Smart hvalp, eller ?
Fra : Holm

Dato : 03-12-02 00:31

Nyt fra Hvalpeland også...

Min lille "blive-boende-her-hvalp Timber , er en rigtig lille
gavtyv..(hjerte tyv også )...han er meget lærenem, måske lidt for hurtig
endda,...han har sit eget sted ude i en lille gang.
Der sover han hver nat , og der kommer han ud , når jeg skal på arbejde, og
han får også sin mad derude.....

Sker det at jeg har brug for en hundepause ( I ved bare sidde og se TV ,
surfe på nettet eller lign. )...i ro og fred, ja så kommer han også ud i sit
rum.

Han er rigtig god til at være derude , siger ingenting men finder sig bare
til rette....meget skønt !!!

Nu er det så hændt et par gange at han pludselig er kommet vandrende ,
nærmest "spankulerende"
ind på mit arbejdsværelse.....selvom jeg troede han var ude hos sig selv ,
bag en lukket dør...hmmm ??

Hans kloge mor går rundt i hele huset , så jeg kunne nu godt mistænke hende
for at have en pote med i spillet...hun tager jo også telefonen af og til,
så hvorfor ikke også lukke døren op for sin søn ??
Men det vides ikke med sikkerhed endnu , så måske skulle jeg få sat et
overvågnings kamera på dem ...)....men det er nu meget
jovt.......( endnu )...jeg kan heldigvis låse døren hvis han altså SKAL
blive derude i en periode.....så jeg håber ikke han lærer at låse op lige
med det samme.....hæ hæ...

Iøvrigt kunne jeg godt tænke mig at høre om jeres erfaringer med at have en
mor, far og hvalp sammen .
Jeg kan se at min tæve og Timber bruger rigtig meget tid på at lege , og at
han lærer utroligt meget af begge de voksne hunde.

Hilsen Holm

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 03-12-02 01:17

"Holm" <dortheholm@tdcspace.dk> writes:

> Iøvrigt kunne jeg godt tænke mig at høre om jeres erfaringer med at have en
> mor, far og hvalp sammen .

Jeg har ingen erfaring, men jeg ved dog at du skal sørge for at holde
mor og søn adskilt engang imellem, sådan med strategiske mellemrum.

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.triane.dk, juletræer, dekorationsmateriale og julebutik

Fra : R. Ilsøe

Dato : 03-12-02 07:30

> [...]
at
> han lærer utroligt meget af begge de voksne hunde.

Kan kun anbefale Eberhard Trumler - Dus med din hund 2 hvor der i de første
kapitler står en del om netop det emne. Der er kapitler delt op i hvalpens
aldersgrupper hvor du kan læse om det... Hvis du da kan få fat i bogen. Jeg
ved nu at Kolding Bibliotek har bøgerne...

--
R. Ilsøe

Balto, Flatcoated Retriever (½ år)
Cikorie, Flatcoated Retriever (10½ år)
http://soulbenders.webbyen.dk
http://www.flatcoated-retrievers.dk

Fra : Henrik Hansen

Dato : 03-12-02 19:30

Det lyder som om du oplever rigtig mange sjove oplevelser med dine hunde. så
vidt jeg kan huske har du
besvaret nogle af mine indlæg vedrørende border collier. Er det muligt at se
nogle billeder af hundene??

med venlig hilsen
Henrik