Gratis Oracle til MacOS X kommet
Fra : Per Rønne

Dato : 02-12-02 18:46

Den kan downloades på:

http://otn.oracle.com/software/products/oracle9i/content.html

og må naturligvis ikke bruges kommercielt.

--
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 03-12-02 08:20

per.ronne@invalid.dk (Per Rønne) writes:

> Den kan downloades på:
>
> http://otn.oracle.com/software/products/oracle9i/content.html
>
> og må naturligvis ikke bruges kommercielt.

Det er desværre stadig den "Developers Release" jeg nævnte her engang
i september :(

http://bigfoot.com/~thunderbear
Det skete i de dage i november engang
at de første dataloger satte julen igang...

Fra : Per Rønne

Dato : 03-12-02 15:08

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> Det er desværre stadig den "Developers Release" jeg nævnte her engang
> i september :(

Det må så være gået uden om min opmærksomhed.

Jeg ser da jeg downloadede den i går, at den skulle kræve MacOS X 10.2
Server, men jeg tvivler dog på at det skulle være helt korrekt.

Jeg har dog endnu ikke helt haft tid med at installere den [det er
nemlig ikke automatiseret]. Men mon ikke den kan bringes til at køre ...

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 03-12-02 16:03

per.ronne@invalid.dk (Per Rønne) writes:

> Jeg har dog endnu ikke helt haft tid med at installere den [det er
> nemlig ikke automatiseret]. Men mon ikke den kan bringes til at køre ...

Det tager cirka en time for den at gumle sig igennem sine
databaseopstartsfiler, og paa min maskine fik den meget hurtigt
primadonnanykker og satte sig hen i et hjoerne hvor den kun svarede
med skumle systemfejl.

Haaber det virker bedre hos dig.

Fra : Per Rønne

Dato : 03-12-02 16:25

> [...]

> databaseopstartsfiler, og paa min maskine fik den meget hurtigt
> primadonnanykker og satte sig hen i et hjoerne hvor den kun svarede

Jeg får set. Foreløbig har jeg kun ændret i de to filer i /etc.

Så nu skal jeg reboote i oracle.

Fra : Per Rønne

Dato : 03-12-02 17:41

Per Rønne <per.ronne@invalid.dk> wrote:

> [...]

Den gik glat igennem.

> Jeg får set. Foreløbig har jeg kun ændret i de to filer i /etc.

> Så nu skal jeg reboote i oracle.

Og jeg er tilbage som mig selv.

Og det ser ud til at jeg først at fremmest skal sætte ORACLE_HOME og
PATH rigtigt op i shellen. Hvilket jeg ikke har tid til at gøre lige nu