copy()
Fra : Ukendt

Dato : 06-12-02 07:52

Jeg prøver at kopiere en fil fra windåsen til linux

// manual syntax: copy (string source, string dest);

ergo følgende one-liner win2lin.php :

copy ( '/home/windaase/d/x/noget.php' , '/linux/http/' );

Warning: Unable to open '/home/windaase/d/x/noget.php' for reading:
Permission denied in /linux/http/win2lin.php on line 1

Den samme fil lader sig nemt flytte med mc.

???

Bjarne Jensen

Fra : Ruben Hesselbæk

Dato : 06-12-02 09:56

"Marilú Ebner + Bjarne Jensen" <mbjensen@t-online.de> wrote in message
> [...]
> Permission denied in /linux/http/win2lin.php on line 1
>
> Den samme fil lader sig nemt flytte med mc.

Kan det være at apache og php ikke køre med samme rettigheder som du er
logged ind ?
apache plejer at køre med få rettigheder, da man ellers har et potentialt
sikkerhedshul når folk kan eksekvere scripts på apache og tilgå systemfiler
osv.

Håber det kan være en løsning

Venlig hilsen
Ruben Hesselbæk

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-02 22:28

Ruben Hesselbæk wrote:
> Kan det være at apache og php ikke køre med samme rettigheder som du er
> logged ind ?

Øøøøh - har man "rettigheder" på en windåse ?

med venlig hilsen
--
Bjarne Jensen