Biblioteksbøger
Fra : Morten Clausen

Dato : 01-12-02 17:53

Hej,

Jeg har lige modtaget en hjemkaldelse på nogle bibloteksbøger som jeg har
lånt i september 2001. Det er helt korrekt at jeg har lånt bøgerne men jeg
har også aflevert dem igen.

Mit sprøgsmål er så:

Hvor lang tid efter at man har lånt bøgerne kan biblioteket kommer og kræve,
at man kan fremvise en kvittering for at bøgerne er aflevert?

På forhånd tak,

Morten Clausen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-12-02 18:31

Morten Clausen skrev:

>Hvor lang tid efter at man har lånt bøgerne kan biblioteket kommer og kræve,
>at man kan fremvise en kvittering for at bøgerne er aflevert?

Den almindelige forældelsesfrist er 5 år. Jeg vil tro at det er
den der gælder.

Har du prøvet at snakke med biblioteket og forklare dem sagen?

--
Bertel

Fra : Morten Clausen

Dato : 01-12-02 18:56

> Har du prøvet at snakke med biblioteket og forklare dem sagen?

Ja, jeg ringede til dem med det samme jeg fik brevet. Der fik jeg fat i en
dame, der gav mig ret i at det så underligt ud at der var gået så lang tid,
inden jeg have modtaget hjemkaldelsen. Men hun kunne åbenbart ikke gører
noget ved det, så hun stillede mig om til en anden afdeling, hvor der ikke
var nogle der tog telefonen.

Det jeg har tænkt mig at gører nu er at skrive et brev til dem.

Morten

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 01-12-02 18:37

> Hvor lang tid efter at man har lånt bøgerne kan biblioteket kommer og
kræve,
> at man kan fremvise en kvittering for at bøgerne er aflevert?

Hjælp! Jeg har aldrig i mit liv fået en kvittering for aflevering på
biblioteket - håber ikke de pludselig kommer med en masse krav til mig...

Mvh Thomas

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 01-12-02 22:39

In <asdhaq$sm$1@sunsite.dk> "Thomas Smedebøl" <whisdow@hotmail.com> writes:

>kræve,

>Hjælp! Jeg har aldrig i mit liv fået en kvittering for aflevering på
>biblioteket - håber ikke de pludselig kommer med en masse krav til mig...

Det kender jeg. Jeg har betalt 6500 kroner for nogle boeger, som jeg har
afleveret uden at faa kvittering. Saa nu beder jeg altid om en kvittering.

/Martin

Fra : Thomsen, Knud

Dato : 01-12-02 19:03

"Morten Clausen" <mortenclausen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor lang tid efter at man har lånt bøgerne kan biblioteket kommer og
kræve,
> at man kan fremvise en kvittering for at bøgerne er aflevert?

Det ligner et problem - på mit bibliotek får man ingen kvittering ved
aflevering - der er endda et indkast i væggen, så man kan aflevere døgnet
rundt.

Venlig hilsen
Knud

Fra : Nette

Dato : 01-12-02 21:42

"Morten Clausen" wrote in message

> Hvor lang tid efter at man har lånt bøgerne kan biblioteket kommer og
kræve,
> at man kan fremvise en kvittering for at bøgerne er aflevert?

Før de kan kræve det, skal de vidst begynde og uddele sådanne, når man
afleverer. Men igen, hvad så, hvis man afleverer i deres brevsprække?

Nette

Fra : James Wyth

Dato : 02-12-02 04:56

> Før de kan kræve det, skal de vidst begynde og uddele sådanne, når man
> afleverer. Men igen, hvad så, hvis man afleverer i deres brevsprække?

Ofte står der ved sprækken af man kan aflevere der udenfor normal
åbningstid, men det er på eget ansvar.
Deri ligger nok en advarsel om at man ikke får en kvitering.