Rettigheder som førtidspensionist.
Fra : René

Dato : 08-12-02 11:20

Hej

Kan jeg som førtidspensionist bruge de samme tilbud som der gives
pensionister over 67, f.eks. Pas.

Hilsen

René

Fra : Thomsen, K.

Dato : 08-12-02 11:26

Naturligvis kan du bruge pas - men deter måske ikke det du spørger om ?

Venlig hilsen
Knud

Fra : Ivar Madsen

Dato : 08-12-02 11:31

Thomsen, K. skrev Søndag den 8. december 2002 11:25 i dk.videnskab.jura:

> Naturligvis kan du bruge pas - men deter måske ikke det du spørger om ?

Han mener sikkert få det til den laver pris som jeg mener at
Folkepensionister får det til iforhold til os andre.

Ivar Madsen

Fra : René

Dato : 08-12-02 11:40

> Han mener sikkert få det til den laver pris som jeg mener at
> Folkepensionister får det til iforhold til os andre.

Lige præcis.

René

Fra : Karina og Christian

Dato : 08-12-02 11:54

"René" <rtk_1@hotmail.com> wrote in message
> [...]

Hejsa Rene

Af pasloven fremgår det, at det er en persons *alder*, der er afgørende for,
om man får nedsat prisen på et pas. Er du således under 18 år eller over 65,
er du berettiget til at få passet til en lavere pris.

Os, der aldersmæssigt befinder os et sted mellem 18 og 65 år må, sådan som
jeg ser det, betale fuld pris.

Ovenstående vil altså sige, at en persons økonomiske status i denne
sammenhæng ikke bliver tillagt nogen betydning. Det gør alene din alder

Karina
--
NB: Slet "FJERNDETTE" fra adressen ved svar pr. e-mail
----

Fra : Jonathan

Dato : 09-12-02 00:16

"Karina og Christian" <mailto:vaksFJERNDETTE@krudt.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Rettigheder som førtidspensionist."

Man kan i hvert fald få et mimrekort til den offentlige transport!
/Jonathan

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:217.60.195.2)

Fra : Karina og Christian

Dato : 09-12-02 00:42

"Jonathan" <fuldtidsspekulanten@ofir.dk> wrote in message
[klip]
> Man kan i hvert fald få et mimrekort til den offentlige transport!

Øh nå, ja jow det kan man vel givetvis, når du nu siger det

Karina

Fra : Sander

Dato : 09-12-02 07:49

"Jonathan" <fuldtidsspekulanten@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Man kan i hvert fald få et mimrekort til den offentlige transport!

Og ved fremvisning af kortet, kan man også få billig adgang til Zoo,
Legoland, Djurs sommerland m.m.

Mvh. www.tjekmig.dk