E-mail jura
Fra : Daniel Stefanac

Dato : 02-12-02 18:26

Jeg har tit oplevet at nogle folk, der bruger deres e-mail til
erhvervsformål, har en slags disclaimer på engelsk under deres signature. Et
eksempel kan være dette:

--
DISCLAIMER: This e-mail contains proprietary information some or all of
which may be legally privileged. It is for the intended recipient only. If

Eftersom jeg har set mange forskellige folk bruge dette (som nævnt før i
erhvervssammenhæng primært), så må der vel være en grund til at bruge det.
Hvad er den juridiske begrundelse for at have sådan en Disclaimer? Kan dette
rent juridisk hjælpe hvis nu fx en mail lander i forkerte hænder? Eller er
det bare en falsk "tryghedsfornemmelse"?

Mvh
Daniel Stefanac

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 02-12-02 22:26

In <3deb97f9$0$71605$edfadb0f@dread11.news.tele.dk> "Daniel Stefanac" <dst82@msn.com> writes:

> [...]

>rent juridisk hjælpe hvis nu fx en mail lander i forkerte hænder? Eller er
>det bare en falsk "tryghedsfornemmelse"?

Jeg kender det desvaerre godt. Det skal vi ogsaa skrive paa min arbejdsplads
i emails.

Men vi skal heldigvis ikke sige i telefonen at dem der evt. lytter hemmeligt
skal stoppe og vi skriver det heller ikke i vores papir-breve, selvom jeg
ikke kan se forskellen.

/Martin

Fra : Thor Larholm

Dato : 02-12-02 23:18

"Daniel Stefanac" <dst82@msn.com> wrote in message
> Jeg har tit oplevet at nogle folk, der bruger deres e-mail til
> erhvervsformål, har en slags disclaimer på engelsk under deres
signature.
> er det bare en falsk "tryghedsfornemmelse"?

Korrekt, det er blot en falsk tryghedsfornemmelse.

--
Thor Larholm