Vil gerne lære at tegne
Fra : Alice Trauelsen

Dato : 06-12-02 11:16

Hej
Jeg kunne godt lide at lære at tegne men jeg skal starte fra bunden. Er der
nogen der har en ide om hvor jeg kan læse noget om det ?

Mange hilsner
Alice

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 06-12-02 18:32

"Alice Trauelsen" <alice.trauelsen@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
der
> nogen der har en ide om hvor jeg kan læse noget om det ?

Hej Alice.

Da jeg gik på kunstdaghøjskole var klassikeren:

Edwards, Betty
At tegne er at se : indføring i frihåndstegning

oversat til dansk af Hanne Grøn
2. udgave; redaktion: Jørgen Lethan og Søren Hansen. 1996. 253 sider,
illustreret (nogle i farver)
Forlag: Nyt Nordisk Forlag
Emne: tegning ; vejledninger
Opstilling i folkebiblioteker: 74.901
Originaltitel: Drawing on the right side of the brain
Litteratur: side 250-253
ISBN: 87-17-06591-7
Pris ved udgivelsen: kr. 188,00

Den tager det hele fra bunden af, og som du kan se på
http://www.furnituretiger.dk under Tegninger, så var det ikke helt spildt
arbejde.
Find den eventuelt på biblioteket og lån den - så kan du jo se om det er
noget for dig.
Den skal stå under 74.901 blandt fagbøgerne.

God fornøjelse med projektet - det er smadderhyggeligt at tegne.

MvH Aragorn_dk

Fra : Musen

Dato : 06-12-02 21:11

klip ----
> [...]
> noget for dig.
> Den skal stå under 74.901 blandt fagbøgerne.
>
> God fornøjelse med projektet - det er smadderhyggeligt at tegne.

ja undskyld jeg blander mig, jeg er helt ny her, men er det virkelig dig der
har tegnet det? Det er jo helt vildt flot. Jeg kunne også godt tænke mig at
blive bedre til det, men med dine talenter, må du da have haft interesse for
det hele livet har du ikke?
Da jeg var lille gjaldt det bare om at blive færdig i en fart og så komme
hen til en voksen og vise den frem, så jeg gav mig aldrig tid til
detaljerne. Det gad jeg jo godt at jeg havde gjort idag :o/
Venlig hilsen Musen

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 07-12-02 16:14

-snip-
> [...]
> hen til en voksen og vise den frem, så jeg gav mig aldrig tid til
> detaljerne. Det gad jeg jo godt at jeg havde gjort idag :o/

Hej Musen og tak for roserne - de varmer i en kølig vintertid.

Jo, jeg har skam selv tegnet det hele - forskellen på dig og mig, er, at da
du holdt op med at tegne i timerne fordi læreren sagde at du ikke måtte, så
gjorde du det højest sandsynligt - jeg kunne ikke lade være!
Finpudsningen af mine tegneevner kom først da jeg kom på kunstdaghøjskole -
der skulle man jo sidde en hel dag og tegne, 5 dage om ugen, i et halvt år -
så kan man næsten ikke undgå at lære noget af det! Man ku' sgisme heller
ikke lade være med at tegne i weekenderne - for pokker det var lækkert!
Der var flere af de andre elever (ældre mennesker) der knap kunne tegne da
vi begyndte - takket være øvelse og instruktion kom de efter det og blev
faktisk så godt som alle ganske dygtige tegnere.
Det betyder meget med kyndig instruktion, tid og øvelse - masser af det!
De tegninger du ser på min hjemmeside er jo osse kun de bedste jeg har
lavet - du ser jo ikke de tonsvis af skæverter og skitser jeg ellers har
liggende!

Musen - bare klø på, der er jo ingen der siger at vi alle skal være Leonardo
Da Vinci'er eller Rembrandt'er - bare *du* har fornøjelse ved at tegne, så
er meget nået!
Jeg vil da osse hammer-gerne blive lige så god til at male som for eksempel
Michael Whelan eller John Howe, men hvem siger at jeg kan? Jeg prøver
ihvertfald!

Hej fra Aragorn_dk

Fra : June Last

Dato : 09-12-02 11:22

On Fri, 6 Dec 2002 11:15:55 +0100, "Alice Trauelsen"
> [...]

>Jeg kunne godt lide at lære at tegne men jeg skal starte fra bunden. Er der
>nogen der har en ide om hvor jeg kan læse noget om det ?

Hej kig ind på - http://home3.inet.tele.dk/kunst/O_T_Intro.htm - et
gratis tegnekursus, hvor du endda kan få helt personlig vurdering af
det du tegner.
--
Kærligst June

Fra : June Last

Dato : 09-12-02 11:25

Fra : Alice Trauelsen

Dato : 10-12-02 10:30

Hej June
Tak for linket det var godt og det kan jeg varmt anbefale, er der andre der
har gode ideer hører jeg gerne fra Jer.

Mange hilsner og tak
Farmor Alice