Tråde & semaforer på HP-UX m. GCC
Fra : Henning Larsen

Dato : 11-12-02 15:53

Hej

Jeg har et multithreaded program som jeg har kørende på windows.

Dette skal jeg nu have porteret således det kan køre på HP unix. (compiler
GCC)
Er der nogen der kan fortælle mig hvorledes man laver tråde og semaphorer på
denne platform, eller et godt link.

mvh
Henning

Fra : Finn Lavlund

Dato : 28-12-02 11:58

I Unix opfattes hver tråd som en process, med sin egen allokeret plads i
memory. Omvendt er det med windows NT Win2K og nyere, som kan håndtere
flere tråde i samme process, hvor alle trådene i denne process allokeres
fælles plads i memory. Afhængig af hvor meget memory der er til
rådighed og hvor meget de enkelte tråde fylder i memory, kan det betyde
en langsom afvikling, og nedsat hastighed alt efter processernes
prioritering. Her tænkes udover de kørende også på det omtalte program,
som ønskes konverteret til Unix brug.

Jeg har selv begrænset kendskab til C, og koder hovedsagelig i java, og
kan ikke hjælpe dig med kode, men prøv eventuelt dette link.

http://www.cs.cf.ac.uk/Dave/C/node29.html#SECTION002900000000000000000

Mvh
Finn