Weapon Speed D&D
Fra : Michael Christensen

Dato : 04-12-02 12:05

Hejsa...

Vi er et par gutter som har snakket lidt om at der burde da egentlig være et
system ala det som var i 2nd Ed. så alle våben får sin egen speed ?

Hvad er jeres for, og imod for det, og eventuelt ideer til hvordan det kunne
se ud ??

Michael C.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 04-12-02 12:38

"Michael Christensen" <MesterMc@hotmail.com> writes:

Jeg gættter på at du mener 3rd Edition D&D.

> Vi er et par gutter som har snakket lidt om at der burde da egentlig være et
> system ala det som var i 2nd Ed. så alle våben får sin egen speed ?

Det var skam med vilje at de droppede den idé.

> Hvad er jeres for, og imod for det, og eventuelt ideer til hvordan det kunne
> se ud ??

Andre har sagt det bedre end jeg kan:
<URL:http://www.seankreynolds.com/rpgfiles/rants/weaponspeeds.html>

/L

Fra : S.Arnvig

Dato : 04-12-02 17:36

"Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> skrev i en meddelelse
> "Michael Christensen" <MesterMc@hotmail.com> writes:
>
> Jeg gættter på at du mener 3rd Edition D&D.

> Det var skam med vilje at de droppede den idé.

> [...]

Der bare et par fejl i den.

Søren

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 04-12-02 17:44

"S.Arnvig" <Venator@get2net.dk> writes:

> "Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> skrev i en meddelelse

> Der bare et par fejl i den.

Noget du vil indvie os i?
/L

Fra : KGA

Dato : 26-01-03 22:20

Personligt mener jeg det må være op til en selv hvorvidt man mener Weapon
Speeds giver mening. Så længe man kan acceptere et nøgent menneske kan
overleve to-tre direkte træffere fra en tohåndsøkse, ja så er alle
argumenter, som er baseret på virkelighed, vist ligegyldige.

D&D3 er et fantasy system. Mener man yderligere talværdier gør det mere
fantasy-lignende, så har man behov for Weapon Speed.

Venlig hilsen,

Klaus Green-Andersen

Fra : Wrathchild

Dato : 04-12-02 16:04

IMOD - der er nok at holde styr på allerede. Det er (jeg fristes til at
tilføje "hamrende") unødvendigt. Der er så mange andre faktorer der kan
afgøre hvem der angriber hvor hurtigt og hvor meget på 6 sekunder ...

--
Wrath
----------------------------

Fra : S.Arnvig

Dato : 04-12-02 17:41

> [...]
> system ala det som var i 2nd Ed. så alle våben får sin egen speed ?
>
> Hvad er jeres for, og imod for det, og eventuelt ideer til hvordan det kunne

Weapon speed kan bruges i nogen situationer, f.eks hvis begge
parter er overraskede og hurtighed betyder noget.

Eks. En tyv og en kriger render ind i hinanden og kommer i klammeri
tyven trækker sin dagger og krigeren sit langsværd. Her må daggeren
komme først i første runde, men ikke senere.

Man kan også tage weapon speed med, hvis der er stor forskel på
hurtigheden i våbnene, f.eks. To-håndssværd mod dagger, det er
svært at forestille sig at det ikke er daggeren som har initiativet
i angrebene.

Men ellers er der ikke brug for weapon speed og der sker ikke noget
ved at spille uden.

Søren

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 04-12-02 17:51

"S.Arnvig" <Venator@get2net.dk> writes:

> "Michael Christensen" <MesterMc@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Weapon speed kan bruges i nogen situationer, f.eks hvis begge
> parter er overraskede og hurtighed betyder noget.

Hvis begge parter er overraskede, så er det vigtigste vel hvem der
hurtigst kommer sig over overraskelsen.

> Eks. En tyv og en kriger render ind i hinanden og kommer i klammeri
> tyven trækker sin dagger og krigeren sit langsværd. Her må daggeren
> komme først i første runde, men ikke senere.

Dit argument må være at daggeren er hurtigere *at trække*, ikke?
Gør det en forskel at fighteren har Quick Draw-featen?
(hvorfor/hvorfor ikke/hvor meget?)

> [...]
> hurtigheden i våbnene, f.eks. To-håndssværd mod dagger, det er
> svært at forestille sig at det ikke er daggeren som har initiativet

Næh. Der er to ting der spiller ind, hvor hurtigt våbnet er at svinge,
og rækkevidden. Hvis du har en dagger og jeg har et tohåndssværd, så
kan jeg levende forestille mig at jeg får det første slag ind (på en
til halvanden meters afstand).

> Men ellers er der ikke brug for weapon speed og der sker ikke noget
> ved at spille uden.

Der er ikke brug for weapon speed i det tilfælde heller. Hvis man er
interesseret i realisme, så bør det første man ændrer nok være
combat-turns, altså at al ens handling inden for seks sekunder sker på
en gang, og så er det der andres tur. Når to ting ikke kan ske
samtidigt, hvad forskel gør det om det ene våben er hurtigere end det
andet.

/L

Fra : Lars Funck

Dato : 05-12-02 16:32

"S.Arnvig" <Venator@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hurtigheden i våbnene, f.eks. To-håndssværd mod dagger, det er
> svært at forestille sig at det ikke er daggeren som har initiativet

Det er fejlagtigt at tro, at et tohåndssværd er et langsomt våben... det er
simpelthen ikke rigtigt. Det er klart, at hvis du vil lave et kæmpe
møllesving hvor du ligesom en golfspiller fører slaget hele vejen igennem,
ja så tager det tid. Men det heller ikke den måde et tohåndssværd brugs på.

MVH

Funck

Fra : Leif Falck

Dato : 07-12-02 21:39

"Michael Christensen" <MesterMc@hotmail.com> wrote in message
> Hejsa...
>
> Vi er et par gutter som har snakket lidt om at der burde da egentlig
være et
> system ala det som var i 2nd Ed. så alle våben får sin egen speed ?

Jeg er imod al regelknepperi. Så for at gøre spillet mere flydende, er
weapon speed ikke nødvendigt. Men for dem der vil have alle detaljer
med, kan det være et plus. Men husk så også rækkevidde, vægt og
styrke...