Printerdeling
Fra : Martin Petersen

Dato : 11-12-02 16:52

Burde det ikke kunne lade sig gøre?

Jeg har en PM8500 med en tilsluttet StyleWriter 1500. Den kører OS9.1

Og så er der min nye iBook700 som jeg gerne vil printe fra. Jeg tror ikke
den kan printe "gennem" 8500'eren når den er bootet i OSX, men burde den
ikke kunne gøre det når man booter i 9.2?

De to mac'er er forbundet via Ethernet, og AppleTalk er slået til.

På 8500'eren vælger jeg Stylewriterens driver i "Vælger", går ind i "valg"
og checker "Gør denne printer fælles", gi'r den et navn (Fællesprinter) og
lukker "Vælger".

Et symbol for "Fællesprinter" dukker nu op på iBookens skrivebord - og alt
ser perfekt ud.
Men når man vil printe og er kommet igennem den alm. print-dialog u.
problemer, kommer der en fejlmeddelese på Finder: "Arkivet findes ikke" og
med en eneste aktionsmulighed: "Annullér"

Øv, jeg kan ikke få den til det; hvad gør jeg forkert?

Martin

Fra : Martin Edlich

Dato : 11-12-02 21:12

In article <BA1D1DB0.A5BB%martinmarius@petersen.mail.dk>,
Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> Øv, jeg kan ikke få den til det; hvad gør jeg forkert?

Bare et vildskud: Kald printeren uden noget med æøå i.

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : N/A

Dato : 12-12-02 09:19

Fra : N/A

Dato : 12-12-02 09:19

Fra : Martin Petersen

Dato : 12-12-02 09:19

Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> Hvorfor filen kan den ikke se det arkiv ...?

Det kunne man ikke fordi iBook'en ville have ALLE driver-delene til
Stylewriteren lagt over i sin OS9-systemmappe. (Desktop Printer
Extension, Desktop Printer Spooler, Printer Share m.fl.) Uagtet at det
så ud til at de tilsvarende arkiver allerede lå der. Men altså hele
StyleWriter 1500 "pakken", og nu funger det.

Så nu kan jeg printe direkte via 8500'eren når jeg booter iBooken i OS9.
Kunne man så også bare i classic ...

Martin