Outlook 2000: Kopier og send email til and~
Fra : Michael Lynge

Dato : 02-12-02 23:02

Hej NG

Jeg har et Outlook 2000 spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med.

Jeg skal have oprette en regel i Outlook 2000 og kan ikke lige se hvordan
jeg skal gribe det an.
Så en en venlig sjæl kunne give mig en trin for trin guide ville jeg blive
glad.

Lad os prøve at forklare situationen:
1.
Jeg har en bærbar og en stationær PC (begge w2k + OL2000)
2.
Jeg har en emailadr. på den bærbar som hedder "notebook@domæne.com"
3.
Jeg har en emailadr. på den stationære PC som hedder "computer@domæne.com"
4.
Nu vil jeg gerne have at Outlook på den bærbare har den regel at :
_ALLE_ emails som jeg sender/mailer _UD_ fra den bærbare skal der sende en
kopi til "computer@domæne.com"
5
Og ligeså vil jeg gerne have en regel i Outlook 2000 på den stationære der
sender _ALLE_ emails, som jeg sender _UD_ fra den stationære også bliver
sendt en kopi til den bærbare på "notebook@domæne.com"

Kan det gøres på en nem måde?
Mit webhotel understøtter ikke IMAP.
Eller måske er der andre smarte løsninger?

vh\m

Fra : Søren Blom

Dato : 02-12-02 23:20

"Michael Lynge" <christiansbro@hotmail.com> skrev

> Kan det gøres på en nem måde?
> Mit webhotel understøtter ikke IMAP.
> Eller måske er der andre smarte løsninger?

Det er noget du skal sætte op på din mail server, for at det kan fungere.
Men med den må du har tænkt det på, laver du en ring, som gør at dine mail
vil blive videresendt fra den ene adresse til den anden i det uendelig.
Når du alligevel vil have alle mail på begge dine maskiner, hvorfor så ikke
bare slå det samme til kun at have en mail adresse, sætte den ene maskine op
til at "beholde kopi af mail på server når der hentes mail" og lade den
anden maskine slette mail på serveren når den henter mail.
Ellers skal du gøre det du oprette en mail adresse mere, som ALLE mail
sendes til, derfra sendes dine mail så i kopi til de alle to oprettet mail
adresse.
Under alle omstændigheder, så bliver det noget rod at lave og holde styr på.

Sidst men ikke mindst skulle du måske overveje at skifte til et web-hotel
hvor du har mulighed for IMAP.
--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Michael Lynge

Dato : 02-12-02 23:30

> [...]
> til at "beholde kopi af mail på server når der hentes mail" og lade den
> anden maskine slette mail på serveren når den henter mail.

Kopi på serveren er jo altid smart såfremt man har serverplads nok, men der
er nu ikke selve email jeg vil have kopier af - men de emails som bliver
sendt!

> Ellers skal du gøre det du oprette en mail adresse mere, som ALLE mail
> sendes til, derfra sendes dine mail så i kopi til de alle to oprettet mail
> adresse.

Sagen er, at der er 4 emailadr. i alt på det domænet som bruges - men for at
holde styr på hvad der er sendt ud fra den stationære hhv. den bærbare,
ville det være smart at sende en kopi til en anden seperat emailadr. som kun
bruges til at hente post ned på, således man har kontrol over hvad der er
sendt fra den stationære hhv. bærbare.

>Under alle omstændigheder, så bliver det noget rod at lave og holde styr
på.
Ja, hvis de sendes i ring - hvilket de ikke gør.

> Sidst men ikke mindst skulle du måske overveje at skifte til et web-hotel
> hvor du har mulighed for IMAP.
> Søren Blom

Det er pt. ikke en mulighed - desværre.
vh\m

Fra : Michael Lynge

Dato : 02-12-02 23:27

Der kommer lige nogle tilføjelser:

> 2.
> Jeg har en emailadr. på den bærbar som hedder "notebook@domæne.com"
> 3.
> Jeg har en emailadr. på den stationære PC som hedder "computer@domæne.com"

Disse 2 emailadr. bliver kun brugt til at _HENTE_ emails - ikke sende fra!
vh\m

Fra : Benny Nissen

Dato : 03-12-02 06:41

"Michael Lynge" <christiansbro@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Der kommer lige nogle tilføjelser:

"computer@domæne.com"

> Disse 2 emailadr. bliver kun brugt til at _HENTE_ emails - ikke sende fra!
> vh\m

Hmmm...det er vist ikke lige så let at gøre. Du kan jo selvfølgelig sætte
den modsatte adresse i BCC-feltet, men det kræver at du husker det hver
gang.

Du kan også i Outlook lave en regel, der siger, at der skal sendes en
CC-kopi af alle mails der sendes. Har lige prøvet det og det virker (i
Outlook XP, men sikkert også i 2000)

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Michael Lynge

Dato : 04-12-02 00:23

> Du kan også i Outlook lave en regel, der siger, at der skal sendes en
> CC-kopi af alle mails der sendes. Har lige prøvet det og det virker (i
> Outlook XP, men sikkert også i 2000)
> Benny Nissen

Hej Benny
Yeps - det virker kanont.