Årets dk.kultur.musik-award
Fra : Troels

Dato : 02-12-02 00:19

Hej
Jeg kom lige til at tænke på om det var ved at være ved tiden vi fik
nomineret nogen til vores dmm-award? Sidste år kårede vi dem godt nok først
i januar, men det er næsten lidt sjovere hvis det følger kalenderen.

Her følger de kategorier vi havde til den sidste dkm-award:

ÅRETS UDENLANDSKE ALBUM
ÅRETS DANSKE ALBUM
ÅRETS UDENLANDSKE BAND
ÅRETS DANSKE BAND
ÅRETS UDENLANDSKE SOLIST
ÅRETS DANSKE SOLIST
ÅRETS NYE UDENLANDSKE NAVN
ÅRETS NYE DANSKE NAVN
ÅRETS UDENLANDSKE KONCERTNAVN
ÅRETS DANSKE KONCERTNAVN
ÅRETS UDENLANDSKE PLADECOVER
ÅRETS DANSKE PLADECOVER
ÅRETS DANSKE SANGERINDE
ÅRETS UDENLANDSKE SANGERINDE
ÅRETS DANSKE SANGER
ÅRETS UDENLANDSKE SANGER
ÅRETS UDENLANDSKE ROCKUDGIVELSE
ÅRETS DANSKE ROCKUDGIVELSE
ÅRETS UDENLANDSKE POPUDGIVELSE
ÅRETS DANSKE POPUDGIVELSE
ÅRETS UDENLANDSKE RAPUDGIVELSE
ÅRETS DANSKE RAPUDGIVELSE
ÅRETS DANSKE R&B-UDGIVELSE
ÅRETS UDENLANDSKE R&B-UDGIVELSE
ÅRETS UDENLANDSKE DANCE/HOUSE/TECHNO-UDGIVELSE
(herunder remixes mhp.dansegulvet)
ÅRETS DANSKE DANCE/HOUSE/TECHNO-UDGIVELSE
(herunder remixes mhp. dansegulvet)
ÅRETS DANSKTOP/COUNTRY-UDGIVELSE
ÅRETS UDENLANDSKE VIDEO
ÅRETS DANSKE VIDEO
ÅRETS UDENLANDSKE SANGSKRIVER
ÅRETS DANSKE SANGSKRIVER
ÅRETS UDENLANDSKE PRODUCER
ÅRETS DANSKE PRODUCER
ÅRETS MUSIKJOURNALIST

Nye kategorier + udlukkelse af nogen fra sidste år er selvfølgelig
velkommen.
Med en del gode koncertminder i mente tænkte jeg på om der var basis for en
kategori for "Bedste ikke engelskesprogede udgivelse"? Hvor man evt. kunne
forstille sig at Kaizer orchestra, bob hund og Kent blev nomineret? (Evt.
skal bedste dansksprogede også gå med i den kategori?)

Kan vi starte med at blive enige om kategorierne og så begynde at nominere
bagefter? Det kan så selvfølgelig være at nogle kategorier falde fra hvis
der er for lidt nomineringer.

Jep, det kører for mig i øjeblikket med de her multi lange tråde hvor alle
skal give sit besyv med

/Troels

Fra : HG

Dato : 02-12-02 00:58

"Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> skrev i en meddelelse

Må jeg foreslå en kategori mere-
Årets metaludgivelse(dansk og udenlandsk)?

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-02 18:35

> Må jeg foreslå en kategori mere-
> Årets metaludgivelse(dansk og udenlandsk)?

Den er jeg helt med på!

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 02-12-02 10:01

Troels skrev:
> Jeg kom lige til at tænke på om det var ved at være ved tiden vi fik
> nomineret nogen til vores dmm-award?

En god idé som altid.

> Her følger de kategorier vi havde til den sidste dkm-award:

Da gruppen synes at have en del hårdrockfans, er forslaget om
metalkategori måske ikke så dumt. Der er desuden ikke nogen
sangkategorier på din liste. Så jeg foreslår da følgende tilføjet:

ÅRETS UDENLANDSKE SANG
ÅRETS DANSKE SANG

> Med en del gode koncertminder i mente tænkte jeg på om der var
> basis for en kategori for "Bedste ikke engelskesprogede udgivelse"?

Jeg har ikke noget imod en sådan kategori, men jeg løber lidt sur i,
hvordan den skal indgå. Skal den blot tilføjes listen, eller skal de
to store albumkategorier splittes op?

--
Peter Brandt Nielsen / http://brandtnielsen.adr.dk
»Hvis de så i det mindste kunne holde sig ovre i et hjørne af skærmen

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 02-12-02 11:28

Troels skrev: (messageID: <news:ase5cn$nfj$1@sunsite.dk>)

> [...]
> evt. kunne forstille sig at Kaizer orchestra, bob hund og Kent blev
> nomineret? (Evt. skal bedste dansksprogede også gå med i den

Hører de nævnte ikke ind under "Bedste udenlandske album/kunstner/solist
osv."? Eller er der mon risiko for at de drukner blandt de
engelsksprogede(?)

> Kan vi starte med at blive enige om kategorierne og så begynde at
> nominere bagefter? Det kan så selvfølgelig være at nogle kategorier
> falde fra hvis der er for lidt nomineringer.

Hvad med selve afstemningen, er der nogen der vil lave en webbaseret
stemmeseddel? (Jeg vil evt. gerne).

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net/jul/

Fra : Lars Bernau

Dato : 02-12-02 18:14

In article <Xns92D8748FF11Eusenetdamkjaernet@194.255.237.194>,
usenet@damkjaer.net says...
> Hvad med selve afstemningen, er der nogen der vil lave en webbaseret
> stemmeseddel? (Jeg vil evt. gerne).

Jeg e4r med på begge del. Altså at få lavet en webbaseret stemmeseddel,
og at du laver den

--
Lars Bernau
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 02-12-02 18:51

Lars Bernau skrev:
> Jeg e4r med på begge del. Altså at få lavet en webbaseret
> stemmeseddel, og at du laver den

Ditto.

--
Peter Brandt Nielsen / http://brandtnielsen.adr.dk
»Det kan lære dig. Google kan *alt*!«

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 02-12-02 22:13

Peter Brandt Nielsen skrev: (messageID: <news:asg6h3$4ta$1@sunsite.dk>)

> Ditto.

Hvis det er den generelle stemning, så vil jeg lave scriptet nu, så der
kun mangler at blive fyldt kategorier og nominerede på. Jeg kan også selv
hoste det (regner ikke med at trafikken ved afstemningen vælter min
hostingudbyder :))

Skal vi definere deadlines nu? Både mhp. valg af kategorier og de
endelige nomineringer? (Samt selvfølgelig tidsrummet for selve
afstemningen.)

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net/jul/

Fra : Troels

Dato : 02-12-02 22:20

> [...]
> kun mangler at blive fyldt kategorier og nominerede på. Jeg kan også selv
> hoste det (regner ikke med at trafikken ved afstemningen vælter min

Jeg hopper med i køen af tilhængere

> Skal vi definere deadlines nu? Både mhp. valg af kategorier og de
> endelige nomineringer? (Samt selvfølgelig tidsrummet for selve
> afstemningen.)

Kategorierne som vi havde sidste år, kan vi vel nogenlunde hurtigt blive
enige om. Og så hvis der kommer et par nye kategorier tager det vel ikke så
lang tid at få dem diskuteret på plads.

/Troels

Fra : Heinz

Dato : 02-12-02 17:06

> [...]
> i januar, men det er næsten lidt sjovere hvis det følger kalenderen.
>
> Her følger de kategorier vi havde til den sidste dkm-award:

Hvad med at lave en spejlvendt udgave af det program ?
Der kunne man kåre årets mest elendigste bands og udgivelser.

Fra : Torsten Matthiessen

Dato : 02-12-02 22:15

> Hvad med at lave en spejlvendt udgave af det program ?
> Der kunne man kåre årets mest elendigste bands og udgivelser.

Yep. En slemmy.

/torsten/

Fra : Lars Bernau

Dato : 03-12-02 16:51

In article <3debcc27$0$71678$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
barforama@mail.tele.dk says...

> Yep. En slemmy.

LOL !

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-02 19:55

hvis i mangler host (det er sku lidt lettere at klare det med et vote
script) så kan jeg sagtens hoste :) Og med et script fra hotscripts.com e.l.
burde det være lige til... så skal der bare skrives hvilken kunsterne der
skal være i de forskellige kategorier.. Og hvad med "Årets alternative
udgivelse"

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-12-02 20:03

Troels <tllund@[nof******spam]hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ase5cn$nfj$1@sunsite.dk...

> ÅRETS UDENLANDSKE ALBUM
Svar: Country Girl (Heidi Hauge)

> ÅRETS DANSKE ALBUM
Svar: Kandis 9

> ÅRETS DANSKE BAND
Svar: Bongoes

> ÅRETS UDENLANDSKE SOLIST
Svar: Helmuth Lotti

> ÅRETS DANSKE SOLIST
Svar: Flemming Antony

> ÅRETS DANSKE SANGERINDE
Svar: Jeanette Sund (Devito)

> ÅRETS UDENLANDSKE DANCE/HOUSE/TECHNO-UDGIVELSE
> (herunder remixes mhp.dansegulvet)

> ÅRETS DANSKE DANCE/HOUSE/TECHNO-UDGIVELSE
> (herunder remixes mhp. dansegulvet)

> ÅRETS DANSKTOP/COUNTRY-UDGIVELSE
Svar: 3 bornholmere i en gummibåd (Kim og Hallo)

HILSEN ÅGE

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 03-12-02 14:29

> Troels <tllund@[nof******spam]hotmail.com> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:ase5cn$nfj$1@sunsite.dk...

Fatter, eller læser, du langsomt?

"Kan vi starte med at blive enige om kategorierne og så begynde at nominere
bagefter? Det kan så selvfølgelig være at nogle kategorier falde fra hvis
der er for lidt nomineringer."

Hvad betyder det?

Undskyld hvis jeg er lidt hård.... men hvorfor læser du ikke trådene inden
du begynder at besvare dem?

> HILSEN ÅGE

Lars B. Jensen
http://www.zulfo.dk http://www.sheewaklub.dk

Fra : Søren Sohl

Dato : 03-12-02 19:48

jeg tror det var en joke Lars...

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 03-12-02 21:09

"Søren Sohl" <ssohlREMOVE@cs.auc.dk> wrote in message
> jeg tror det var en joke Lars...

"Kender" jeg Åge rigtigt, så var det ikke... blot endnu et af hans tankeløse
indlæg...

Jeg må hellere huske at få ham putet i filteret på arbejde også....

Lars B. Jensen

Fra : Troels

Dato : 04-12-02 14:26

> Fatter, eller læser, du langsomt?

Jeg tror det er fordi Åge er så tempofikseret at han ikke altid har tid til
at nå at læse de indlæg han svarer på inden han svarer...

/Troels