CD Covers
Fra : kunuk

Dato : 05-12-02 22:58

CDCoversCC er blevet nødt til at lukke af for muligheden for at downloade
covers til cd'erne. Hvor skal man nu gå hen?
kunuk

Fra : Flemming Jørgensen

Dato : 05-12-02 23:12

kunuk wrote:
> CDCoversCC er blevet nødt til at lukke af for muligheden for at
> downloade covers til cd'erne. Hvor skal man nu gå hen?
> kunuk

Tja, du kunne vel maile pladeselskabet og bede om et ny indlæg da det gamle
er bortkommet.
De skal have lidt småmønt for ulejligheden, men hva´ det er prisen når man
smider originalen væk.

--
Hilsen

Flemming Jørgensen
remove "buuh"

Fra : Søren Blom

Dato : 05-12-02 23:13

"kunuk" <kunukiteq-nospam@get2net.dk> skrev
> Hvor skal man nu gå hen?

Gå ned i din lokale musik biks for at klag over manglende cover på den musik
du køber.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : zcully

Dato : 06-12-02 01:03

"Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote in message
> "kunuk" <kunukiteq-nospam@get2net.dk> skrev
>
> Gå ned i din lokale musik biks for at klag over manglende cover på den
> [...]

Det er rent faktisk lovligt at lave "backup" kopier af sine cd'er, så bl.a.
her kunne det da være godt også at have et cover!! Det får man vel ikke bare
i pladeforretnigen??

/Zcully

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 06-12-02 02:25

zcully wrote:
> Det er rent faktisk lovligt at lave "backup" kopier af sine cd'er, så bl.a.
> her kunne det da være godt også at have et cover!! Det får man vel ikke bare
> i pladeforretnigen??

Ja, det er lovligt at tage en kopi af noget man ejer. Det er noget helt
andet at distribuere kopier, må jeg foreslå du køber en scanner der
matcher din printer til formålet. Når du har originalerne så kan det
ikke være noget problem at scanne de covers der fulgte med

Mvh

Bruno

Fra : Tømreren

Dato : 06-12-02 10:07

> [...]
> matcher din printer til formålet. Når du har originalerne så kan det
> ikke være noget problem at scanne de covers der fulgte med

Du må også låne cd'er på bibiloteket og af en ven og så lave en kopi.... det
lyder helt hen i vejeret med om ikke andet sandt.
http://www.forbrugerraadet.dk/raad/forbruger/alle/cdbrand/

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 06-12-02 12:48

"Tømreren" <Bilhifi@ofir.dk> wrote in message
> Du må også låne cd'er på bibiloteket og af en ven og så lave en kopi....
det
> lyder helt hen i vejeret med om ikke andet sandt.
> http://www.forbrugerraadet.dk/raad/forbruger/alle/cdbrand/

Det forhindrer dig stadig ikke i også at tage en kopi af coveret, når du
låner den. Dette er ikke et warez-forum, og det skulle det nødigt heller
ikke blive.

/Nikolaj

Fra : Tømreren

Dato : 06-12-02 13:44

> Det forhindrer dig stadig ikke i også at tage en kopi af coveret, når du
> låner den. Dette er ikke et warez-forum, og det skulle det nødigt heller
> ikke blive.

Det har jeg lidt svært ved,da jeg har en scanner.
Der er ikke tale om warez,men lovlig musikkopi'er.

/Tømreren

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 06-12-02 13:47

> Det har jeg lidt svært ved,da jeg har en scanner.
> Der er ikke tale om warez,men lovlig musikkopi'er.

Så en kopimaskine, da. Hvis det er lovligt at kopiere covers, hvorfor er
cover-central så blevet lukket? Nå ja, fordi pladeselskaberne er onde. Det
havde jeg helt glemt

/Nikolaj

Fra : Tømreren

Dato : 06-12-02 14:03

> Så en kopimaskine, da. Hvis det er lovligt at kopiere covers, hvorfor er
> cover-central så blevet lukket? Nå ja, fordi pladeselskaberne er onde. Det
> havde jeg helt glemt

Der er lige en ting jeg gerne vil slå helt fast..... jeg piratkopiere
ikke!.... Jeg har ikke engang kopieret plader fra venner,da jeg ikke,før for
en uge siden,viste det var lovligt.
Jeg sende bare en link hvori der stod at man måtte kopiere nogen cd'er.
Jeg mener ikke at have læst nogen steder at det er ulovligt at kopier
covers.
Jeg laver kopier af mine egne plader så jeg har et sæt i bilen og et sæt der
hjemme og laver covers til dem i bilen..

/Tømreren

Fra : Søren Nielsen

Dato : 06-12-02 14:24

"iddqd@worldonline.dk" <iddqd@worldonline.dk> wrote in message news:<asou9u$tkv$1@news.cybercity.dk>...

> Ja, det er lovligt at tage en kopi af noget man ejer. Det er noget helt
> andet at distribuere kopier, ... [klip]

Hej Bruno

Egentlig var det ikke min mening at blande mig, men så vidt jeg kan se
er der intet sted i tråden nogen der nævner noget om at distribuere
kopier. Er det ikke lige "dygtigt" nok sådan at antyde, at manden er
ude i ulovligt ærinde? Du gør det ganske vist kun "mellem linierne",
meeen alligevel.....!

Og desuden er det også lovligt at tage kopier af noget man ikke ejer,
blot det er til eget brug (musik lånt på biblioteket eksempelvis).

Mvh.
Søren

Fra : dj

Dato : 06-12-02 09:30