Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Beregning af renteudgifter
Fra : Gunnar007

Dato : 08-12-02 13:02

Nogen som har et regneark som kan
beregne renteudgifter af et givent beløb til en given årlig rente udgift.
230000 kr, 8,2 årlig nom rente

Hilsen G

Fra : Thomsen, K.

Dato : 08-12-02 15:16

Det er da så simpelt - et regneark er da alt for besværligt til det formål

Du tager 230.000 * 8,2/100 = 18860.00

og det vil det blive ved med at være til al evighed, hvis ikke der skal
flere forudsætninger ind i beregningen end dem du har givet.

Venlig hilsen
knud

Fra : Gunnar007

Dato : 08-12-02 15:34

"Thomsen, K." <091255antispam@iname.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> og det vil det blive ved med at være til al evighed, hvis ikke der skal
> flere forudsætninger ind i beregningen end dem du har givet.

OK forstår budskabet, lånet bliver afdraget med 60000
om året..
Kan jeg så få renteudgiften til lånet er slut ??

Hislen G.

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 08-12-02 16:51

In <asvl85$18up$1@news.cybercity.dk> "Gunnar007" <323f@teamsos.dk> writes:

>"Thomsen, K." <091255antispam@iname.com> skrev i en meddelelse

>OK forstår budskabet, lånet bliver afdraget med 60000
>om året..

Er det 500 om maaneden eller 6000 kroner en gang om aaret ? Det goer en
forskel.

Ogsaa er der halv eller hel-aarlig rente-tilskrivning ?

Under alle omstaendigher bliver laanet aldrig afdraget, da renten
er stoerre end afdraget.

/Martin

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 08-12-02 16:58

"Martin Moller Pedersen" <tusk@daimi.au.dk> wrote in message
> In <asvl85$18up$1@news.cybercity.dk> "Gunnar007" <323f@teamsos.dk> writes:

> Er det 500 om maaneden eller 6000 kroner en gang om aaret ? Det goer en
> forskel.

Prøv lige at tæl nullerne en gang til.... *S*

Kim

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 08-12-02 17:04

In <asvpoa$11u0$1@news.net.uni-c.dk> tusk@daimi.au.dk (Martin Moller Pedersen) writes:

> [...]

>Ogsaa er der halv eller hel-aarlig rente-tilskrivning ?

>Under alle omstaendigher bliver laanet aldrig afdraget, da renten

Hvis der bliver afdraget 60.000 kroner en gang om aaret og renten er 8.2%
med hel-aarlig rentetilskrivning er resultatet dette:

Aar=0, Beloeb=230000
Aar=1, Beloeb=188860
Aar=2, Beloeb=144346.52
Aar=3, Beloeb=96182.93464