Opskrifter med øl i
Fra : Iggy

Dato : 04-12-02 16:09

Hej

Jeg søger opskrifter på retter med øl i.
Er der nogen der kender til et par gode opskrifter med øl eller bare et par
tricks til hvordan man tilbereder mad med øl, så skriv.

hilsen iggy

Fra : Herbert

Dato : 04-12-02 16:26

> Jeg søger opskrifter på retter med øl i.
> Er der nogen der kender til et par gode opskrifter med øl eller bare et
par
> tricks til hvordan man tilbereder mad med øl, så skriv.

Hejsa

Prøv dette link. Har dog ikke selv givet mig i kast med retterne endnu....

/Erik

Fra : Bjarke Bundgaard

Dato : 04-12-02 16:50

"Herbert" <herbert007@hotmail.com_remove> wrote in message

> par
>
> Hejsa
>
> Prøv dette link. Har dog ikke selv givet mig i kast med retterne endnu....

Hvilket link? Du har vist glemt cut'n'paste ;)

Anyway... Der er også et par retter plus tips på følgende link
http://www.glocalbeer.dk/oel_og_mad_dk.htm

Bjarke

Fra : Mikkel Winther

Dato : 04-12-02 16:52

Iggy was quoted out of context:
> Hej
>
> Jeg søger opskrifter på retter med øl i.
> Er der nogen der kender til et par gode opskrifter med øl eller bare
> et par tricks til hvordan man tilbereder mad med øl, så skriv.

Jeg putter altid øl i mine pandekager.

m.
--
Wake up the dying
Don't wake up the dead

Fra : Herbert

Dato : 04-12-02 18:06

> Jeg søger opskrifter på retter med øl i.
> Er der nogen der kender til et par gode opskrifter med øl eller bare et
par
> tricks til hvordan man tilbereder mad med øl, så skriv.

Ups. Det smuttet i første omgang Men her er det!

http://www.thisted-bryghus.dk/opskrifter.html

Fra : Sofie Bandtholtz

Dato : 07-12-02 14:58

> Jeg søger opskrifter på retter med øl i.
> eller bare et par
> tricks til hvordan man tilbereder mad med øl, så skriv.
>
> hilsen iggy

hej
mad med øl kan laves lige som med vin, til marinader, saucer, syltelager
o.l.
hvis man vil undgå den bitre smag kan der tilsættes syre og sødme samt salt
eller hvis man koger det lidt ind.
især lam og mørk øl går godt i spænd samt lager af japansk øl til fisk.
hvis man koger eller glaserer kartofler i almindelig ale eller mild juleøl
smager det
virkelig godt. nedkogt mørk øl tilsmagt med citrus-saft og honning giver en
dejlig
glace til forretter.

hilsen Sofie