Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Adaptall-2 system
Fra : Joakim S. Ravnskjær

Dato : 09-12-02 20:54

Er der nogen der kan forklare dette system?

Er der tale om specielle objektiver der med rette adapter kan bruges på alle
kameratyper,
eller er det generelt alle objektiver der med en adapter kan anvendes på
alle typer kamera.
Tror ikke rigtig selv på de sidste, men det ville da være fedt.

Mvh. J. Ravnskjær

Fra : Lars

Dato : 09-12-02 21:08

"Joakim S. Ravnskjær" <stineogjoakim@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> alle typer kamera.
> Tror ikke rigtig selv på de sidste, men det ville da være fedt.

Hej
Jeg har ikke hele forklaringen, men måske noget der kan hjælpe dig.

Det er et ældre - svjh - Tamron - system der kunne bruges på en del
kamerahuse . bla. pentax og Ricoh....

Se den her: http://people.freenet.de/stauber/mamiya-nc/accessories.htm

Jeg kender denne side der viser én masse omkring Mounts:

http://www.a1.nl/phomepag/markerink/mounts.htm

Mvh

Lars

Fra : Per

Dato : 10-12-02 18:06

Adaptall-2 er et sytem udviklet af Tamron i sin tid, så deres objektiver
kunne bruges på en række forskellige spejlreflekskameramærker. Det betød, at
hvis f.eks. skiftede sit Canonkamera ud med et Nikonkamera, skulle man ikke
købe et nyt Tamronobjektiv - man købte bare en ny adapter, der passede
specielt til kameraets bajonetfatning. Selve objektiverne kunne ikke
monteres på noget som helst uden adapteren. Jeg ved ikke, om Tamron stadig
bruger denne teknik, men jeg tror det ikke.
Jeg havde i sin tid et Tamron 70-150 mm zoomobjektiv, men så så jeg et
Tamron 70-210 mm objektiv, som jeg hellere ville have, så jeg tog min
Nikonadapter fra det første objektiv og satte over på det andet objektiv.
Det havde jeg købt med en Olympusadapter, som jeg satte på det gamle
objektiv, som jeg så solgte til en, der havde et Olympuskamera.

Med venlig hilsen
Per

"Joakim S. Ravnskjær" <stineogjoakim@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3df4f4b6$0$24682$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-12-02 18:53

In article <at56qq$v5b$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk>, ondeaage@galnet.dk
says...
> specielt til kameraets bajonetfatning. Selve objektiverne kunne ikke
> monteres på noget som helst uden adapteren. Jeg ved ikke, om Tamron stadig

Joe... Teleconvertere har Adaptall-2 interface. Desuden så anvendes
Adaptall til alt manuel focus...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen