Brug af " i en split
Fra : Ghashûl

Dato : 04-03-01 20:17

Hej!

Når jeg lige nu sender dette til mit PHP script

"test1 test2" test3 "test4 test5"
Og så bruger split til at dele det op, så ryger det i 5 forskellige
elementer således:
[0] --> "test1
[1] --> test2"
[2] --> test3
[3] --> "test4
[4] --> test5"

Og det jeg ønsker var at det kom således:

[0] --> test1 test2
[1] --> test3
[2] --> test4 test5

Er der overhovedet nogen mulighed for at kunne gøre det således?
Al hjælp ville være dejligt.
Tusind tak, på forhånd.

--
Regards Sir Ghashûl, Knight of The alt.Roundtable <><
ICQ: 7223629

Fra : Henrik Hansen

Dato : 04-03-01 21:17

Ghashûl <ghashul@ghashul.dk> wrote:

> Hej!
>
> Når jeg lige nu sender dette til mit PHP script
>
> "test1 test2" test3 "test4 test5"
> Og så bruger split til at dele det op, så ryger det i 5 forskellige

$str = "\"test1 test2\" test3 \"test4 test5\"";

$arrStr = split("\"", $str);

echo $arrStr[1];

skulle gøre det, men den giver 2 tomme pladser på 0 og 3 pga
mellemrum, de skal nok rydes ud

--
Henrik Hansen

Fra : Ghashûl

Dato : 04-03-01 22:24

On 04 Mar 2001 21:16:30 +0100, Henrik Hansen <hh@mailserver.dk> wrote:

>$str = "\"test1 test2\" test3 \"test4 test5\"";
>
>$arrStr = split("\"", $str);
>
>echo $arrStr[1];
>
>skulle gøre det, men den giver 2 tomme pladser på 0 og 3 pga
>mellemrum, de skal nok rydes ud

Ok, takker.

Er der en smart måde at råde op i arrayet på?

Array
(
[0] =>
[1] => test1 test2
[2] => test3
[3] => test4 test5
[4] =>
)
1

bliver til

Array
(
[0] => test1 test2
[1 => test3 //her var der et mellemrum før og efter
[2] => test4 test5
)
1

Fra : Henrik Hansen

Dato : 04-03-01 23:27

Ghashûl <ghashul@ghashul.dk> wrote:

> Er der en smart måde at råde op i arrayet på?
> [...]

while (list ($key, $val) = each ($array)) {
if(empty($array[$key])) {
// ved ikke lige om det virker
unset($array[$key]);
} else {
// af med widthspace
$array[$key] = trim($array[$val]);
}
}

--
Henrik Hansen

Fra : Ghashûl

Dato : 05-03-01 15:32

On 04 Mar 2001 23:26:35 +0100, Henrik Hansen <hh@mailserver.dk> wrote:

>while (list ($key, $val) = each ($array)) {
> if(empty($array[$key])) {
> // ved ikke lige om det virker
> unset($array[$key]);
> } else {
> // af med widthspace
> $array[$key] = trim($array[$val]);
> }
>}

Hey!

Tusind tak. Det virkede først ikke men så søge jeg på PHP.net efter
list og fandt ud af jeg skulle bruge sort på mit array først.

Det har jeg så gjort og nu kører det bare!

Fra : Ghashûl

Dato : 05-03-01 16:00

On Mon, 05 Mar 2001 15:32:14 +0100, Ghashûl <ghashul@ghashul.dk>
wrote:

>Hey!
>
>Tusind tak. Det virkede først ikke men så søge jeg på PHP.net efter
>list og fandt ud af jeg skulle bruge sort på mit array først.
>
>Det har jeg så gjort og nu kører det bare!

Og så alligevel ikke, eksempel:

$keywords = "test1 test2 test3 \"test4 test5\"";
$words = split("\"", $keywords);

sort ($words);
while (list ($key, $val) = each ($words)) {
$words[$key] = trim($words[$key]);
if(empty($words[$key])) {
unset($words[$key]);
}
}
sort ($words);
reset ($words);

Array
(
[0] => test1 test2 test3
[1] => test4 test5
)
1

Ved du hvordan man slipper uden om det problem?

Fra : Henrik Hansen

Dato : 05-03-01 16:08

Ghashûl <ghashul@ghashul.dk> wrote:

> Ved du hvordan man slipper uden om det problem?

Det ser da korrekt nok ud for mig, hvad er problemet?

--
Henrik Hansen

Fra : Ghashûl

Dato : 05-03-01 17:27

On 05 Mar 2001 16:08:00 +0100, Henrik Hansen <hh@mailserver.dk> wrote:

>Det ser da korrekt nok ud for mig, hvad er problemet?

test1 test2 test3 skulle gerne være i separate søgefelter, da de ikke
er inden for " ".

Fra : Henrik Hansen

Dato : 05-03-01 20:30

> test1 test2 test3 skulle gerne være i separate søgefelter, da de ikke
> er inden for " ".

nå for hulen, well så må du have en ekstra split ind et sted :)

--
Henrik Hansen

Fra : Ghashûl

Dato : 05-03-01 20:40

On 05 Mar 2001 20:30:27 +0100, Henrik Hansen <hh@mailserver.dk> wrote:

>nå for hulen, well så må du have en ekstra split ind et sted :)

Yay, men jeg kan ikke lige regne ud hvordan det skal gøres.
Når det bliver delt op bliver "erne jo fjernet. Så man kan bagefter
ikke se at de første ikke skulle have hørt sammen, men de sidste
skulle.

--
Regards Sir Ghashûl, Knight of The alt.Roundtable <><
ICQ: 7two23six29

Fra : Henrik Hansen

Dato : 05-03-01 20:43

Ghashûl <look@my-sig.ghashul.dk> wrote:

> [...]
> Når det bliver delt op bliver "erne jo fjernet. Så man kan bagefter
> ikke se at de første ikke skulle have hørt sammen, men de sidste

Well nu ved jeg ikke hvordan dine linjer ser ud, men i dette tilfæle
ved du jo at $array[0] er dem uden for " ", og $array[1] er dem inden
i, ved ikke om dette er gældende for alle dine linjer.

--
Henrik Hansen

Fra : Ghashûl

Dato : 05-03-01 21:08

On 05 Mar 2001 20:43:06 +0100, Henrik Hansen <hh@mailserver.dk> wrote:

>Well nu ved jeg ikke hvordan dine linjer ser ud, men i dette tilfæle
>ved du jo at $array[0] er dem uden for " ", og $array[1] er dem inden
>i, ved ikke om dette er gældende for alle dine linjer.

Nej, problemet er at det er en søgebox så jeg ved ikke hvad folk kan
finde på at kaste i den, det er det der gør det så hulens svært ;)

Men det må jo nødvendigvis kunne lade sig gøre, vidner f.x. Google.

Fra : Jonas Häggqvist

Dato : 07-03-01 13:40

On Mon, 05 Mar 2001 21:07:47 +0100, Ghashûl <look@my-sig.ghashul.dk>
wrote:

>Nej, problemet er at det er en søgebox så jeg ved ikke hvad folk kan
>finde på at kaste i den, det er det der gør det så hulens svært ;)
>
>Men det må jo nødvendigvis kunne lade sig gøre, vidner f.x. Google.

$words = explode(" ",stripslashes($pattern));
foreach ($words as $word) {
   if (substr($word, 0,1)=='"') {
      $begin = 1;
      $i++;
      $word = substr($word, 1);
   }

   if ($word<>"") {
      if (!$begin) { $i++; $match[$i] = $word; }
      else { $match[$i] .= $word." "; }
   }

   if(substr($word, -1)=='"') {
      $begin = 0;
      $match[$i] = substr(chop($match[$i]), 0, -1);
   }
}

print_r($match);

Bøvlet kode, der sikkert kunne laves meget smartere, men så vidt jeg
kan se, så virker det i det mindste.

--
Jonas Häggqvist

Fra : Ghashûl

Dato : 07-03-01 17:20

On Wed, 07 Mar 2001 13:39:49 +0100, Jonas Häggqvist <jfh@adr.dk>
wrote:

> [...]
>      $i++;
>      $word = substr($word, 1);
>   }
>
>   if ($word<>"") {
>      if (!$begin) { $i++; $match[$i] = $word; }
>      else { $match[$i] .= $word." "; }
>   }
>
>   if(substr($word, -1)=='"') {
>      $begin = 0;
>      $match[$i] = substr(chop($match[$i]), 0, -1);
>   }
>}
>
>print_r($match);
>
>Bøvlet kode, der sikkert kunne laves meget smartere, men så vidt jeg

Yes, det ser faktisk ud til at virke perfekt!!
Tusind tak for hjælpen, hvis jeg så nu får bygget min SQL ordenligt
kan jeg få lavet den vilde søgemaskine ;)