Mit barn har selskabsblære
Fra : Henrik Bonde

Dato : 08-12-02 20:22

Davs
Det er sikkert mig der er hysterisk, men min datter på 4½ tisser meget
lidt.
Hun er på toilettet før hun kommer i seng, og kan i nogen tilfælde gå
og holde sig til næste eftermiddag. Er det normalt?
Hun spiser og drikker normalt (tror jeg), og er en glad og veltilfreds
pige (ved jeg).
Men at kun tisse 2 gange i døgnet, forekommer mig usædvanligt, i hvert
fald i den alder.

Er det noget jeg skal bekymre mig over?

Mvh
Henrik Bonde

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 08-12-02 21:39

> Det er sikkert mig der er hysterisk, men min datter på 4½ tisser meget
> lidt.
> Men at kun tisse 2 gange i døgnet, forekommer mig usædvanligt, i hvert
> fald i den alder.

Det er alt for lidt - man skal drikke så meget (vand) at man tisser ca. hver
anden time.

Mvh Maria

Fra : June Last

Dato : 09-12-02 11:22

On Sun, 08 Dec 2002 20:21:58 +0100, Henrik Bonde <hbonde@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>pige (ved jeg).
>Men at kun tisse 2 gange i døgnet, forekommer mig usædvanligt, i hvert

Snak lige med lægen næste gang i er der, for at være sikker. Man skal
aldrig være usikker på noget helbredsmæssigt med børn, for ofte er
vores usikkerhed og fornemmelser som forældre begrundede og vi er de
bedste til at drage omsorg og hele tiden forbedre vores viden om
barnet sundhed og trivael. Mine børns "tissemønstre" er vidt
forskellige. Og netop noget lignende, som du oplever med din datter
kender jeg fra den sidste af mine ( der ikke engang "skal" tisse når
hun står op om morgenen, det har de andre 4 altid skullet !) i knap så
udtalt grad. Det der er vigtigt er, at den urin der kommer er OK - at
den er klar, ikke ildelugtende og "stærk" - altså, at der er væske nok
til at "systemet "i kroppen fungerer. At der skulle være "regler" for
hvor megeet man "skal" tisse.. det kender jeg ikke til.
--
Kærligst June

Fra : mig

Dato : 09-12-02 12:19

Jeg tror ikke det er så usædvanligt for børn det med de ikke skal særlig tit
på toilettet. Det Henrik beskriver lyder næsten alm. for børn. Jeg husker
det selv fra da jeg var barn, jeg kunne også vente en hel dag til jeg kom
hjem fra skole og det samme gælder nu for mine egne børn. Så længe børn
trives, tror jeg ikke det er noget man skal være så nervøs for. Man kan
altid prøve at opmuntre dem til at gå på wc når de er hjemme om ikke andet.
Det med at tisse hver anden time lyder af lidt meget, med mindre man er godt
oppe i årene.

mvh
mig