forhåbentlig Det har du fortjent

Ved din handling (eller mangel på samme) har du påført samfundet nogen
ekstra udgifter. Synes du vi andre skal betale dem ??

Venlig hilsen
Knud

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 11-12-02 23:30

> "Bryan" <jolll@pc.dk> skrev i en meddelelse

Hvis ikke du bruger advokat til at hjælpe dig, løber der ikke omkostninger
på.
Bemærk i øvrigt, at hvis retsmødet kun er berammet, fordi du "glemte" at
vedtage og betale bøden, kan du bare skynde dig ind på nærmeste
politistation og betale bøden, så bliver retsmødet aflyst.

Kurt

Fra : Bryan

Dato : 12-12-02 04:24

> Bemærk i øvrigt, at hvis retsmødet kun er berammet, fordi du "glemte" at
> vedtage og betale bøden, kan du bare skynde dig ind på nærmeste
> politistation og betale bøden, så bliver retsmødet aflyst.

Takker Kurt!
Det var da noget der kunne bruges til noget.
Må nok hellere suse til storbyen så.
(Så blir Thomsen osse så glad :)

Mvh Bryan

Fra : Bryan

Dato : 12-12-02 04:19

> Ved din handling (eller mangel på samme) har du påført samfundet nogen
> ekstra udgifter. Synes du vi andre skal betale dem ??

Hvorfor vidste jeg den ville komme ... :)
Har jeg egentlig osse påført samfundet *ekstra* udgifter ??
Det er da vist en grundlovssikret ret at få sin sag prøvet i retten.
Men nå, det er vist diskuteret til bevidstløshed før, og vil alligevel
ende OT, og futtes til dk.politik osv osv ...

Mvh Bryan

Fra : Peter Hansson \(7950~

Dato : 12-12-02 11:03

"Thomsen, K." <091255antispam@iname.com> wrote in message
> Forhåbentlig Det har du fortjent
>
> Ved din handling (eller mangel på samme) har du påført samfundet nogen
> ekstra udgifter. Synes du vi andre skal betale dem ??

Så må han hellere skynde sig ned på politistationen for at betale. Så er der
ved at være råd til at lette top- og mellemskatten. .-).

PH