Opsigelse af abonnement
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-12-02 17:58

Hej

Jeg ville høre om det kan være rigtigt, om et webhotel kan undlade at betale
rasterende abonnementsbeløb tilbage? Der er 1 månedsopsigelse.. Men da jeg
ønsker at opsige nu, og lige har betalt abonnement et år frem.. Mener de at
de ikke vil betale rasterende beløb tilbage..

Der står godtnok i betingelserne:

Eventuelt resterende abonnement i forbindelse med lukning af en konto, vil
ikke blive refunderet, medmindre konto er opsagt af Azero.dk og der ikke er
sket brud på betingelserne.

Kan det være rigtigt at man ikke er beskyttet af en eller anden lov her?

Der løb jo tidligere retsager på fx taletid til mobiltelefoner, at
selskaberne var nød til at udbetale rasterende beløb, selvom der stod i
betingelserne at dette ikke kunne lade sig gøre..

Men de kunne så kræve et gebyr på at udbetale pengene... Så kan azero vel
bare udbetale, men minut hele prisen for abonnementet i gebyr?

Hvad siger I?

Mvh. Bjarke

Fra : Thomsen, K.

Dato : 10-12-02 18:09

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*.spamfilter.dk> skrev i en meddelelse

> selskaberne var nød til at udbetale rasterende beløb, selvom der stod i

Hvad er det for nogen 'rasterende' beløb du omtaler ?

Venlig hilsen
Knud

Fra : Thomsen, K.

Dato : 10-12-02 18:09

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-12-02 18:36

"Thomsen, K." <091255antispam@iname.com> wrote in message
> Hvad er det for nogen 'rasterende' beløb du omtaler ?

Perioden for abonnementet løber fra November og et år frem.. Den 2 dec
modtog jeg en regning på det næste år, hvor der ikke engang står perioden:

websiteplud 12 website plus, månedsabonnement¨, og så prisen

Den har jeg så betalt for ikke at overskride betalingsfristen.. Men ønsker
nu at opsige hotellet.. Så det vil sige at jeg har ca. 10 månedere hvor jeg
ikke for noget for.

Fra : Thomsen, K.

Dato : 10-12-02 18:47

Jamen du har jo indgået en aftale med selskabet om et års leverance. At du
vil bryde ud af det forhold er da ikke selskabets problem. Derfor er der
ingen grund til at du skulle have penge tilbage bare fordi du ikke har lyst
til at udnytte din del af aftalen.
Din nyelige betaling er juridisk bare en bekræftelse på, at du fortsætter
aftalen, som du åbenbart har indgået for godt 1 år siden, men ikke opsagt.

Venlig hilsen
Knud

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-12-02 19:24

> [...]
> aftalen, som du åbenbart har indgået for godt 1 år siden, men ikke opsagt.

Så du mener, jeg ikke skulle have betalt regningen...?

Desuden er abonnementet oprettet 12/12 - 2000 herfra kan jeg ikke finde
betingelserne

Fra : Thomsen, K.

Dato : 10-12-02 19:30

> Så du mener, jeg ikke skulle have betalt regningen...?
>
> Desuden er abonnementet oprettet 12/12 - 2000 herfra kan jeg ikke finde
> betingelserne

Netop - så ville firmaet have haft et praktisk problem med at indkassere
pengene og dermed fastholde aftalen. Det rigtige vil dog altid være at
opsige aftalen rettidigt - formentlig med minimum 1 måneds varsel og sikkert
forud for udløbet af en aftaleperiode.

Venlig hilsen
Knud

Fra : Jesper Juul

Dato : 10-12-02 18:45

"Thomsen, K." <091255antispam@iname.com> skrev i en meddelelse

> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*.spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse

> Hvad er det for nogen 'rasterende' beløb du omtaler ?

Troll alert, sinken K. Thomsen har igen problemer med sin langsomme
opfattelse af ikke helt korrekt stavede ord og sætninger. Lad venligst være
med at svare ham.

Jesper Juul
Try this at home:
www.usenet.dk

Fra : Thomsen, K.

Dato : 10-12-02 19:25

"Jesper Juul" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse

> Troll alert, sinken K. Thomsen har igen problemer med sin langsomme
> opfattelse af ikke helt korrekt stavede ord og sætninger. Lad venligst
være
> med at svare ham.

Chikane advarsel, tåben J. Juul har problemer med at acceptere der er andre
på nettet end ham selv. Send ham en ½ million mails, som fortæller ham om
demokratiske principper.

Venlig hilsen
KT

Fra : Tommy Hansen

Dato : 10-12-02 23:08

> [...]
andre
> på nettet end ham selv. Send ham en ½ million mails, som fortæller ham om

Jeg vil også chikanere dig.
Det er ikke god tone at kommenterer folks stave evner.
Hvad har det forøvrigt med demokrati at gøre ?

Tommy

Fra : Thomsen, K.

Dato : 11-12-02 17:24

"Tommy Hansen" <tommyhh@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil også chikanere dig.

Det kan du da bare gøre !

> Det er ikke god tone at kommenterer folks stave evner.

Jeg kommenterer ikke folks evne til at stave - jeg spørger om betydningen af
ord eller begreber, som jeg ikke forstår.

> Hvad har det forøvrigt med demokrati at gøre ?

I et ethvert demokratisk forum har alle ret til at udtale sig og alle har
(en moralsk) pligt til at lytte. Udfra de input kan man drage sine
konklusioner.
Kan vi ikke alle nævne diktaturer, hvor denne lille regel overtrædes ?

Venlig hilsen
Knud

Fra : Thor Larholm

Dato : 10-12-02 19:47

"Jesper Juul" <nospam@deaster.dk> wrote in message
> "Thomsen, K." <091255antispam@iname.com> skrev i en meddelelse
>
> Troll alert

Sjovt, jeg så ham slet ikke før du besvarede hans indlæg - måske fordi,
påsken længes ofte nær kanelsnegle.

--
Thor Larholm

Fra : Peter G C

Dato : 10-12-02 18:02

Bjarke Hansen skrev i news:3df61cea$0$47413$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

[klip]
> Der er 1 månedsopsigelse..

Det er du stensikker på?

> [...]
> konto, vil ikke blive refunderet, medmindre konto er opsagt af
> Azero.dk og der ikke er sket brud på betingelserne.

Det lyder lidt urimeligt ... men der er nok ikke noget at gøre ved det.

> Kan det være rigtigt at man ikke er beskyttet af en eller anden lov
> her?

Måske aftalelovens § 36.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : The BMA man

Dato : 19-12-02 22:07

On Tue, 10 Dec 2002 17:57:36 +0100, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*.spamfilter.dk> wrote:

>Hej

Hmm, betragt det som et avisabbonnement.
Hvis du køber et halvt års abb. på en avis - men efter en måned finder
ud af, at du ikke vil læse den alligevel, får du så pengene tilbage?
De sender bare avisen hver dag - om du læser den eller ej er dem evigt
ligegyldigt.
Din ISP kan betragtes som avisen. Du har bestilt et abb. på en service
for en periode. De lader denne service bestå i perioden (ellers har de
et problem). At du så ikke bruger det svarer vel til ikke at læse
avisen. Og det er ikke deres skyld.

Morale - opsig abb. inden en fornyelsespligt træder i kraft.

--

Stay loving & keep cool

Brian Madsen

PS. When answering me via email please remove NOSPAM from my email address.