Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sigma Flash ???
Fra : Jacques Volsred Pede~

Dato : 07-12-02 18:30

Hej !

Er der nogen der har erfaring med Sigma flash, til Nikon SLR. Er det godt,
skidt eller hvad?

Den skal mest bruges til indendørs familiefoto.

Håber på flinke svar
God jul
Jacques.

Fra : KASO

Dato : 09-12-02 09:50

"Jacques Volsred Pedersen" skrev d. 07-12-02 18:30 dette indlæg :
> [...]
godt,
> skidt eller hvad?
>
> Den skal mest bruges til indendørs familiefoto.

Jeg har en Sigma 430 ST (tror jeg den hedder) til et Nikon F50. Det
fungerer aldeles upåklageligt! Jeg har tidligere haft en Sunpak 4000 til
samme kamera - den holdt 2 år - og jeg fik jævnligt "røde øjne". Det
problem har jeg ikke med Sigma'en (selv om jeg ikke kan indse hvorfor).

Køb nogle gode NiMh-batterier ved samme lejlighed. Med Duracell tager
det ca. 16 sek. fra fuld udladning til skudklar - med gode NiMh tager
det 4-6 sek.! Da man stort set aldrig bruger fuld udladning, betyder det
at man i gennemsnit er "skudklar" igen på ca. 2 sek.

*<|>>>

http://www.kandu.dk/