byte ind i array for convertering til char
Fra : glenn007

Dato : 07-12-02 15:48

Er der en der har et godt eksemple på hvorledes man kan hente en Byte
ind i et array som derefter convertere disse Byte til noget læseligt
såsom en char

jeg jeg henter for tiden en Byte fra en comport med en readfile
funktion, hvorefter denne byte derefter smides i en buffer. Det som (
når det en dag lykkes ) er menningen er at den skal udskirve de char`s
som readfile henter ( som 8 bit bytes ) på skærmen.

Jeg har været på msn`s og kigge men deres kode stumper og eksempler
forvirre mig mere end de gavner så jeg håber lidt på et eksempel med et
par gode komentarer til

mvh
balle

http://www.kandu.dk/

Fra : Morten F. Hansen

Dato : 07-12-02 15:44

> Er der en der har et godt eksemple på hvorledes man kan hente en Byte
> ind i et array som derefter convertere disse Byte til noget læseligt
> såsom en char

Hmm.. Er en byte og en char ikke det samme?

Fra : Bertel Brander

Dato : 08-12-02 01:52

glenn007 wrote:

> [...]
>
> Jeg har været på msn`s og kigge men deres kode stumper og eksempler
> forvirre mig mere end de gavner så jeg håber lidt på et eksempel med et

Det komme an på om det du læser er ascii text eller rå data. I det først

tilfælde kan du bruge:

char buf[1024];
dword num_read, i;
ReadFile(handle, buf, 1024, &num_read, NULL);
for(i = 0; i < num_read; i++)
putc(buf[i], stdout);

Hvis du læser rå data kan du gøre sådan her:

unsigned char buf[1024];
dword num_read, i;
ReadFile(handle, buf, 1024, &num_read, NULL);
for(i = 0; i < num_read; i++)
printf("0x%02X ", buf[i]);

dvs. udskrive som hex (0x01 0xBA).

HTH