min kat sjælder mad for os
Fra : Linda Hansen

Dato : 02-12-02 19:23

hejsa!
jeg har en han kat på 6 år aom hedder kimmi.
han sjælder mad for os hver gang vi spiser.
vi er ved at blive træt af han sjælder mad for os.
har i nogle idee om hvordan man kan ham til af lad være med af sjælde???
fra linda

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 02-12-02 19:59

"Linda Hansen" <hansen-linda@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vi er ved at blive træt af han sjælder mad for os.
> har i nogle idee om hvordan man kan ham til af lad være med af sjælde???

En nem måde er jo at lukke katten inde i et andet rum mens I spiser. Men
ellers er der ikke andet at gøre end at væbne sig med en STOR portion
tålmodighed og sig NEJ og fjerne katten hver gang den nærmer sig maden. Evt.
kan en vandpistol være en løsning, et skud vand lige i fjæset er jo ikke
farligt for katten, men den kan nu sandsynligvis ikke lide det (med mindre
du er uheldig og ha' en af de katte der er bedøvende ligeglade med at blive
våde - sådan en har vi *suk*)

Held og lykke

Lisbeth
--
http://cutiecats.dk ~ Verdens sødeste katte
http://trekkiegrrrl.tripod.com ~ 3D grafik & WWP

Fra : Britt Malka

Dato : 02-12-02 22:49

On Mon, 2 Dec 2002 19:58:47 +0100, "Lisbeth Hviid Jakobsen"
<ernyoka@hotmail.com> wrote:

>(medmindre
>du er uheldig og ha' en af de katte der er bedøvende ligeglade med at blive
>våde - sådan en har vi *suk*)

Somali?

Vores katte går med i bad Faktisk brokker Alekhine sig, den
største, meget højlydt, hvis jeg ikke har kaldt tilstrækkeligt mange
gange, før jeg går i bad, og dermed har lukket døren, før han er
kommet ind i badeværelset.

Britt Malka - www.malka.it/home/britt - nu også med vitser

Kan du høre, når din elskede sender dig mail? - The Bat! www.malka.it/programs

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 02-12-02 23:32

"Britt Malka" <britt@malka.fr> skrev i en meddelelse

> [...]
> største, meget højlydt, hvis jeg ikke har kaldt tilstrækkeligt mange
> gange, før jeg går i bad, og dermed har lukket døren, før han er

*LOL* Ikke somali, men næsten: Aby.

Men vores siam er nu osse tosset med vand, Basil går også gerne med i bad,
og når man åbner en vandhane er han der som en ... mis. Så skal vandstrålen
tjattes til og bides i. Og HVER gang ser han dybt forundret ud over at han
bliver VÅD af det *G*

Hilsen
Lisbeth

Fra : Britt Malka

Dato : 02-12-02 23:45

On Mon, 2 Dec 2002 23:32:04 +0100, "Lisbeth Hviid Jakobsen"
<ernyoka@hotmail.com> wrote:

>*LOL* Ikke somali, men næsten: Aby.

Ja, det er jo næsten det samme.

Jeg har altid været til halv-langhår, men min mand kunne godt tænke
sig en Aby en dag.

>Men vores siam er nu osse tosset med vand, Basil går også gerne med i bad,

Basil? Hvorfor har vi ikke tænkt på det navn. Vi er vilde med "Halløj
på Badehotellet, og for nyligt har vi skulle navngive to katte med
begyndelsesbogstaverne A og B.

De kom til at hedde Alekhine og Balou, men Basil havde været oplagt.

>og når man åbner en vandhane er han der som en ... mis. Så skal vandstrålen
>tjattes til og bides i. Og HVER gang ser han dybt forundret ud over at han
>bliver VÅD af det *G*

Ja, det er pudsigt, ikke? (Pussy't

Alekhine, som er mest vandhund af de to, ryster altid poterne, for de
kan jo ikke undgå at blive våde, når han er med i bad.

I øvrigt får de rigtigt bad sådan ca. hver 14. dag. Jeg har fundet ud
af, at de foretrækker vandet lige så varmt som jeg gør. Jeg troede, at
det blot skulle være lunkent.

De er sjove, når de er i vandet

Fra : Kate

Dato : 04-12-02 22:06

"Lisbeth Hviid Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> wrote in

> Og HVER gang ser han dybt forundret ud over at han
> bliver VÅD af det *G*

Hæhæ, Mowgli, huskat, bliver også forundret over at blive våd når han
leger med vandet til opvasken. Han vil dog ikke med i bad, der trækker
han grænsen

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : goofy

Dato : 02-12-02 19:57

Hej Linda
> [...]
> vi er ved at blive træt af han sjælder mad for os.
> har i nogle idee om hvordan man kan ham til af lad være med af
Det er svært, tror jeg, når katten er 6 år, men prøv at sige f.eks. "
fy" hvergang den kommer op på bordet, og så flyt den ned fra bordet, men
det vil tage lang tid.
Prøv evt. at give Kimmi sin egen mad samtidig ned jeres. Det er svært
prøv dig lidt frem, men det kræver toldmodighed
Med venlig hilsen
Steen Vinbæk

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 02-12-02 22:32

> han sjælder mad for os hver gang vi spiser.

Dvs at han for længe siden har lært, at det må han godt? Den bliver ikke
nem. Første gang vores katte er mindre end 1 meter (der står en meter) fra
spisebordet, så bliver han sendt væk - hver gang, så vi har ikke katte i
nærheden, når vi spiser. De må i øvrigt slet ikke kommet på bordet, omend
jeg godt kan se på sporene, at det er vi vist ikke helt enige om, når de er
alene hjemme.

Mvh Maria

Fra : Pia J

Dato : 03-12-02 19:09

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in message

> [...]
> jeg godt kan se på sporene, at det er vi vist ikke helt enige om, når de

Ja, vores forstår skam også "NED" - de forstår bare ikke, at det også
betyder "ikke op"

:Pia