[Gnus] Mail i flere mailbokse
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 10-12-02 10:24

Hej

Jeg er for nylig begyndt at bruge Gnus (Win2000) som mail og news
reader og er rigtig glad for det. Jeg har dog to problemer, som jeg
bare ikke kan finde en løsning på.

1/
Jeg sorterer min mail i forskellige bokse, men hvis en mail passer på
flere kriterier, så kommer den i alle de bokse den passer til. Det
ville jo være rart hvis den kun kom i den første, så man ligesom kunne
bestemme hvilke kriterier der er vigtigst.

2/
Min inbox er meget mærkelig. Det er som om der er -1678 mails i den.
Så uanset hvad der kommer i den, så står den stadigvæk og "ser tom
ud". Det er trælst altid at skulle huske at tjekke om der står noget
deri. Jeg er sikker på at 1678 mails vil løse problemet, men det er jo
en lidt irriterende måde at løse problemet på.

Jeg er sikker på at der er en ganske fornuftig løsning på begge
problemer, så nu håber jeg bare at der er nogen af jer der kender den.
Hvis jeg ikke har fortalt nok, så spørg endelig.

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.triane.dk, juletræer, dekorationsmateriale og julebutik

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 10-12-02 14:00

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> writes:

> [...]
> ville jo være rart hvis den kun kom i den første, så man ligesom kunne
> bestemme hvilke kriterier der er vigtigst.

Prøv at se <news:84u1hr9p23.fsf@lucy.cs.uni-dortmund.de> (fra
news:gnu.emacs.gnus - hvor der i øvrigt sidder rigtig mange folk der
ved noget om Gnus).

> [...]
> deri. Jeg er sikker på at 1678 mails vil løse problemet, men det er jo
> en lidt irriterende måde at løse problemet på.

Noget er gået galt i din ~/.newsrc.eld. Jeg ved desværre ikke hvad den
"pæne" måde at fikse det er, men prøv lige at kigge i den og se om det
ikke hjælper at rette lidt et passende sted (husk at tage en backup!).

--
Jacob - www.bunk.cc
I've already told you more than I know.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 10-12-02 14:00

Fra : Jesper Harder

Dato : 10-12-02 17:27

> [...]

> ville jo være rart hvis den kun kom i den første, så man ligesom kunne
> bestemme hvilke kriterier der er vigtigst.

Hvordan splitter du?

Her er et klip fra min opsætning, som virker på den måde du efterlyser:

,----
| (setq nnmail-split-methods 'nnmail-split-fancy)
| (setq nnmail-split-fancy
| '(|
|    ("X-Spamcheck" ".*" "spamfolder")
|    ("from" "postmaster@nidhug.netcetera.dk" "virus")
|    ("to\\|cc" "comp-fortran-90@mailbase.ac.uk" "fortran90")
|    ("from" "bugzilla-daemon@mozilla.org" "Bugzilla")
|    ("to" "stud-all@.*.au.dk" "dfi-all")
|    ("to" "lib-all@.*.au.dk" "dfi-all")
|    ("to" "na-digest" "NA-Digest")
|    ("subject" "imaxima" "imaxima")
| ;; etc. etc.
| ))
`----

Se også afsnittet "Fancy Mail Splitting" i manualen. Kernen er
elementet "(|" som behandler de efterfølgende regler indtil én af dem
matcher.

> 2/ Min inbox er meget mærkelig. Det er som om der er -1678 mails i
> den. Så uanset hvad der kommer i den, så står den stadigvæk og "ser
> tom ud".

Prøv at gå ind i server bufferen (`^') vælg den relevante server og tryk
på `g' (`gnus-server-regenerate-server'). Det kan tage lang tid, hvis
du har mange mails.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 10-12-02 20:55

Jesper Harder <harder@myrealbox.com> writes:

> Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> writes:
>
> Hvordan splitter du?

(setq nnmail-split-methods ...

> Se også afsnittet "Fancy Mail Splitting" i manualen. Kernen er
> elementet "(|" som behandler de efterfølgende regler indtil én af dem
> matcher.

Det virker i hvert fald. Tak for det.

> Prøv at gå ind i server bufferen (`^') vælg den relevante server og tryk
> på `g' (`gnus-server-regenerate-server'). Det kan tage lang tid, hvis
> du har mange mails.

Det tog cirka en evighed, men det gør ingen forskel.

Andre ideer?

Fra : Jesper Harder

Dato : 10-12-02 22:27

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> writes:

> Det virker i hvert fald. Tak for det.

Husk for resten at have en afsluttende regel i `nnmail-split-fancy', som
fanger alt, ellers risikerer mail som ikke matcher nogen af de andre
regler at forsvinde.

> Det tog cirka en evighed, men det gør ingen forskel.
>
> Andre ideer?

Marker alle indlæg i gruppen (`M P b') og flyt dem til samme gruppe
`B m'.

Hvis det ikke hjælper, så kig i filen ".overview" i det filkatalog, som
gruppen bliver gemt i det. Er der nogle linjer, som peger på
ikke-eksisterende indlæg?