Disketter og iMac?
Fra : Compaq Master

Dato : 04-03-01 19:36

Disketter og iMac?

Er der en måde hvorpå man kan tage en Mac CD og få en PC til at læse den,
for derefter at kopierer indholdet af Cd'en til disketter som kan læses af
fx En gammel PB 520?

MVH

Mads Gorm Larsen

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 04-03-01 20:29

compaqmaster@hotmail.com,Ny-Internet writes:
> [...]
>for derefter at kopierer indholdet af Cd'en til disketter som kan læses af

Købe et løst diskettedrev fra computerstore eller macxekpres. Koster ca
700 kr. Har du sådan en gl pB så får du masser af glæde af det

Hilsen Hanne

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 04-03-01 22:10

compaqmaster@hotmail.com,Ny-Internet writes:
>Tak for forslag, enkel og elegant. Men når man har så gammel en PB, leder
>man efter en væsentlig billigere løsning.
>
>Mads
>

>Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> skrev i en
>nyhedsmeddelelse:fc.0073fb6b02f1db343b9aca009f7aacbe.2f1db9c@net.dialog.dk..
>.

>den,
OK, hvis din Cd er brændt i format Feks. ISSO 9660, så den kan læses af
begge platforme, så skulle det kunne lade de sig gøre.

Hilsen Hanne

Fra : thorkild nielsen

Dato : 05-03-01 21:00

Hej Mads!

Ja, der findes adskillige (mindst 2) shareware-ting til windows-computere, så
de kan læse Mac-formater - både disketter og Mac-CD-er. Prøv at søge på
www.versiontracker.com. - send mig en direkte e-mail, hvis det ikke lykkes -
så kan jeg prøve at grave noget frem.

--
Venlige hilsner

Thorkild Johs. Nielsen

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 05-03-01 21:28

thorkild.j.n@stofanet.dk,Ny-Internet writes:
> [...]
>windows-computere, så
>de kan læse Mac-formater - både disketter og Mac-CD-er. Prøv at søge på

Og hvad kan sådanne "ting" hedde?

Nysgerrige hilsener
fra Hanne

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 05-03-01 23:54

compaqmaster@hotmail.com,Ny-Internet writes:
> Hilsen Hanne

>læses

>ca

Ja der sker ting og sager når et indlæg bliver læst i småbiider. Nu var
det sådan, såvidt jeg forstod, så skulle en macCd læses på en PC og på PC
så laves om til Disketter til PowerBooken.

Hilsen Hanne

Fra : thorkild nielsen

Dato : 10-03-01 18:31

Hanne Hertzog wrote:

> Og hvad kan sådanne "ting" hedde?
>
> Nysgerrige hilsener
> fra Hanne
-------------------

Kære nysgerrige Hanne!

Det bedste jeg kender til er HFVExplorer. Se nedenfor.
Hvis ikke du kan finde det på www, så kan jeg sende det til dig. Kontakt
mig da direkte.

Availability:
-------------
http://www.nic.fi/~lpesonen/HFVExplorer/

Could be in a subdirectory below. File
is named for example "Hdexp130.zip" for
version 1.3.0, etc.

There is no web page, just the zip file.

Name: cdenable.sys
cdenable.sys Type: application/x-unknown-content-type-sysfile
Encoding: base64

Name: execut95.exe
execut95.exe Type: unspecified type (application/octet-stream)
Encoding: base64

Name: HFVExplorer.exe
HFVExplorer.exe Type: unspecified type (application/octet-stream)
Encoding: base64

Name: Hfvicons.dat
Hfvicons.dat Type: unspecified type (application/octet-stream)
Encoding: base64

Fra : Erik Gjøe Geleff

Dato : 10-03-01 22:48

Så bliver du nødt til at pakke med f.eks StuffIt, der er i stand til at
opdele næsten alt i portioner svarende til disketterne.
Venlig hilsen

Erik Gjøe Geleff