Opfølger til "Vi har lige fået en kat mere~
Fra : Karina Lehmann

Dato : 09-12-02 18:58

Hej igen NG,

Som jeg skrev i tidligere tråd har vi fået en kat mere og nu kan de faktisk
godt gå sammen i længere tid uden den de store vanskligheder. Og de er endda
uden sterialisation af den største

Men jeg har lagt mærke til at den lille nye kat ikke rigtig spiser noget.
Kan det være fordi at hun er nervøs efter flytningen til et nyt hjem, eller
er det forkert kost?
Vi har prøvet med, pussi vådfoder, pussi tørfoder, og whiskas tørfoder til
killinger.

Kan det bare være nervøsitet efter flytningen?

MVH Kasper Munch

Fra : Ida

Dato : 09-12-02 19:11

Hej Kasper *s*
Hvor gammel er den lille ny kat ? Er det en killing vil klart anbefale, at
du køber noget kvalitetskillingefoder til den ved dyrlægen eller
dyrehandleren. Foderet du kan købe her er klart bedre end supermarkedmad og
billigere i længden, da der er større udbytte af nærringsstoffer og mindre
fyld i det lidt dyrere *s*
Hvis den bette går helt i strejke, så ville jeg forsøge at lokke lidt tun i
vand eller kogt kylling/fisk i den.
Har den tabt sig.. drikker den godt.. går den på bakken og trives den ellers
?

Ida

--
DK CorkyCoon
www.maine-coons.dk -killinger til salg

Fra : Kasper Munch

Dato : 10-12-02 15:32

Hej igen...

Killingen er 13 uger, men nu er den også begyndt at spise mere, efter som
den store kat er begyndt at acceptere den mere og mere. Den trives ellers
godt og går regelmæssigt på bakken, dog kneb det lidt i starten
Den drikker masser af vand, så mon ikke det hele ordner sig.

MVH Kasper Munch

Fra : Denise

Dato : 10-12-02 17:44

"Kasper Munch" <kasper_munch@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> godt og går regelmæssigt på bakken, dog kneb det lidt i starten
> Den drikker masser af vand, så mon ikke det hele ordner sig.

Ja, vi må jo håbe at det ordner sig. Men ellers synes jeg alligevel, at du
skulle spekulere lidt på at give killingen noget andet foder. Både dyrlæger
og også dyrehandlere har bedre mad en Pussy og Whiskas, og især skulle du
måske købe noget specielt til killinger, man kan få både våd- og tørmad. Så
er du sikker på at killingen i voksealderen får alle de ting den skal bruge
til at blive en sund kat.
Skifter du foder, så gør det langsomt ved at blande det nye i det andet,
lidt mere for hver gang. Ellers kan killingen måske lige få lidt tynd mave.
Håber du overvejer det, selvom det jo ikke er noget jeg skal bestemme, det
er jo mere for kattens skyld.
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 10-12-02 22:35

"Kasper Munch" <kasper_munch@oncable.dk> wrote in

> [...]
> Den trives ellers godt og går regelmæssigt på bakken, dog kneb det
> lidt i starten Den drikker masser af vand, så mon ikke det

Det er jeg ret sikker på at det gør. Dine katte jo så unge at de har
lettere ved at acceptere nye og så har katte en tendens til at frede
killinger, derfor er de lettere at få ind i en flok end en lidt ældre
kat.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar