blodansamling.
Fra : Martin Jørgensen

Dato : 08-12-02 23:44

Hejsa, jeg har en blodansamling i hovedet faktisk, som tynger mig
meget. Er der en procedure, der er god til at få bugt med den slags?
(hvis man holder af princip om at læger er til de vigtigere ting :)

Fra : Tina

Dato : 09-12-02 11:30

"Martin Jørgensen" <digtekat2@hotmail.com> skrev i
> Hejsa, jeg har en blodansamling i hovedet faktisk, som tynger mig
> meget. Er der en procedure, der er god til at få bugt med den slags?
> (hvis man holder af princip om at læger er til de vigtigere ting :)

Og hvad er "de vigtigere ting?"

Hvordan har du fået den blodansamling? Hvor stor er den? Hvor sidder den?
Hvordan ser den ud? Og hvor længe har du haft den?

Det kan jo være ALT MULIGT ud fra dine oplysninger!

Dit spørgsmål svarer til at spørge: "Min tommelfinger ser lidt underlig ud -
hvad fejler jeg?" og derefter forlange et nøjagtigt svar.

"Læger er til de vigtigere ting" er en dårlig undskyldning for at være bange
for at gå til lægen!

Tina

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 09-12-02 13:51

On Mon, 9 Dec 2002 11:29:47 +0100, "Tina" <misstinadk@hotmail.com>
wrote:

>"Martin Jørgensen" <digtekat2@hotmail.com> skrev i
>
>Og hvad er "de vigtigere ting?"
>
>Hvordan har du fået den blodansamling? Hvor stor er den? Hvor sidder den?
>Hvordan ser den ud? Og hvor længe har du haft den?

Det er en blodansamling lidt inde ved det ene øjenlåg. Jeg har haft
det et godt stykke tid.
Er det så en læge eller øjenlæge man kontakter?

Fra : Tina

Dato : 09-12-02 21:36

"Martin Jørgensen" <digtekat@hotmail.com> skrev i

> Det er en blodansamling lidt inde ved det ene øjenlåg. Jeg har haft
> det et godt stykke tid.
> Er det så en læge eller øjenlæge man kontakter?

Kan du SÅ se at komme afsted!

I første omgang: Egen læge. Han er uddannet til at bedømme, om det er en
blodansamling, eller noget andet, og om det går væk af sig selv, eller om
der skal en speciallæge på banen, eller om han selv "kan klare det."

Desuden er der ikke så lang ventetid hos ens egen praktiserende læge, som
der er hos øjenlæge. Den privatpraktiserende læge har også haft grundig
undervisning i øjet og dets sygdomme

Ring i morgen tidlig i lægens telefontid, og forklar dit symptom. Muligvis
vil han anbefale dig at snakke med en øjenlæge om det, eller han selv lige
vil se på det først. Det kan kun en læge bedømme.

Tina

Fra : Tina

Dato : 09-12-02 21:36

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 10-12-02 02:23

Jeg har haft den temmelig længe,tror jeg. Når jeg åbner (mit venstre)
øjet helt op, sidder der en rimelig stor rød "bule" oppe i højre side
mod næsen.
Det kan sikkert forklare at mit syn har været hæmmet i den senere tid,
når en så stor bule tynger ned.

Nåh, jeg ringer til lægen.