Der er stadig nogle som tænker på prisen!!~
Fra : Simon D

Dato : 11-12-02 13:22

Ja jeg ved det godt, endnu et af de indlæg hvor jeg vil spørge til hvad i
synes er bedst. Nu til sagen, jeg har en maskine med en 1000mhz Athlon, Asus
a7m266, 512 ddr ram, og hvor mit gamle TNT2 32mb ram sidder i. Men nu er jeg
jo blevet grådig efter jeg har sat nye ram i (de andre var deffekte), så jeg
vil måske også give mig selv et nyt grafikkort i julegave. Jeg synes selv
jeg har ledt grundigt og overvejet det ene frem for det andet i en
uendelighed. Der er nok ingen tvivl om at et gf4ti4200 er et rigtig godt køb
til den kræsne gamer, men jeg synes det er lige voldsomt at rippe
pengepungen for 1500. Jeg har set mig lidt lun på et Innovision gf 440 64ddr
til ca 550kr selv om jeg har læst en del dårligt om netop disse
"opgraderede" gf2 kort, men det er dog trods alt 1/3 af prisen på et gf4ti
4200 og det er vel også vær at tage med især i december måned. Det sidste
jeg har overvejet er et ATI 9000 pro, som der er skrevet en del godt om, og
som sikkert også understøtter en del nyere features, men også til ca 900kr.
Det skal læses på den måde at jeg gerne vil slippe billigt, men ikke for en
hver pris. Hvis jeg køber et gf4 440 vil det da svare til at tisse i
bukserne, det luner godt, men på meget kort sigt? Jeg savner lidt en
sammenligning af pris og ydelse hele vejen rundt.
Jeg spiller MOHAA og Mafia som dog kører lige på grænsen til det
udholdelige, så 3d er trods alt også vigtigt.

På forhånd tak!!!

Fra : Thomas

Dato : 11-12-02 13:29

"Simon D" <sdemuth"fjerndette"@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg spiller MOHAA og Mafia som dog kører lige på grænsen til det
> udholdelige, så 3d er trods alt også vigtigt.

Et G4 Ti 4200 kan fås for 1195. og med de spil du spilelr vil du bliver mere
end 600 kroner gladere for det hurtigere kort.

Ja .. du tisser godt og grundigt i bukserne med et MX kort, da de yder meget
ringe.

det kan bedre betale sig at spare lidt på julepilsnerne og få det bedre
kort.

venligst

Thomas

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 11-12-02 13:43

On Wed, 11 Dec 2002 13:28:48 +0100, Thomas wrote:

> Et G4 Ti 4200 kan fås for 1195. og med de spil du spilelr vil du bliver
> mere end 600 kroner gladere for det hurtigere kort.

Enig.

> Ja .. du tisser godt og grundigt i bukserne med et MX kort, da de yder
> meget ringe.

Nå, det var da ellers noget af en påstand. Quake 3 i 1600x1200 max
detaljer flydende... hmm, ringe? I don't think so.

Det yder ikke ringe, men andre yder bedre (!).

At sige det er ringe er en fortalelse der vil noget... :-/

> det kan bedre betale sig at spare lidt på julepilsnerne og få det
> bedre kort.

Hvis man spiller meget, ja. Hvis man spiller lidt, nej.

/Martin