Har du denne cd: "Rigtig Dansk Jul", 1988?
Fra : Kent

Dato : 10-12-02 23:39

Hej

Som du måske har læst i et af de foregående indlæg, er jeg
på jagt efter julesangen "Fortæl mig, fortæl mig" med
Grethe Ingemann. Efter venlig hjælp her fra gruppen har
jeg erfaret, at sangen findes på cd'en "Rigtig Dansk Jul",
som er en opsamling fra 1988.

Se alt om cd'en via dette link:
http://www.hjbib.dk/is/WHJPUB/full-sh.asp?base=n-a&fn=08322716

Hvis du har denne cd, eller hvis du ved, hvor den kan købes,
må du meget gerne skrive til mig. Så vil jeg faktisk blive
meget glad .

Husk at fjerne NOSPAM i min e-adresse, dvs. min adresse
er: Sunshine@pc.dk

Vh
Kent

Fra : Tina

Dato : 11-12-02 09:35

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i
> [...]
>
> Hvis du har denne cd, eller hvis du ved, hvor den kan købes,
> må du meget gerne skrive til mig. Så vil jeg faktisk blive

En hurtig søgning på www.bibliotek.dk viser, at ihvertfald mindst ét
bibliotek her i landet har den. Spørg på dit lokale bibliotek, om de kan
skaffe den hjem til dig.

Mvh

Tina

Fra : Kent

Dato : 11-12-02 16:30

"Tina" <misstinadk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> En hurtig søgning på www.bibliotek.dk viser, at ihvertfald mindst ét
> bibliotek her i landet har den. Spørg på dit lokale bibliotek, om de kan
> [...]

Hej Tina

Ja, jeg ved godt at cd'en kan lånes på biblioteket, men jeg ville
jo gerne eje cd'en . Meeeeeeen - måske låner jeg den alligevel.
Det gør jeg da ihvertfald, hvis ikke det lykkes mig at få fat på
cd'en.

Vh
Kent

Fra : Tina

Dato : 11-12-02 20:47

> [...]
> jo gerne eje cd'en . Meeeeeeen - måske låner jeg den alligevel.
> Det gør jeg da ihvertfald, hvis ikke det lykkes mig at få fat på

Min tanke var, at du jo kunne låne den, og kopiere den til eget brug. (Det
er lovligt, hvis du ikke er klar over det i forvejen.)

Mvh

Tina

Fra : Kent

Dato : 11-12-02 21:06

> [...]
>
> Min tanke var, at du jo kunne låne den, og kopiere den til eget brug. (Det
> er lovligt, hvis du ikke er klar over det i forvejen.)

Tak for hjælpen.

Vh
Kent

Fra : anders

Dato : 11-12-02 21:29

On Wed, 11 Dec 2002 20:47:24 +0100, "Tina" <misstinadk@hotmail.com>
wrote:

> Ja, jeg ved godt at cd'en kan lånes på biblioteket, men jeg ville

helt korrekt, støt kunstnerne

>Min tanke var, at du jo kunne låne den, og kopiere den til eget brug. (Det
>er lovligt, hvis du ikke er klar over det i forvejen.)
>
>Mvh
>
>Tina

det er umoralsk

det er lovligt
(sådan kan det jo gå, når man lader politikere om at lave loven)

det er måske ulovligt efter lovginvingen som træder i kraft omkring
julen

Fra : Troels

Dato : 11-12-02 22:37

(Det

> det er umoralsk

Når manden rent faktisk, dog uden succes, har forsøgt at fremskaffe den, kan
jeg ikke se det umoralske i det.

/Troels

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-12-02 00:46

Hej Alle

Uden at Quote nogen for hvem der har sagt / siger hvad, og uden at tage
stilling til, hvad der er rigtigt / forkert - Moralsk / umoralsk, så vil jeg
dog alligevel tro, at hvis musikbranchen brugte lige så megen energi på at
sørge for deres værker var i handlen, som de brugte på at brokke sig over,
at vi kunne finde på at kopiere de enkelte eksenplarer der slap ud ved et
uheld, så kunne det være de kunne sælge noget, og at vi andre ikke blev så
trætte af at høre på deres brok, så vi rent faktisk kunne finde på at købe
det. Det sidste kræver dog stadig at vi får chancen for at købe. Hvis de
brugte energien på at spille, så kunne det være de også kunne leve af det de
gerne ville. Men de sidste år syntes jeg ikke mange af dem har gjort sig
musikalsk bemærket, men på fronten om ulovlig kopiering, har en del af dem
gjort sig svært bemærket. Jeg kunne F.eks ikke nære mig, så efter at have
læst lidt på Danser med drenges hjemmeside, så gik jeg på CDON og søgte på
Danser med drenge. Det undrede mig faktisk ikke, da den ikke fandt noget,
og det er faktisk længe siden jeg har set noget med dem. Så det eneste sted
jeg lige umiddelbart ved at de kan købes, er på deres egen hjemmeside. Så
vil de sælge, så må de jo sørge for at pladerne er derude hvor plader nu
købes, så det er måske deres pladeselskaber de skal jagte, og ikke deres
potentionelle kunder.

M.V.H.....Benny..

Fra : Kent

Dato : 13-12-02 17:53

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vil de sælge, så må de jo sørge for at pladerne er derude hvor plader nu
> købes, så det er måske deres pladeselskaber de skal jagte, og ikke deres

En rigtig god kommentar, og jeg støtter dig 100%, Benny

Vh
Kent

Fra : ML-78

Dato : 12-12-02 10:23

> det er umoralsk

Nåda. Hvem bestemmer disse regler?

> det er lovligt

Ganske fornuftigt.

> (sådan kan det jo gå, når man lader politikere om at lave loven)

Jeg synes nærmere politikerne har klumret i det når det drejer sig om at
begrænse forbrugernes rettigheder i forhold til producenternes.

ML-78