code formatter / pretty printer til c++
Fra : Ulf Holm Nielsen

Dato : 02-12-02 22:31

Hej,

Kan nogen anbefale en god code formatter/pretty printer til c++?

Jeg har prøvet vizbcc eller hvad den nu hedder, men det er win only og
crasher under virtualpc på mac.

gnu indent er ikke en løsning

mvh

Ulf Holm Nielsen

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 02-12-02 22:43

In <asgjiv$m2i$1@sunsite.dk> Ulf Holm Nielsen <doktor@dyregod.dk> writes:

> [...]

>Kan nogen anbefale en god code formatter/pretty printer til c++?

>Jeg har prøvet vizbcc eller hvad den nu hedder, men det er win only og

a2ps er vist en god pretty printer, hvis koden er indentet i forvejen.
Hvad er der galt med gnu indent ?

Mvh
Martin

Fra : Rasmus Kaae

Dato : 04-12-02 11:06

> a2ps er vist en god pretty printer, hvis koden er indentet i forvejen.
> Hvad er der galt med gnu indent ?

a2ps og en prettyprinter kan vist ikke sammenlignes.

Fra : Kim Hansen

Dato : 04-12-02 11:10

Rasmus Kaae <kaae@daimi.au.dk> writes:

> a2ps og en prettyprinter kan vist ikke sammenlignes.

For mig er det, jeg bruger næsten altid a2ps hvis jeg skal udskrive
kode pænt.

Hvad mener du at en 'pretty printer' gør?

--
Kim Hansen | |\ _,,,---,,_ | Det er ikke
Dalslandsgade 8, A708 | /,`.-'`' -. ;-;;,_ | Jeopardy.

Fra : Rasmus Kaae

Dato : 05-12-02 16:00

Kim Hansen wrote:

> For mig er det, jeg bruger næsten altid a2ps hvis jeg skal udskrive
> kode pænt.

Ja, mens en pretty-printer er noget der kan spytte din kode ud i
anvendelig tilstand - dvs. til f.eks. kompilering. Det er rigtigt, at
a2ps har en pretty-print option, der gør, at forskellige keywords m.m.
bliver fremhævet, men jeg kender ikke nogen compilere der godtager
postscript som input format.

Fra : Kim Hansen

Dato : 05-12-02 22:10

Rasmus Kaae <kaae@daimi.au.dk> writes:

> Ja, mens en pretty-printer er noget der kan spytte din kode ud i
> anvendelig tilstand - dvs. til f.eks. kompilering.

Jeg tror bare vi er uenige om hvad ordet pretty-print betyder.
http://www.tuxedo.org/~esr/jargon/html/entry/prettyprint.html og
http://www.tuxedo.org/~esr/jargon/html/entry/grind.html er enige med
mig i at den prettyprintede kode kan bruge forskellige skriftsnit, og
at den kan have på papir, det lyder mere som a2ps end indent.

> Det er rigtigt, at
> a2ps har en pretty-print option, der gør, at forskellige keywords m.m.
> bliver fremhævet, men jeg kender ikke nogen compilere der godtager
> postscript som input format.

ghostscript måske, men det er sikkert nærmere en fortolker.

Fra : Anders Borum

Dato : 04-12-02 22:29

"Rasmus Kaae" <kaae@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> a2ps og en prettyprinter kan vist ikke sammenlignes.

Ikke desto mindre løser kombinationen af programmerne problemet ret godt.

Indent er en klassisk pretty-printer. Jeg citerer man-siden:
"indent - changes the appearance of a C program by inserting or
deleting whitespace.
"

a2ps vil fremhæve forskellige sprog-konstruktioner typografisk i postscript.

Hilsen Anders

Fra : Ulf Holm Nielsen

Dato : 04-12-02 22:32

Anders Borum wrote:

> [...]
> deleting whitespace.
> "
>
> a2ps vil fremhæve forskellige sprog-konstruktioner typografisk i

jeg har brug for at få formatteret koden pænt i source filerne så ja
indent ville måske kunne bruges hvis bare jeg kunne finde ud af hvorfor
den indsætter en helvedes bunker whitespaces i mine filer og hvordan jeg
får den til at bruge tabs istedet for spaces.

jeg kan ikke finde det i man siderne

a2ps bruger jeg selv til at skrive ud med

ulf

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 04-12-02 23:27

> [...]

> hvorfor den indsætter en helvedes bunker whitespaces i mine filer og
> hvordan jeg får den til at bruge tabs istedet for spaces.

Fra indent(1):

-ut, --use-tabs
Use tabs. This is the default.
See INDENTATION.

Der er vist ingen grund til at jeg citerer hele INDENTATION-afsnittet
her, hvis du selv har man-siden. Jeg bruger:

$ rpm -qf `which indent`
indent-2.2.7-3
$

> jeg kan ikke finde det i man siderne

Jeg søgte bare på 'tab'.

--
Jacob - www.bunk.cc
Is there life before breakfast?

Fra : Ulf Holm Nielsen

Dato : 05-12-02 08:19

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Fra indent(1):
>
> -ut, --use-tabs
> Use tabs. This is the default.
> See INDENTATION.
>
> Der er vist ingen grund til at jeg citerer hele INDENTATION-afsnittet
> her, hvis du selv har man-siden. Jeg bruger:
>
> $ rpm -qf `which indent`
> indent-2.2.7-3
> $

> Jeg søgte bare på 'tab'.

argh.. min fejl. den indent der følger med os x er en gammel bsd indent

Fra : Per Abrahamsen

Dato : 05-12-02 13:10

Ulf Holm Nielsen <doktor@dyregod.dk> writes:

> hvordan jeg får den til at bruge tabs istedet for spaces.

Generelt vil jeg fraråde at bruge tabs, det kan give problemer
senere. Specielt igorerer MS Windows omgivelser 8-space-tab
konventionen, og man kan også ricikere at stødde på vi-ofre der har
samme problem.

Desværre kan man ikke regne med at alle bruger Emacs.

Fra : Simon Strandgaard

Dato : 05-12-02 20:21