Bundkort
Fra : Øivind Arnfred

Dato : 05-12-02 11:10

Goddag!
Min datters Performa 6320 har problemer. Office line i Århus har den
inde til eftersyn. Derfra har jeg netop fået at vide at Performaen har
fået sit bundkort skadet af en metalstump Office line har også
oplyst, at den nævnte type bundkort ikke er på lager hos Apple mere.
En meget venlig medarbejder ved Office line vil forhøre sig hos andre
Apple-forhandlere om de skulle ligge inde med det savnede. Men han havde
ikke meget håb til at det ville give positivt resultat.

Mit spørgsmål er derfor: er der her i gruppen nogen der ved hvor man kan
henvende sig for evt. at anskaffe et nyt bundkort til en Performa 6320?

Lidt det samme problem har min datter med en scanner: Microtek Scanmaker
6X. Dens driver installer er iflg. Office line defekt. På Microteks
netsted optræder drivertypen ikke mere, er nok forældet. Så spørgsmålet
er igen: hvor går man hen for at finde en ny?

På forhånd tak for svar!
Venlig hilsen!
Øivind Arnfred

Fra : Ben Knudsen

Dato : 05-12-02 11:41

oarnfred@post4.tele.dk writes:
>Mit spørgsmål er derfor: er der her i gruppen nogen der ved hvor man kan
>henvende sig for evt. at anskaffe et nyt bundkort til en Performa 6320?

Det kan simpelthen ikke betale sig. Uden at ville fornærme denne type
Performa (jeg har selv haft to af dem), så kan vi vist godt blive enige
om, at det ikke er verdens hurtigste maskine. Det er i øjeblikket rimelig
let at finde beige g3'ere til 1000-1500 (jeg har selv en til salg)
afhængigt at tilbehør, og det er gievtvis billigere end at få perfomaen
fikset. Derudover er de _meget_ hurtigere og kan udvides efter behov. En
lidt ældre iMac kunne også være en løsning. De fåes til 2000-3000 kroner...

Alternativet er at finde en skrottet performa... det er ikke så længe
siden jeg forærede en til Michael Kern, men han skulle vist selv bruge
bundkortet.

>Lidt det samme problem har min datter med en scanner: Microtek Scanmaker
>6X.

Det afhænger vel af, hvilken OS hun kører. Kan en helt almindelig
google-søgning ikke hjælpe?

Mvh Ben

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-12-02 16:51

Øivind Arnfred" <oarnfred@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> netsted optræder drivertypen ikke mere, er nok forældet. Så spørgsmålet
> er igen: hvor går man hen for at finde en ny?

Mange scannere er fra samme producent, de fleste er faktisk produceret af
enten Mustek eller Microtek. Prøv at finde en anden driver fra et andet
mærke, blot interface og opløsning er ens. Det har jeg gjort mange gange, og
det har fungeret upåklageligt i de fleste tilfælde.

Blot skal du være sikker på, at hvis scanneren f.eks. hedder noget med USB
600, så skal driveren minimum hedde det samme. En 1200 driver kan sikkert
også bruges, men næppe omvendt. Det vigtigste er, at interfacet er det
samme. Du kan ikke bruge en USB driver til en parallelport scanner eller
omvendt.

Claus
--
***** Danmarks flotteste Boheme 630 til salg til fantasipris: ******
********** http://users.cybercity.dk/~dsl68585/ *************

Fra : Peter_Gimm

Dato : 09-12-02 11:13

Driveren til scanneren kan du finde her:

http://www.microtekeurope.com/driver_download/

Den er stadig registreret på deres side !

http://www.kandu.dk/