Hvordan holder man uønskede poster væk?
Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 04-12-02 11:31

Hejsa.

Nu er gruppen et par gange blevet belemret med fuldstændigt irrelevante
poster som åbenbart er blevet sendt til en række forskellige grupper i
flæng. Så jeg vil gerne spørge de af jer, der er Usenet-hajer, om ikke der
er en måde at få skippet tråden ud af kattegruppen, så snart den første mail
dukker op? Er det noget med at FUT'te? Det er dødirriterende at få
postkassen fyldt med den fortsatte diskussion: "Hvad er det for en åndssvag
mail", "Det skal du ikke bestemme", "Svar aldrig på dette" etc. etc.

Hvis folk i andre grupper gider diskutere med afsenderen, så kunne de i det
mindste slette de grupper, de ikke selv er med i, men så kvikke er de altså
ikke altid.

Mvh. Else.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 04-12-02 12:24

"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@no-junk.post.tele.dk> writes:

> [...]
> fortsatte diskussion: "Hvad er det for en åndssvag mail", "Det skal
> du ikke bestemme", "Svar aldrig på dette" etc. etc.

Du har to muligheder. Du kan prøve at FUT'te tråden væk. Det lykkedes
som regel ikke. Du kan også markere at du ikke gider læse resten af
tråden. I gnus virker det, så man ikke længere ser den pågældende
tråd.

Dette er OT i denne gruppe, så nu sætter jeg FUT til
dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express, svar til denne
posting bliver sendt til
dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express. Her sidder der en
hel masse mennesker, som ved præcist hvordan du sætter din newsreader
op.

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.triane.dk, juletræer, dekorationsmateriale og julebutik

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 04-12-02 14:05

In article <asklgg$d65$1@sunsite.dk>, Else Gyldenkærne
<gyldenkaerne@no-junk.post.tele.dk> wrote:

> [...]
> er en måde at få skippet tråden ud af kattegruppen, så snart den første mail

tjah, jeg har lige for første gang brugt en mulighed i min newsreader
der hedder "Kill this subject" og "kill reply subthreads". Så er jeg
spændt på om det virker.

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 04-12-02 16:35

Else Gyldenkærne wrote:
> Nu er gruppen et par gange blevet belemret med fuldstændigt irrelevante
> poster som åbenbart er blevet sendt til en række forskellige grupper i
> flæng. Så jeg vil gerne spørge de af jer, der er Usenet-hajer, om ikke der

Hmm - tør man så svare

> er en måde at få skippet tråden ud af kattegruppen, så snart den første mail
> dukker op?

Ja - man kan "afrydde" beskeden - slette den. Der er dog (selvfølgeligt)
en masse regler for hvornår det er tilladt at gøre det, essentielt er at
det skal være udenlandsk spam for at man må. Procedure osv. kan du lære
og læse en masse om i dk.admin og dens undergrupper.

Venligst

Jesper Brunholm

--
Garion.dk - Silk, CeNedra, Choko og Polgaras hjemmeside
H.C. Andersen-Centret med nyt design: <http://www.andersen.sdu.dk/>