Hvilket codec??
Fra : sls[2770]

Dato : 11-12-02 10:19

Hej NG!!

Jeg har en film "bourne identity" som er i divx og som jeg kan starte op.
Problemet er at der kommer noget grøn farve i billedet, og jeg tror det
skyldes
at jeg mangler et codec. Jeg har divx. 5.02 og Nimo 5.0, hvilket codec
mangler jeg ?

takker !

Mvh sls

Fra : Kim Larsen

Dato : 11-12-02 11:12

"sls[2770]" <slsFJERN@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skyldes
> at jeg mangler et codec. Jeg har divx. 5.02 og Nimo 5.0, hvilket codec

Uden at være 100% sikker på din sag, så tror jeg det er et andet problem du
har. Jeg har haft samme problem med nogle film, og fandt ud af at det ikke
var hele filmen jeg havde, det sidste i filmen manglede. Jeg ved det, for
filmen hentede jeg så igen, og denne gang fik den lov til at være i flere
dage så jeg var 100% sikker på at den nu var færdig, og det gav det ønskede
resultat.

Kim Larsen

Fra : RpR

Dato : 11-12-02 12:20

> [...]
> skyldes
> at jeg mangler et codec. Jeg har divx. 5.02 og Nimo 5.0, hvilket codec

Hyp ind i den rigtige NG evt. ?

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine

Fra : Lars Stokholm

Dato : 11-12-02 15:35

In dk.edb.hardware.grafikkort, RpR wrote:

> [...]

Det kan måske skyldes at du har installeret "Ffdshow DirectShow" med
Nimo. Afinstaller Nimo, installer den igen uden dette filter.

> Hyp ind i den rigtige NG evt. ?

Din vejledning hjælper ikke stort hvis ikke du fortæller hvad den
rigtige gruppe er. Jeg ved det faktisk ikke med sikkerhed selv...
Måske Windows-gruppen?

--
Lars Stokholm

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 11-12-02 18:30

On Wed, 11 Dec 2002 15:35:08 +0100, Lars Stokholm wrote:

> Din vejledning hjælper ikke stort hvis ikke du fortæller hvad den
> rigtige gruppe er. Jeg ved det faktisk ikke med sikkerhed selv... Måske
> Windows-gruppen?

Jeg vil tro vi skal over i en warez-gruppe....

/Martin

Fra : Lars Stokholm

Dato : 11-12-02 18:49

In dk.edb.hardware.grafikkort, Martin L. Johansen wrote:

[Codecs]

> Jeg vil tro vi skal over i en warez-gruppe....

Det vil jeg så ikke tro. Hvad har codecs med warez at gøre? Fordi
filmen måske er ulovlig, behøver codec'et jo ikke at være det. Så med
mindre det er tilfældet, hører spørgsmålet ikke nødvendigvis til i en
warez-gruppe. Selvom erfaringerne med netop den film måske er større i
en sådan gruppe - men sådan er der jo så meget.

--
Lars Stokholm

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 11-12-02 19:05

On Wed, 11 Dec 2002 18:48:51 +0100, Lars Stokholm wrote:

> [...]
> til i en warez-gruppe. Selvom erfaringerne med netop den film måske er
> større i en sådan gruppe - men sådan er der jo så meget.

Jeg skrev også tro. Men vi kan skille den lidt ad... Manden spørger
efter codec til _filmen_ Bourne Identity, dvs. en, efter al
sansynlighed, ulovlig kopi, dvs. han skal over i en warez-gruppe.

Havde han nu bare spurgt efter et codec til et DivX-komprimeret filmklip
(så kan det jo være alt lige fra ferieoptagelser, til en selvbiografi)
så ville han stadig være forkert på den, og jeg vil tro den nærmeste
gruppe er den med Winblows, host undskyld, Windows.

Lidt ligesom med forsikringer... det er satme ikke ligemeget hvordan man
udfylder skadesanmeldelsen for at få nogle penge...

Jeg har en eller anden forestilling om at det er knaldhamrende
pløk-åndsvagt i et offentligt forum at spørge efter ting til
piratkopier. Det grænser til at være nummeret dummere end vådt bølgepap,
for det er ingen sag for en eller anden "stikker" at melde manden, og
får han først besøg, så hænger man sq på en stor regning. Han kan ligeså
godt stille sig ud i Bilka og råbe at han har sådan en film og skal
bruge hjælp.... Der er han ligeså "anonym" som han er her.

Just my 2 cents.

//Martin

Fra : Lars Stokholm

Dato : 11-12-02 19:59

In dk.edb.hardware.grafikkort, Martin L. Johansen wrote:

> Jeg skrev også tro.

Jeg har ikke sagt andet.

[...]

> [...]
> så ville han stadig være forkert på den, og jeg vil tro den nærmeste
> gruppe er den med Winblows, host undskyld, Windows.

Der er da ikke forskel. Så hvis han ikke havde sagt hvilken film det
drejede sig om, havde du gladeligt henvist ham til Windows-gruppen?
Det er da nok noget nær det skøreste jeg nogensinde har hørt.

> Lidt ligesom med forsikringer...

Det må så være dit problem. Jeg vil ikke henvise en person til en
forkert gruppe blot fordi han har sagt nogle ord der fornærmer mig.

> [...]
> godt stille sig ud i Bilka og råbe at han har sådan en film og skal
> bruge hjælp.... Der er han ligeså "anonym" som han er her.

Så vi bryder alle regler om god vejledning og sender ham det forkerte
sted hen? Det lyder ikke særligt fornuftigt i mine øre.

> Just my 2 cents.

Cheap.

--
Lars Stokholm

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 11-12-02 20:46

On Wed, 11 Dec 2002 19:58:44 +0100, Lars Stokholm wrote:

> Jeg har ikke sagt andet.

Fint.

> Der er da ikke forskel. Så hvis han ikke havde sagt hvilken film det
> drejede sig om, havde du gladeligt henvist ham til Windows-gruppen? Det
> er da nok noget nær det skøreste jeg nogensinde har hørt.

Forklar?

> Det må så være dit problem. Jeg vil ikke henvise en person til en
> forkert gruppe blot fordi han har sagt nogle ord der fornærmer mig.

Hvad mener du? Han har skam ikke fornærmet mig.

> Så vi bryder alle regler om god vejledning og sender ham det forkerte
> sted hen? Det lyder ikke særligt fornuftigt i mine øre.

Nej det har jeg ikke sagt. Jeg tror ikke du har læst hvad jeg har
skrevet.

> Cheap.

Vil du af med mere da?

PS: Du angriber mig lidt i denne post. Jeg har ikke angrebet dig, men
blot forklaret min mening om hele emnet og intet om dig. Så jeg forstår
ikke du hagler sådan på mig...

//Martin

Fra : Lars Stokholm

Dato : 11-12-02 21:00

> Forklar?

Det gør jeg vist også længere nede (*).

> Hvad mener du? Han har skam ikke fornærmet mig.

Hvorfor vil du så ikke vejlede ordentligt?

Jeg forklarer (*) her:

> Nej det har jeg ikke sagt. Jeg tror ikke du har læst hvad jeg har
> skrevet.

Du skrev: "Manden spørger efter codec til _filmen_ Bourne Identity,
dvs. en, efter al sansynlighed, ulovlig kopi, dvs. han skal over i en
warez-gruppe". Konklusionen er forkert. Hvorfor blander du dig i hvad
han skal bruge det codec til?

> PS: Du angriber mig lidt i denne post.

Hvad er det for noget pladder?

> Jeg har ikke angrebet dig

Det er vi enige om.

> men blot forklaret min mening om hele emnet

Ja, som tilsyneladende bygger på at du ikke bryder dig meget om
pirater. Det skal du også have lov til, men så lad andre tage sig af
vejledningen af dem.

> og intet om dig.

Det er _din_ mening, så jeg kan vel godt snakke om _den_ og _dig_? Så
længe jeg ikke sviner dig til.

> Så jeg forstår ikke du hagler sådan på mig...

Du godeste. Tror du ikke vi skulle stoppe nu så?

--
Lars Stokholm

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 11-12-02 22:16

On Wed, 11 Dec 2002 21:00:15 +0100, Lars Stokholm wrote:

> Det gør jeg vist også længere nede (*).

Ok.

> Hvorfor vil du så ikke vejlede ordentligt?

Jeg har slet ikke prøvet. Det er en anden som starter med at vejlede
ham. Jeg aner ikke hvor det rigtige sted er, men hvis det er en
piratfilm, så må han altså over i en warez-gruppe.

> [...]
> dvs. en, efter al sansynlighed, ulovlig kopi, dvs. han skal over i en
> warez-gruppe". Konklusionen er forkert. Hvorfor blander du dig i hvad

Konklusionen er da helt rigtig. Piratsoftware = warez.

Jeg blander mig ikke. Det jeg faktisk gør er, at jeg prøver at hjælpe
manden til ikke at gøre noget dumt = spørge om ulovligheder i et
offentligt forum.

> Hvad er det for noget pladder?

Pladder? Sådan opfatter jeg det.

> Det er vi enige om.

Alletiders

> Ja, som tilsyneladende bygger på at du ikke bryder dig meget om
> pirater. Det skal du også have lov til, men så lad andre tage sig af
> vejledningen af dem.

Totalt og aldeles forkert! Jeg er knaldhamrende ligeglad med om manden
har en piratfilm. Fuldstændig. Det jeg gør er, at fortælle om det dumme
i at spørge i et offentlig "non-warez" forum. Jeg har på intet tidspunkt
skrevet at jeg har noget imod pirater.

Jeg vil bare mene at det er lidt blåøjet at tro man kan gå fri i disse
tider hvor APG har så travlt. Tro mig, de følger også med i sådanne
fora.

Hvis det er så stort et problem at få Bourne Identity til at køre, så må
han jo en tur forbi den lokale BlockBuster og give 40,- for at leje den,
hvis ikke allerede den er faldet til 20,-. Men altså også kun hvis han
ikke kan få den til at køre.

Igen: Jeg blander mig ikke i hvad han har af software, det må han selv
rode med.

> Det er _din_ mening, så jeg kan vel godt snakke om _den_ og _dig_? Så
> længe jeg ikke sviner dig til.

Yep.

> Du godeste. Tror du ikke vi skulle stoppe nu så?

Måske. Men hvis vi skal stoppe, så skal det være pga. det er OT og ikke pga. diskutionen. Du har nu forklaret at du ikke hagler på mig,
og det godtager jeg og antager at det er din måde at skrive på og at der
ikke skal lægges noget i det. Fint med mig.

//Martin

Fra : Jackie

Dato : 11-12-02 22:14

Hej.

For at vende tilbage til spørgsmålet, hvilket codec,

Du mangler Xvid-codec, søg på nettet og du finder det.

Den Flinke

Fra : RpR

Dato : 11-12-02 23:51

> [...]
> dvs. en, efter al sansynlighed, ulovlig kopi, dvs. han skal over i en
> warez-gruppe". Konklusionen er forkert. Hvorfor blander du dig i hvad

Ved at vejlede en person til at begå kriminalitet gør du dig selv
medskyldig, længere er den ikke ifølge loven, og det er præcist det han vil
få i hovedet ved en evt. retsag (ikke at de gider spilde så meget tid og
penge fordi en eller anden spørger om codecs til det).

Nu har jeg selv sagt manden skulle hyppe over i den rigtige NG, men for at
forsøge at lave en ende på diskussionen:

Hvis du vil vide mere om codecs og encoding af MPEG2 materiale til andre
formater, såsom DivX, MPEG1, Xvid osv, så er www.doom9.org din ven.

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 12-12-02 13:36

On Wed, 11 Dec 2002 23:50:52 +0100, RpR wrote:

> [...]
> han vil få i hovedet ved en evt. retsag (ikke at de gider spilde så
> meget tid og penge fordi en eller anden spørger om codecs til det).

Jeg tror du taler for døve øre. Hr. Lars Stokholm vil ikke lytte. Jeg
har opgivet ham. Han tror stadig jeg har noget imod manden direkte. *SUK*

Han (Hr. Stokholm) fatter ikke at piratmateriale hører til i warez. Det må han rode
med. Jeg ville bare ikke i et offentlig forum søge hjælp til warez. Det
er så bare mig.

Når det er sagt, så tror jeg heller ikke der sker noget ved at manden
spørger efter codec til filmen. Jeg turde bare ikke tage chancen. Man
ved sq aldrig efterhånden.

//Martin

Fra : Lars Stokholm

Dato : 11-12-02 22:40

In dk.edb.hardware.grafikkort, Martin L. Johansen wrote:

[...]

Jeg kan overhovedet ikke sætte mig ind i din tankegang. Den er helt
skæv som jeg ser det. Derfor vil jeg undlade at kommentere mere på
den.

Det er dog stadigvæk god skik at henvise folk til de rigtige grupper
her på Usenet - så ved du det. Jeg anbefaler at du retter dig efter
det eller lader helt være at henvise.

Jeg vil også anbefale "skaberen" af denne tråd til, i denne
sammenhæng, at holde for sig selv hvad svaret skal bruges til. Ikke
for at undgå forfølgelse af APG (som det på denne baggrund er helt hen
i vejret at true med / advare mod), men for at undgå unødige
diskussioner som denne.

Denne tråd skulle nok have været futtet for længe siden, men jeg
regner ikke med at se flere indlæg.

--
Lars Stokholm

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 11-12-02 23:14

On Wed, 11 Dec 2002 22:40:20 +0100, Lars Stokholm wrote:

> Jeg kan overhovedet ikke sætte mig ind i din tankegang. Den er helt
> skæv som jeg ser det. Derfor vil jeg undlade at kommentere mere på
> den.

Hmm prøv alligevel. Tankegangen går ud på at forhindrer manden i at
blive nakket. Plain and simple.

> Det er dog stadigvæk god skik at henvise folk til de rigtige grupper
> her på Usenet - så ved du det. Jeg anbefaler at du retter dig efter
> det eller lader helt være at henvise.

Jeg har været mange år på usenet, så det ved jeg godt. Og jeg vil stadig
mene den rette gruppe er en warez.

> [...]
> at undgå forfølgelse af APG (som det på denne baggrund er helt hen i
> vejret at true med / advare mod), men for at undgå unødige

Nå. Okay, jeg vil da mene det er helt relevant at advare imod.

> Denne tråd skulle nok have været futtet for længe siden, men jeg
> regner ikke med at se flere indlæg.

Kun hvis dit næste lægger op til svar

BTW: Jeg har ikke set dig bruge en eneste smiley, det kan måske være
grunden til at jeg tolkede det forkert i starten.

//Martin

Fra : Lars Stokholm

Dato : 12-12-02 06:12

> [...]
> få i hovedet ved en evt. retsag (ikke at de gider spilde så meget tid og
> penge fordi en eller anden spørger om codecs til det).

Jeg tror du svarer på et forkert indlæg, eller også forstår du bare
ikke hvad jeg skriver. Jeg har ikke vejledt nogen til at begå
kriminalitet. Det slår nok rekorden for den dummeste påstand eller
beskyldning i denne tråd.

FUT: dk.snak.off-topic. Svar på dette indlæg havner der.

--
Lars Stokholm

Fra : Lars Stokholm

Dato : 12-12-02 06:23

> Hmm prøv alligevel.

Nej jeg vil ej.

> Tankegangen går ud på at forhindrer manden i at blive nakket.

Så er det da også rigtigt at henvise ham til et warez-forum, hvor
risikoen for at blive "nakket" er større. Hvis APG følger med nogle
steder på Usenet, så er det da her. Så det er flot gjort af dig.

> Jeg har været mange år på usenet, så det ved jeg godt. Og jeg vil stadig
> mene den rette gruppe er en warez.

Og når du har kørt bil i rigtig mange år (50-60 år) vil du vel også
mene at du behersker det?

[forfølgelse af APG]

> Nå. Okay, jeg vil da mene det er helt relevant at advare imod.

Hvis du prøver at beskytte ham (hvilket dine indlæg ikke antyder) så
burde du gøre som mig, og fortælle at han nok burde holde udtalelser
om sit eget pirateri for dig selv - uanset hvor han er.

> Kun hvis dit næste lægger op til svar

Så futter jeg.

> BTW: Jeg har ikke set dig bruge en eneste smiley, det kan måske være
> grunden til at jeg tolkede det forkert i starten.

Ok, det forklarer en del. Jeg har ikke brugt smilies, fordi jeg ikke
har haft brug for det. Du skal heller ikke forvente nogen.

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 12-12-02 10:38

On Thu, 12 Dec 2002 06:22:32 +0100, Lars Stokholm wrote:

Bah, du vil ikke forstå, så jeg gider ikke prøve længere. De eneste vi 2
jo er uneige omkring er jo hvor enmnet hører hjemme, vi har jo samme
mening omkring emnet! Den har jeg luret ud for længe siden, nu mangler
vi kun dig.

PS: Du lægger selv op til en "sur" debat hvis du ikke bruger smileys...
Give it a thought, eller er det "Nej jeg vil ikke?"

EOD, vi kommer ikke videre.

//Martin

Fra : Lars Stokholm

Dato : 12-12-02 06:59

In dk.edb.hardware.grafikkort, Jackie wrote:

["Grønne film"]

> For at vende tilbage til spørgsmålet, hvilket codec,

Tak :) Men spørgsmålet er bare om det hører til her... Jeg futter til
Windows-grupper i stedet.

> Du mangler Xvid-codec, søg på nettet og du finder det.

Jeg er også ret sikker på at det er Xvid-codec'et der skal bruges. Jeg
er bare ikke sikker på om man overhovedet kan se noget uden dette.
Anyways, så har det filter jeg nævner, hos mig, været skyld i at en
film er blevet vist med den omtalte grønne farve. Det kan vist ikke
rigtig enes med Xvid i nogle situationer. Problemet har vist også
været omtalt i diverse fora rundt omkring.

Men det er jo blot et spørgsmål om at prøve sig frem ;)

FUT: dk.edb.system.ms-windows. Svar på dette indlæg havner der.

--
Lars Stokholm

Fra : Lars Stokholm

Dato : 12-12-02 13:18

In dk.edb.hardware.grafikkort, Martin L. Johansen wrote:

Der er lige nogle ting vi skal have på plads inden en EOD:

For det første kunne du i det mindste have rettet dig efter
followup'en. Du ved at diskussionen ikke hører til her, så det er
utroligt frækt af dig at fortsætte den.
Nu har jeg sat XFUT, og jeg vil bede dig om ikke at ignorere den.

> Bah, du vil ikke forstå

Jeg har samme problem med dig.

> så jeg gider ikke prøve længere.

Det er jeg stoppet med for længe siden, hvis det skulle være gået din
næse forbi.

> De eneste vi 2 jo er uneige omkring er jo hvor enmnet hører hjemme

Nej, du gør alt forkert.

> vi har jo samme mening omkring emnet!

Nej.

> Den har jeg luret ud for længe siden, nu mangler vi kun dig.

Du har luret galt.

> PS: Du lægger selv op til en "sur" debat hvis du ikke bruger smileys...

Vrøvl. Hvis ikke du kan debattere uden smilies, så find dig en anden
hobby. Hvis ikke jeg mener at der hører en smiley til min tekst, så må
det være mit valg at undlade dem.

> Give it a thought, eller er det "Nej jeg vil ikke?"

Det med smilies'ne? Nej jeg vil ikke.

> EOD, vi kommer ikke videre.

Nej, det gør vi netop ikke.

XFUT: dk.snak.off-topic

--
Lars Stokholm

Fra : sls

Dato : 13-12-02 21:57

Takker for svarene, til dem der prøvede..

> Jeg vil tro vi skal over i en warez-gruppe....

Den er købt i Scala, så den er vel ikke ulovlig?

Jeg havde taget fejl af formatet, CDerne var også i vcd.

Hygge sls

Fra : Lars Stokholm

Dato : 12-12-02 22:17

In dk.edb.hardware.grafikkort, sls wrote:

> Takker for svarene, til dem der prøvede..

Velbekomme :)

> Den er købt i Scala, så den er vel ikke ulovlig?

Der kan man bare se.

--
Lars Stokholm

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 13-12-02 08:26

On Fri, 13 Dec 2002 21:56:47 +0100, sls wrote:

> Den er købt i Scala, så den er vel ikke ulovlig?

En DivX købt i en butik? Jeg forstår den som du har købt en DVD, og så
er den selvf. ikke ulovlig, dog er det nye infosec-direktiv en anelse
kringlet, så jeg skal ikke kunne sige om det stadig er lovligt at
kopierer til sig selv, eller om det nu er blevet ulovligt :-/

Nogen der ved noget mere om det?

//Martin

Fra : JW

Dato : 13-12-02 11:58

"Martin L. Johansen" <ask@for.it> skrev i en news:pan.2002.12.13.07.25.39.782762@for.it

Se http://www.jp.dk/itogc/ncom:aid=1568560

Fra : Lars Stokholm

Dato : 13-12-02 12:00

> [...]
> kringlet, så jeg skal ikke kunne sige om det stadig er lovligt at
> kopierer til sig selv, eller om det nu er blevet ulovligt :-/

Du kan jo prøve at spørge i dk.videnskab.jura.

--
Lars Stokholm

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 13-12-02 13:44

On Fri, 13 Dec 2002 11:59:41 +0100, Lars Stokholm wrote:

> Du kan jo prøve at spørge i dk.videnskab.jura.

Det vil jeg gøre, såfremt jeg ikke lige "falder" over en lovtekst et
sted. <---- smiley

Tak for tippet.

//Martin

Fra : Lars Stokholm

Dato : 13-12-02 14:11

> Det vil jeg gøre, såfremt jeg ikke lige "falder" over en lovtekst et
> sted. <---- smiley

Tsk, tsk... Okay, så får du din smiley ;)

> Tak for tippet.

Velbekomme :)

--
Lars Stokholm

Fra : Thomas Hansen

Dato : 15-12-02 01:15

On Wed, 11 Dec 2002 10:19:08 +0100, sls[2770] <slsFJERN@sol.dk> wrote:

> [...]
> skyldes
> at jeg mangler et codec. Jeg har divx. 5.02 og Nimo 5.0, hvilket codec

Har du fået det til at virke?
Ellers kommer her en sikker løsning.
Hent programmet Fourcc code changer
http://inmatrix.hoyty.com/mirror/avic100.zip
Så åbner du medie filen med Avic her vil di sikket se at der står Xvid i de
to vinduer. Det skal du rette. I det øverste vindue skriver du Divx i det
nederste skriver du DX50 så gemmer du rettelserne.
Nu virker filmen, med ret stor sikkerhed.

--
Thomas Hansen