Mobilix adsl og netkort
Fra : Allan Olsen

Dato : 04-03-01 17:03

Jeg overvejer at tilmelde mig Mobilix adsl. Jeg vaelger Home Modem, fordi jeg ikke har en USB-port.
Men saa er spoergsmaalet: Hvilket netkort skal jeg bruge?

Jeg har i oejeblikket installeret et RS-45-netvaerkskort. Jeg har spurgt Mobilix, om hvilke netvaerkstyper, de understoetter. Men har ikke faaet et klart svar paa, om mit kort supporteres.
Hvad er forskellen imellem RS-45 og et ATM kort?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-03-01 17:14

"Allan Olsen" <12@[nospam12].dk> skrev i en meddelelse
> Jeg overvejer at tilmelde mig Mobilix adsl. Jeg vaelger Home Modem, fordi
jeg ikke har en USB-port.
> Men saa er spoergsmaalet: Hvilket netkort skal jeg bruge?

hej

Kort og godt så kan dit nuværende netkort sagtens bruges til adsl bridgen
(modem)

Fra : Jens

Dato : 04-03-01 22:20

> [...]
klart svar paa, om mit kort supporteres.
> Hvad er forskellen imellem RS-45 og et ATM kort?

RJ45 er stik typen på netkortet, ikke netkort type. ATM benytter f.eks. også
RJ45 stik.
Du skal til Mobilix ADSL benytte et Ethernet netkort, og det er med meget
stor sandsynlighed sådan et du allerede har. 98% af alle netkort er Ethernet
vil jeg skyde på.

Jens