Nyhedsmodul
Fra : Michael Jensen

Dato : 02-12-02 09:01

Hejsa

Jeg står overfor at skulle lave et nyhedsmodul, som skal kunne bruges af
nogen der ikke har kendskab til HTML. Det ville derfor være rart hvis
brugeren kunne få en slags WYSIWYG-editor, hvis dette er muligt. Derudover
vil jeg gerne at man kunne upload et billede samtidig.

Jeg er dog meget sikkert på at dette er lavet før, og at der derfor ikke er
nogen grund til at opfinde tallerknen igen, så jeg vil meget gerne høre, om
der er nogen der kende til sådanne systemer. Jeg har været igennem det meste
af www.hotscripts.com, og der er også en del der kan bruges.

Evt. kunne jeg godt tænke mig at høre hvordan man kunne gribe sådan en
opgave an bedst muligt, med hensyn til WYSIWYG-editoren. Skal den laves i
Java-script (vil egentlig helst undgå), eller bare en preview knap som så
viser resultatet?

hvad gør i?

Michael Jensen

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 02-12-02 09:59

Michael Jensen (michael@REMOVEogj.dk) skrev:

> [...]
> opgave an bedst muligt, med hensyn til WYSIWYG-editoren. Skal den
> laves i Java-script (vil egentlig helst undgå), eller bare en preview

Hvor avanceret skal den være?

Er dette nok?:
www.fischer.as/dagbog
Der er ingen preview funktion, men ret let at ændre vha. f.eks. MySQL
webinterface.

Systemkrav: php+mysql

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk

Fra : tonny jørgensen

Dato : 02-12-02 12:22

"Fischer & Døssing" <ptf@REMOVE_THISbigfoot.com> wrote in message

> [...]
>
> Er dette nok?:
> www.fischer.as/dagbog
> Der er ingen preview funktion, men ret let at ændre vha. f.eks. MySQL

jeg har selv lavet et til www.jegergud.dk
systemkrav php+mysql og evt imagemagick (bruges til farvningen af billeder)

der kan man redigere uploade og slette og skjule samt publisere artikler,
med administratorinterface.

- tonny, www.jegergud.dk

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 02-12-02 23:46

"tonny jørgensen" <hest@aub.dk> wrote in

> [...]
> billeder)
>
> der kan man redigere uploade og slette og skjule samt publisere

Jeg er osse nysgerrig... hvor WYSIWYG er det? Java-applet/java-script/...?

Er der ret mange andre valg end java, hvis det skal være rigtig WYSIWYG?

Mvh.
/Thomas

Fra : Asbjørn Sloth Tønnes~

Dato : 02-12-02 17:59

IE 5.5< only and moz1.3alpha

http://www.devarticles.com/art/1/90

http://msdn.microsoft.com/workshop/author/dhtml/reference/commandids.asp

Fra : Michael Jensen

Dato : 04-12-02 00:41

"Asbjørn Sloth Tønnesen" <ONGLDSFPKWPX@spammotel.com> skrev i en meddelelse
> IE 5.5< only and moz1.3alpha
>
> http://www.devarticles.com/art/1/90
>
> http://msdn.microsoft.com/workshop/author/dhtml/reference/commandids.asp

Mange tak, det bygger jeg lidt videre på.

Michael Jensen

Fra : Peter Binderup

Dato : 04-12-02 07:53

http://www.bris.ac.uk/is/projects/cms/ttw/ttw.html

På ovenstående adresse er der en samling links hvor du sikkert kan finde en der passer dig.

MVH
Peter