Pas i Europa
Fra : Susanne Frederiksen

Dato : 10-12-02 17:08

Hejsa Jan!

Det er ikke nødvendigt at anskaffe sig et campingpas. Vi har i de sidste 11
år brugt vort røde pas uden problemer i Portugal, Spanien, Frankrig, Belgien
og Tyskland. Passet deponeres på campingpladsen, så derfor kan man spare de
penge og købe en ekstra flaske rødvin. God tur til sommer.

Sus

Fra : Per Olsen

Dato : 10-12-02 23:22

Og forrige år, da vi var i sydfrankrig, var der indbrud på campingpladsen
hvor alle pas mv. blev stjålet. Her var også vores campingpas, men det
gjorde nu ikke så meget, vi får jo et nyt hvert år.
Jeg har aldrig haft brug for mit pas når jeg var i udlandet, men det er
trods alt stadig den eneste gyldige legitimation man har på at man er den
man er, og det skal (så vidt jeg ved) kunne forevises på forlangende udenfor
norden...
Men selvfølgelig, det er jo ikke så tit der er paskontrol.

Per.

<3df61144$0$1775$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>...

Fra : henole

Dato : 14-12-02 00:06

"Susanne Frederiksen" skrev d. 10-12-02 17:08 dette indlæg :
> [...]
spare de
> penge og købe en ekstra flaske rødvin. God tur til sommer.

hej
det kan godt være du har kunnet campere i europa uden campingpas,blot
ved at deponere sit rødbedefarvede pas,---- men man overdrager ikke
fremmede personer sit personlige dokument som dit pas egentlig er,når du
færdes i udlandet skal du kunne
legimitere dig og det kan du kun med et pas,man kan jo ikke legitimere
sig ved at vise et lånerkort fra den lokale bogbus,for det aner den
lille landbetjent ude i landet jo ikke hvad er,vel???
mvh
henning

http://www.kandu.dk/

Fra : henole