Funktionærlov og ferie
Fra : Chevy Power

Dato : 03-12-02 22:28

Hej NG

En bekendt er ansat efter "Funktionær-lovens bestemmelser" med ret til 6
ugers ferie om året.
Nu vil hendes arb.giver imidlertid holde lukket en uge udover de i forvejen
planlagte 6 uger og nægter at betale hende løn i den uge, da hun jo i sagens
natur ikke "producerer" noget.
Jeg kan ikke finde noget konkret i Funktionærloven, er der nogen herinde der
kan hjælpe ?

Hun er ansat hos en privat arb.giver hvis det skulle have nogen betydning.
--
Brian Sørup

fjern XXX fra min mailadresse

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 03-12-02 23:10

In <asj7k5$rni3a$1@ID-149180.news.dfncis.de> "Chevy Power" <camaropowerXXX454@hotmail.com> writes:

> [...]

>planlagte 6 uger og nægter at betale hende løn i den uge, da hun jo i sagens

Funktionaerer faar almindelig loen under ferie (plus ferie-tillaegget som
normalt udbetales paa en gang i starten af ferie-aaret).

/Martin

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-12-02 23:25

In article <asj7k5$rni3a$1@ID-149180.news.dfncis.de>, Chevy Power wrote:
> [...]
> kan hjælpe ?
>
> Hun er ansat hos en privat arb.giver hvis det skulle have nogen betydning.

Hvis hun hjemsendes uden løn, så er det så væsentlig en ting
at det regnes som en opsigelse. Firmaet kan dog også vælge at
opsige hende og genforhandle ansættelsen, hvor hun så bare
vil kræve mere i løn.

Men funktionærer får fuld løn under ferie, så jeg ved ikke
hvordan de kan trække hende.