Dannelse af for meget mavesyre i maven
Fra : Mulder

Dato : 07-12-02 21:11

Hej i denne gruppe.
Jeg har som en af mange i den vestlige verden til tider problemer med for
meget mavesyre.
Der er ingen tvivl om at det sker hvis jeg får for fed mad. Men jeg har lært
at leve med det. Til daglig spiser jeg sundt og varieret.
Men er uheldet ude, så ved jeg også hvad der virker på mig. Og hold nu fast
venner. For mit vedkommende spiser jeg ikke gulerød eller drikker mælk for
at få en go' mave igen.
Nej, jeg spiser tyggegummi. Det virker hver gang. Så til alle jer derude med
de samme problemer som mig. Prøv at gumle på tyggegummi, når maven bliver
sur.
Hvis der er nogen som har en forklaring på hvorfor tyggegummi virker, så kom
endelig med den. Selv tror jeg at tyggegummiet narrer maven, og gør a tden
begynder at arbejde igen. Men hvad ved jeg, andet end det virker.
MVH Christian

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 08-12-02 13:20

"Mulder" <juul@mailme.dk> wrote in message
> [...]
> endelig med den. Selv tror jeg at tyggegummiet narrer maven, og gør a tden
> begynder at arbejde igen. Men hvad ved jeg, andet end det virker.

Hej.
Hm, det var pokkers.
Jeg synes ellers jeg får halsbrand og bøvl med maven ved at gumle
tyggegummi, men sådan er man jo så forskellige, osse kemisk.

MvH Aragorn_dk

Fra : Silver

Dato : 11-12-02 19:52

> [...]
> endelig med den. Selv tror jeg at tyggegummiet narrer maven, og gør a tden
> begynder at arbejde igen. Men hvad ved jeg, andet end det virker.

Un...der...ligt.... hehe, jeg har samme problem om natten men jeg tager bare
2 styk Acinil 400 mg piller og så sover jeg som en sten uden refluks af
nogen art.

Tyggegummi.....fnis ja hvorfor ikke hehe

Mvh
Silver