htp log fil
Fra : Michael Holm

Dato : 03-12-02 14:42

i OS X server kan man åbne en logfil,så man kan se hvem der kigger på
ens webserver, via administrationsprogrammet. nogen der ved om en alm.
OS X 10.2.2, også laver en logfil, som man kan komme til (om ikke andet
for at se om der overhovedet er nogen der kigger på ens interessante
webside

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Peter Kiil

Dato : 03-12-02 14:46

in article 1fmme2k.8b69ni1kpxqxoN%kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com, Michael Holm
at kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com wrote on 03/12/02 14:42:

> [...]
> OS X 10.2.2, også laver en logfil, som man kan komme til (om ikke andet
> for at se om der overhovedet er nogen der kigger på ens interessante

/var/log/httpd

--
/peter

Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those
sheep anyway. That's our story and we're sticking to it.

Fra : Michael Holm

Dato : 03-12-02 14:58

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> in article 1fmme2k.8b69ni1kpxqxoN%kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com, Michael Holm

> /var/log/httpd

Supert, Peter ! nu kan jeg holde øje med hvem der kigger på
julefrokost-billederne
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 03-12-02 16:34

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> Supert, Peter ! nu kan jeg holde øje med hvem der kigger på
> julefrokost-billederne

Eller at en eller anden Nimda-agtig trojaner har forsøgt at få adgang!

Jeg havde Web Sharing kørende i ca. 1 time for en uges tid siden - og
bingo - logfilen har lige et par forespørgsler som begynder et kvarter
efter at sharing var slået til:

GET /scripts/root.exe?/c+dir
GET /MSADC/root.exe?/c+dir
GET /c/winnt/system32/cmd.exe?/c+dir
.... osv.

og så endda inden for samme subnet som min TDC ADSL - frækt! Og det var
ikke den person, som skulle have midlertidig adgang, da han sidder på en
anden IP-range... og en Mac.

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : Michael Holm

Dato : 03-12-02 16:47

Thomas Tvegaard <ttvegaard@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>

> og så endda inden for samme subnet som min TDC ADSL - frækt! Og det var
> ikke den person, som skulle have midlertidig adgang, da han sidder på en
Her har jeg ikke set nogle exe forsøg men fandt flg. i min error
log:

[Fri Nov 22 17:55:58 2002] [error] [client 213.154.135.142] script not
found or unable to stat: /Library/WebServer/CGI-Executables/textenv.pl
[Fri Nov 22 21:01:20 2002] [error] [client 202.39.21.106] client sent
HTTP/1.1 request without hostname (see RFC2616 section 14.23): /
[Sat Nov 23 11:48:53 2002] [error] [client 213.154.135.142] script not
found or unable to stat: /Library/WebServer/CGI-Executables/textenv.pl

Er det nogle der prøver at afvikle noget snask ??

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 03-12-02 14:52

kiaikidoREMOVE@removemac.com writes:
> [...]
>OS X 10.2.2, også laver en logfil, som man kan komme til (om ikke andet
>for at se om der overhovedet er nogen der kigger på ens interessante

Kan du se at jeg lige har været der? jeg er intresseret i at begynde på
børneholdet efter jul)
hilsen Hanne

(hvis ikke jeg lige bliver forhindret )

Fra : Michael Holm

Dato : 03-12-02 15:15

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> Kan du se at jeg lige har været der?

Nej det er kun nogle af vores "hemmelige" medlemssider som ligger
på min hjemmemac, det meste ligger af vores site er hos Cybercity

>jeg er intresseret i at begynde på
> børneholdet efter jul)
> hilsen Hanne

Det lyder godt Hanne så kan min Rose og Rasmus, lave rullefald med
dig

> (hvis ikke jeg lige bliver forhindret )

ja der er lidt langt fra vestsjælland til Gladsaxe

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 03-12-02 16:07

> [...]

> på min hjemmemac, det meste ligger af vores site er hos Cybercity

> Det lyder godt Hanne så kan min Rose og Rasmus, lave rullefald med

Vi tager også nye elever ind efter nytår - karate......... Ooos.

> ja der er lidt langt fra vestsjælland til Gladsaxe

Holte eller Frederikssund.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Michael Holm

Dato : 03-12-02 16:14

> Vi tager også nye elever ind efter nytår - karate......... Ooos.

> Holte eller Frederikssund.

Vi er jo i Gladsaxe men Hanne er jo helt over mod Sj. Odde, er det
Fårevejle eller sådan noget

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 03-12-02 17:06

kiaikidoREMOVE@removemac.com writes:

>Vi er jo i Gladsaxe men Hanne er jo helt over mod Sj. Odde, er det
> [...]

Jeps, og det ville vist være synd for dine dejlige unger, hvis de skulle
smide rundt med mig

Hils dem

Hilsen Hanne

Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.