Kat - voksetid
Fra : Jele

Dato : 05-12-02 15:56

Hej NG

Hvornår er en killing udvokset ?

Hvor meget er et katteår i menneske år ?

På forhånd tak

Jette

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 05-12-02 16:11

In article <3def68de$0$5782$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>, Jele
<nomail@stofanet.dk> wrote:

> Hej NG
>
> Hvornår er en killing udvokset ?
>
> Hvor meget er et katteår i menneske år ?
>
> På forhånd tak
>
> Jette

Hej Jette

Det med at være udvokset er vist individuelt alt efter racerne - men
omkring 1 år, ca? (De store racer er vist længere om det, ret mig, én
der ved mere
Om katteår - hæ, jeg kan jo igen henvise til min hjemmeside (det gør
jeg meget i idag . Jeg har en side liggende med en omregningstabel.
Kig under "Katte og helbred"

Fra : Pernille Scharff

Dato : 05-12-02 16:22

Hej Jette,

normalt siger man at katten er "voksen", dvs. nogenlunde udvokset og
kønsmoden. Men de store racer som f.eks. Norsk Skovkat og Maine Coon er ikke
udvokset før de er 3-4 år gamle.

/Pernille
www.garion.dk

Fra : Jele

Dato : 05-12-02 16:39

Hej NG

Mange tak for svarene - nu har jeg lidt at
gå efter - vores kat er ½ skovkat så hvis jeg kan så forvente
den vokser til den er ca.1½ år.

Tak.

Jette