Hjælp til fødselsdagsmiddag
Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 08-12-02 11:07

Hej Gruppe

Jeg er i den situation, at jeg fylder år tæt på jul, så derfor skal der
selvfølgelige holdes en lille fest. Jeg har tænkte mig, mine gæster kommer
til eftermiddagskaffe, men hvad lver jeg til aftensmad, så jeg ikke skal stå
i køkkenet mens gæsterne er der. Det gør ikke noget menuen er avanceret
eller utraditionel. Vi bliver forøvrigt 15 mennesker.

På forhånd tak.
Mette

Fra : Padmé

Dato : 09-12-02 14:02

hvad med en stor wok-ret? med kylling, røde peberfrugter, bambusskud,
bønnespirer, kokosmælk, chili, hvidløg, ingefær, broccoli og ris? det har
fungeret ret godt som gæsteret her hos os. Den kan med fordel laves inden
gæsterne kommer og stå og simre under låg indtil servering.
Du kunne også lave en lidt mere tung gryderet med okse, svinekød,
champignoner, bacon, løg, rødvin (eller portvin), fløde, fennikel,
jordskokker og andre rodfrugter..

Padmé