Lægemidler
Fra : S. J.

Dato : 01-12-02 22:00

Hei

Det slog mig pludselig, at de på en måde er falsk varebetegnelse at kalde medicin for lægemidler. At læges vil sige at blive rask,
at blive helbredt. Der er ikke ret meget medicin, som man bliver helbredt af - det ordner naturen almindeligvis. Langt de fleste
lægemidler er kun lindrende, mens naturen altså ordner resten. Nogle lægemidler bliver man endda syg af, hvis man tager dem for
længe.

Penicilin er et eksempel på et af de få midler, der har en lægende virkning.

Jeg kan godt lide, at man kalder tingene ved det rette navn. Lægemiddelstyrelsen burde tage navneforandring til Medicinstyrelsen.

--
/Steen J

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-12-02 22:11

S. J. skrev:

>Der er ikke ret meget medicin, som man bliver helbredt af

Så er niveauet lagt.

--
Bertel

Fra : Thomsen, Knud

Dato : 01-12-02 22:13

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

> Så er niveauet lagt.

Bertel - ingen usaglige kommentarer - tak.

Venlig hilsen
Knud

Fra : S. J.

Dato : 01-12-02 22:43

Hei Bertel

Kan panodiler helbrede en hovedpine?

/Steen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-12-02 22:47

S. J. skrev:

>Kan panodiler helbrede en hovedpine?

Ja, f.eks. hvis den skyldes spændinger.

Er det sundt at få feber?

--
Bertel

Fra : Thomsen, Knud

Dato : 01-12-02 23:02

> Ja, f.eks. hvis den skyldes spændinger.
>
> Er det sundt at få feber?

Det er formentlig mere sundt end at æde piller - iøvrigt er feber normalt et
sympton på at noget andet er galt og derfor gør febernedsættende midler det
ofte sværere at finde årsagen til feberen.

Venlig hilsen
Knud

Fra : S. J.

Dato : 01-12-02 23:19

Hej Bertel

Panodilen gør, at du ikke kan mærke hovedpinen, men årsagen til hovedpinen er ikke væk.

Man kan heller ikke helbrede tandpine med panodiler eller kodimagnyler. Jeg har hørt om en fyr, der ikke turde gå til tandlægen med
tandpine. Han proppede sig med panodiler, og det døde han af.

Det kan være livsfarligt ikke at kunne føle smerte.

Ja, jeg tror faktisk, at det er sundt at have feber - til en vis grad. Feberen er et af naturens midler til at bekæmpe infektionen
på. Det er dog - efter min mening - OK at tage et par panodiler eller kodimagnyler imod feber - for at gøre sig det mere behageligt,
men jeg tror, at det forlænger helbredelsestiden.

Steen

Fra : Anette

Dato : 01-12-02 23:54

S. J. wrote:
> Panodilen gør, at du ikke kan mærke hovedpinen, men årsagen til
> hovedpinen er ikke væk.

Panodilen fjerner smerten, og giver dig mulighed for at slappe af, og for at
gennemføre hvad du havde planlagt at bruge din tid til. Panodil og andet let
smertestillende kan indirekte være kurerende ved at give afslapning til
overspændte muskler/ overspændt psyke. En afslapning som giver kroppen tid
til at fjerne følgerne af spændingen , den smertegivende myose.

> Det kan være livsfarligt ikke at kunne føle smerte.
ja

> Ja, jeg tror faktisk, at det er sundt at have feber - til en vis
> grad.

I bogstaveligste forstand til en vis grad, ja det er sundt at have feber,
men kun op til 42 grader C.
Det er ikke sundt når temperaturen går helt amok, tværtimod, det dør man af.
På den anden side kan mennesker heller ikke leve hvis kropstemperaturen ikke
kan stige til feber.
En temperaturstigning er kroppens eget forsvar mod indtrængende
mikroorganismer og er glimrende eftersom de færreste bakterier og vira
trives i temperaturer over 38 grader C.
Det forænger ikke nødvendigvis sygdomsforløbet at tage panodil eller andet
febrnedsættende middel, hvis det gøres med måde. F.eks en panodil til natten
for at kunne sove for influenza eller lignende er rart, symptomlindrende
men ikke forlængende på forløbet.

Men tilbage til topic
Det kan vel kaldes lægemidler, ud fra et synspunkt der siger at det er
midler læger bruger i behandlingen.

mvh/ Anette
Sygeplejerske

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-12-02 00:07

S. J. skrev:

>Panodilen gør, at du ikke kan mærke hovedpinen, men årsagen til hovedpinen er ikke væk.

Det passer ikke. Når du ved så lidt om sygdom og lægemidler, så
bør du undlade at udtale dig derom. Anette har forklaret hvordan
panodiler somme tider netop helbreder. At det slet ikke kan
helbrede en tandpine er vi naturligvis helt enige om.

>Ja, jeg tror faktisk, at det er sundt at have feber

Hvorfor tror du så at vi ikke har det hele tiden?

Det er usundt at have feber, men det er en satsning fra naturens
side, og som regel går det godt: bakterierne dør først. Men somme
tider dør folk af feber.

>Feberen er et af naturens midler til at bekæmpe infektionen

Ja, og opium er naturens eget stof der findes i valmuerne, men
det bliver det altså ikke sundt af.

Det er umuligt at udtale sig generelt om lægemidler. Nogen af dem
helbreder, nogen af dem dæmper symptomer, nogen gør begge dele,
nogen gør ingen af delene, nogen har bivirkninger, nogen få har
ingen osv.

--
Bertel

Fra : Alexander

Dato : 08-12-02 14:18

Bertel Lund Hansen <nospam@lundhansen.dk> wrote in

> [...]

Jeg er enig! Der er en ganske præcis grund til at man får hovedpine. Det
bedste ville naturligvis være, hvis man fandt ud af, hvad årsagen var, men
ofte har man ikke tid eller lyst til at kaste sig ud i noget sådant.
Panodilen gør, at man ikke kan mærke smerten længere. Smertetærsklen øges.
Det har jeg foriøvrigt fra en læge, så hvis du har noget at tilføje, så
skal det være rigtig godt!

> [...]
> panodiler somme tider netop helbreder. At det slet ikke kan
> helbrede en tandpine er vi naturligvis helt enige om.

Det er dig, der udtaler dig, når du egentlig burde holde kæft.

> Hvorfor tror du så at vi ikke har det hele tiden?

Fordi det ikke er hele tiden, at kroppen skal af med bakterier/vira og hvad
ellers. Det siger da egentlig sig selv.
Når vi får feber, er det kroppen forsøg på at dræbe bakterier/vira.

> Det er usundt at have feber, men det er en satsning fra naturens
> side, og som regel går det godt: bakterierne dør først. Men somme
> tider dør folk af feber.

Det er kun usundt, hvis man dør af det eller tager skade af det. Det er
proteinerne i kroppen, som desværre kun kan holde til et vist antal grader
før de begynder at stivne(lidt ligesom æggehvider) og det er naturligvis
farligt. Det bliver først kritisk når vi kommer over 42+ grader. Så er det
farligt at få feber.

Siger sig selv.

> Ja, og opium er naturens eget stof der findes i valmuerne, men
> det bliver det altså ikke sundt af.

Findes der noget der ikke kommer fra naturen af?

> [...]
> helbreder, nogen af dem dæmper symptomer, nogen gør begge dele,
> nogen gør ingen af delene, nogen har bivirkninger, nogen få har

Jeg vil sige, at man ganske afgjort kan udtale sige generelt om
lægemidler/medicin. Udover penicilin, kinin og nogle få andre, så findes
der ikke rigtig noget medicin, der helbreder. Medicinalindustrien idag
handler om at opfinde noget, der lindrer men ikke helbreder.

Mere generelt kan det vist ikke siges!

Hilsen

Alexander

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-12-02 15:13

Alexander wrote:

> [...]
> der ikke rigtig noget medicin, der helbreder. Medicinalindustrien idag
> handler om at opfinde noget, der lindrer men ikke helbreder.

Så er det godt, man ikke behøver at holde sig til medicinalindustriens
produkter. Der findes nemlig et produkt, som kan helbrede utroligt mange
forskellige lidelser - og det vel og mærke et produkt som er helt
gratis, og som der findes rigelige forsyninger af. Jeg tænker
selvfølgelig på kroppens egen medicin - det produkt som Alexander
tidligere har slået på tromme for i en række indlæg i
dk.helbred.behandling.alternativ. Behandlingen hedder UT. Det står for
Urin-Terapi, og behandlingen består ganske enkelt i, at man drikker et
glas urin med jævne mellemrum.

> Mere generelt kan det vist ikke siges!

Jeg syntes heller ikke, der er meget mere at sige.

Skulle der alligvel være nogle, der har lyst til at sige noget, bør det
foregå i dk.helbred.behandling.alternativ.
FUT: dk.helbred.behandling.alternativ. Det betyder, at svar på dette
indlæg som udgangspunkt havner i gruppen

Vil man hellere diskutere de videnskabelige sider af
medicinalindustriens produkter frem for den spændende UT, må man lige
selv ændre opfølgningen til dk.videnskab.sundhed.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-12-02 15:41

In article <Xns92DE912B7FD54alexanderktdcadsldk@62.243.74.162>, Alexander wrote:
> [...]
> Det har jeg foriøvrigt fra en læge, så hvis du har noget at tilføje, så

Fremfor at bekæmpe symptomer, så bekæmper jeg i stedet årsagen.
Og da jeg stort set ikke tager smertestillende, så er jeg nu
som regel i stand til at se tilbage på det seneste døgn og finde
årsagen til hovedpine, og kan dermed bekæmpe problemet.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-12-02 17:49

Alexander skrev:

>Jeg er enig! Der er en ganske præcis grund til at man får hovedpine.

Én?

--
Bertel

Fra : Alexander

Dato : 08-12-02 14:02

Bertel Lund Hansen <nospam@lundhansen.dk> wrote in

> Så er niveauet lagt.

Af dig!

Fra : Louise

Dato : 01-12-02 23:34

> Penicilin er et eksempel på et af de få midler, der har en lægende
virkning.

Det kommer godt nok an på hvilken form for penicilin du får. Jeg havde
blærebetændelse for nogle måneder siden, og fik det penicilin der hedder
Pondocillin. Aldtig har jeg været så syg før!!!

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-12-02 00:08

Louise skrev:

>Det kommer godt nok an på hvilken form for penicilin du får. Jeg havde
>blærebetændelse for nogle måneder siden, og fik det penicilin der hedder
>Pondocillin. Aldtig har jeg været så syg før!!!

Næ, og hvis man har kyssesyge og får penicillin, så stopfodrer
man bakterierne med det de allerhelst vil have, og så bliver
sygdommen meget værre og varer i månedsvis.

--
Bertel

Fra : Keld Lergren Nielsen

Dato : 02-12-02 03:59

"Bertel Lund Hansen" skrev i news:tg5luu0umqmp085ncfln0nl70ns71kvh0e@news.stofanet.dk

> Næ, og hvis man har kyssesyge og får penicillin, så stopfodrer
> man bakterierne med det de allerhelst vil have, og så bliver
> sygdommen meget værre og varer i månedsvis.

Bertel er du helt sikker på det?
Kyssesyge (mononukleose) skyldes en virus som penicillin
absolut ingen virkning har på.
Se http://www.netdoktor.dk/sygdomme/Fakta/kyssesyge.htm

Keld Lergren Nielsen
"Livet er dejligt at leve, bare man har karaktersvaghed nok til at nyde det."
Sokrates

Fra : Alexander

Dato : 08-12-02 14:21

"Keld Lergren Nielsen" <keld.lergren.nielsen@nospam.dk> wrote in

> "Bertel Lund Hansen" skrev i

> Bertel er du helt sikker på det?
> Kyssesyge (mononukleose) skyldes en virus som penicillin
> [...]

Tak for du viste os, at Bertel igen har udtalt sig om noget, han ikke har
forstand på.

Fra : Thomsen, K.

Dato : 08-12-02 15:22

Alexander wrote:
> [...]

Bertel har en lidelse, som gør at han udtaler sig om alt uanset han har
forstand på det eller ej. Om der findes medicin mod det ved jeg ikke.
'Desværre' er Bertel så velformuleret, at han virker overbevisende og han
har derfor en flok rygklappere herinde, som tror på alt, hvad den mand
skriver.
Hvis nogen formaster sig til at modsige Hr. Bertels påstande svarer han
fluks igen ved at putte folk i et af sine killfiltre, så han kan blive fri
for kritikken. Han er jo seriøs ikke ?

Venlig hilsen
knud

Fra : Alexander

Dato : 31-12-02 01:00

"Thomsen, K." <091255antispam@iname.com> wrote in

> [...]
> han fluks igen ved at putte folk i et af sine killfiltre, så han kan
> blive fri for kritikken. Han er jo seriøs ikke ?

Jo, man skulle jo nærmest tro, at han er professionel politiker eller sågar
spin"doktor".

Og der findes en medicin? Ikke i pilleform, men hvis han begynder at
praktisere UCP, så garanterer jeg for, at hans tilstand vil bedres markant.

Læs: http://net-prophet.net/ucp

venlig hilsen

Alexander

Fra : Jesper

Dato : 28-12-02 02:01

"S. J." <sj@FJERNhumleby.dk> wrote in message
> [...]
medicin for lægemidler. At læges vil sige at blive rask,
> at blive helbredt. Der er ikke ret meget medicin, som man bliver helbredt

Der findes praktisk taget intet lægemiddel der ikke udnytter kroppens (eller
naturens om man vil) eget forsvars- og helbredelsessystem. Det er netop det
der er det smarte ved lægemidler. Der er jo ingen grund til at opfinde den
dybe tallerken hver gang...!

> [...]
> længe.
>
> Penicilin er et eksempel på et af de få midler, der har en lægende
Penicillin hæmmer bateriers evne til at danne en cellemembran under
celledeling. Derefter kan kroppens eget immunsystem bekæmpe
bakterieinfektionen. Dvs. penicillin hjælper immunforsvaret - eller
kroppen - og det er der adskillige andre lægemidler der gør. At sige, at der
kun er få, er noget vås.

> Jeg kan godt lide, at man kalder tingene ved det rette navn.
Lægemiddelstyrelsen burde tage navneforandring til Medicinstyrelsen.

Hvis du undersøgte tingene lidt nøjere ville du finde ud af at ordet medicin
er et fremmedord, og at det betyder lægemiddel - og så er du lige vidt

Mvh. Jesper