Offline udgave af OLGA
Fra : Klitte Egeberg

Dato : 09-12-02 20:39

Hej musikfolk

Jeg har forsøgt at finde et sted, hvor jeg kan købe en cd-rom med
rigtig-rigtig-rigtig mange forskellige tekster, becifringer og tabs til
gamle 50'er numre og frem til moderne rock / pop.

Jeg ved godt at der er en masse ophavsmæssige problemer, men når websteder
som OLGA og 8Notes kan køre uden at blive flået i diverse retssager, kunne
det jo tyde på, at komponisterne rent faktisk sidder et sted og får noget ud
af det.

Er der nogen der har gode idéer eller er stødt på gode sider?? Alternativet
er at gå på biblioteket - låne hele imudico serien og så gå i gang med
scanneren, for det må vi vel godt efter de nye kopieringsregler - eller hva´

På forhånd tak
Bo Egeberg

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 09-12-02 23:50

"Klitte Egeberg" <sanbo@post8.tele.dk> wrote in message
> [...]
> det jo tyde på, at komponisterne rent faktisk sidder et sted og får noget

OLGA har været nede i en længere periode pga. problemer med
ophavsrettigheder, og der findes ingen danske sider længere pga.
rettighedshaverne, så det er nok ikke helt problemløst :(

> [...]
> er at gå på biblioteket - låne hele imudico serien og så gå i gang med
> scanneren, for det må vi vel godt efter de nye kopieringsregler - eller

Jeg har vist en gammel udgave af OLGA til at ligge et sted, men jeg er ikke
helt sikker...

/Nikolaj

Fra : Jonas Engelhardt

Dato : 10-12-02 11:12

>"Klitte Egeberg" <sanbo@post8.tele.dk> wrote in message

>Alternativet
>hva´

Efter både de nye og de gamle regler må man godt tage kopier og noder
til eget brug - bare ikke på biblioteket hvor man låner dem. Ifølge
min bibliotikar er der dog intet til hinder for at man kopierer
noderne på et andet bibliotek.

Ingen skal komme her og påstå at lovgivningen ikke giver nogle absurde
resultater en gang i mellem.