Kim wrote:
>
> On Sun, 4 Mar 2001 12:56:38 +0100, "H.Jørgensen" <hej@post8.tele.dk> wrote:
>
> >Jeg vil gerne skifte til Basisbank, men inden jeg gør dette, vil jeg lige
> >høre om der er nogle som har haft dårlige erfaring med dem.
>
> Jeg oprettede en enkelt konto, for at prøve dem. Mine erfaringer er at deres
> interface er langsomt og begrænset i funktionalitet og kommunikationen med dem
> kan godt være meget langsom, med mindre man benytter telefonen.
>
> Med baggrund i dette er jeg pt. ved at skifte til Din Bank, som benytter BEC som
> datacenter, med et væsentligt (imho) bedre interface og næsten lige så gode
> renter.
>
> Mvh, Kim
Jeg har gjort ca. de samme erfaringer, Basisbank's web interface er
efter min mening noget halvfærdig skod.
De problemer jeg har oplever har været:
- Det password jeg fik tilsendt virkede ikke, da første cifer var nul
("0"), det kunne web interfacet ikke håndtere. Jeg mailede til dem, og
fik et flabet svar om at det da var synd for mig, men at de virklig kun
kunne hjælpe hvis jeg ringede til dem.
- I år 2000 understøttede de kun Netscape version 4.70-4.74 og ikke 4.76
som var den nyeste dengang, og man fik ingen advarsel om at ens browser
var for ny, når man gik ind på deres sider. Resultatet var at det ikke
var muligt at betale girokort, der sket absolut intet når man trykkede
"ok" til betaling. Andre dele, f.eks konto udtog virkede.
- I år virker det bare ikke med Netscape, og man _skal_ have Internet
Explore installeret, man får naturligvis ingen advarsel om at Netscape
ikke kan bruges...
- For et par dage siden kunne jeg igen ikke betale girokort (...og nej,
det var ikke fordi min konto var i minus
), når jeg trykkede "ok"
til betalingen, fik jeg en fejlbesked i retningen af: "alle felter ikke
udfyldt" - ja goddaw do!, hvorfor er det lige at jeg ikke for at vide
hvilke felter der mangler? Når jeg så vendte tilbage til indtastnings
billedet, var alle oplysninger slettet så jeg kunne starte forfra med
modtager, konto nr. mv. - virklig bruger fjendtlighed! Og forøvrigt
havde jeg _ikke_ glemt nogle felter! BasisBank svarede dog på en mail i
løbet af ca. et døgn med en løsning: gå ind under "personlig profil" og
ud igen, så virker det...
Hmmm, hvis de folk der har lavet web interfacet har så lidt check på
deres spaghetti-kode at man skal gøre noget som tilsyneladende intet har
med den funktion man ønsker udført, for at skidet virker, kan man så
have helt tillid til sikkerheden i systemet er ok? - det er formodenligt
lige så smæk fuld af fejl som resten...
Mit råd: Hvis du kan finde en bank med et bedre web interface (det kan
næsten ikke blive dårligere...) og ca. samme renter/gebyrer, så tag
den...
--
Peter Sørensen
nwc@europe.com
Okay, so you're Shania Twain - That don't impress me much...