Hvorfor kan jeg ikke logge på nyhedsgruppe~
Fra : Stig

Dato : 09-12-02 15:51

Jeg skifter mellem at benytte en ISDN linie fra tdc og en adsl linie fra
Cybercity.

Men hvorfor kan jeg ikke hente nyhedsgrupper fra Cybercity på min tdc linie
og omvendt samtidigt med jeg heller ikke kan sende post hvis ikke jeg ændre
den udgående postserver til henholdsvis tdc eller cybercity alt efter
hvilken linie jeg er koblet på?

Jeg har password/brugernavn til tdc mens Cybercity kræver ikke jeg logger på
med noget.

Kan jeg ikke læse nyhedsgrupper fra tå udbydere uanset hvilken linie jeg
benytter...?

/Stig

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-12-02 16:53

"Stig" <sa-dekoration@mail.dk> skrev :

> [...]
>og omvendt samtidigt med jeg heller ikke kan sende post hvis ikke jeg ændre
>den udgående postserver til henholdsvis tdc eller cybercity alt efter

Du kan kun hente nyheder fra den udbyder, du er koblet op med og
tilsvarende kan du sende med den udbyders smtpserver, du er
koblet op med.

Det første vel fordi, der ikke er nogen udbyder, der vil levere
en tjeneste gratis, som det jo vil være, hvis du er koblet op
gennem en anden udbyder.

Det sidste er for at modvirke, at man kan sende spam gennem en
fremmed udbyders smtpserver.

Ved news kan du jo enten bruge en betalingsserver eller en fri
newsserver, sidstenævnte tilbyder som regel kun tekstgrupper i
ordentlig kvalitet.
sunsite.dk f.eks. til danske tekstgrupper eller news.cis.dfn.de
<http://news.cis.dfn.de/index.html>

Du skal registreres (gratis) for at kunne poste til den sidste.

Fra : Roland

Dato : 10-12-02 17:27

hej-!
Jeg kører over Sunsite, da jeg har internet ABO hos en meget lille
antenneforening på midtfyn, MEN!

På sunsite er der mange ting, men jeg kan ikke komme på

BINAER-grupperne hvor man kan vedhæfte filer

HVORDAN KOMMER JEG PÅ BINAER

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-12-02 18:43

"Roland" <vogt@midtfyn.net> skrev :

>BINAER-grupperne hvor man kan vedhæfte filer
>
>HVORDAN KOMMER JEG PÅ BINAER

Køber adgang hos en newsserver, f.eks. claranews

<http://www.uk.clara.net/homeaccess/options/claranews.phtml>

PS. At skrive med store betragtes som at råbe og det er dårlig
netikette ligesom det er dårlig netiekette ikke at citere efter
netiketten på <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Se også min signatur.

Fra : Roland

Dato : 10-12-02 21:00

I think I'm aware of the shouting rule, BOB

Fra : Roland

Dato : 10-12-02 21:00

Fra : Claus Olesen

Dato : 12-12-02 00:37

Roland wrote:

> I think I'm aware of the shouting rule, BOB

Tsk tsk tsk Roland, opfør dig nu pænt... I må jo ikke lave nok
aerobic-træning dernede i Swans siden du har energi til at svare så
ubehøvlet
Og husk at svare UNDER det indlæg du svarer på!

Claus Olesen
--
http://GentleGiant.8m.com

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not
sure about the universe." ~ Albert Einstein

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 10-12-02 19:30

"Roland" <vogt@midtfyn.net> wrote in message news:at54p0$398$1@sunsite.dk...
> [...]
> antenneforening på midtfyn, MEN!
>
> På sunsite er der mange ting, men jeg kan ikke komme på
>
> BINAER-grupperne hvor man kan vedhæfte filer

Det gør du ikke på Sunsite... Sunsite fjernede ALLE binære grupper for 1½ år
siden..