Landzone
Fra : Lars Kalsen

Dato : 30-11-02 18:52

Hej - alle i jurakyndige,

Vore søn er ved at købe et hus. Hvad betyder det at huset er beliggende i
landzone? Er der noget man skal passe på i den anledning ?

Alle gode råd er velkomne.

Lars Kalsen
----
Lars Kalsen - Projekt Manager Wlan - Cand. scient. & HD
TDC Mobil a/s, Digtervejen 1, 9200 Aalborg SV, Denmark
Tel. +45 89 45 66 02 - Mobil +45 40 15 66 02 - Fax +45 89 45 81 77
----

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 30-11-02 20:57

> Vore søn er ved at købe et hus. Hvad betyder det at huset er beliggende i
> landzone? Er der noget man skal passe på i den anledning ?

At man kan holde høns uden at naboerne kan brokke sig - eller geder,
kalve............
At det er svært at få byggetilladelse til et større hus.
At en stor grund er vurderet lavt.
At der ikke gives tilladelse til udstykning.

Det var hvad jeg sådan lige kunne komme i tanke om.

Mvh Maria

Fra : Lars

Dato : 30-11-02 22:07

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in message

> [...]
> At det er svært at få byggetilladelse til et større hus.
> At en stor grund er vurderet lavt.
> At der ikke gives tilladelse til udstykning.

Er der ikke også noget med at kreditforeningerne er tilbageholdende med at
yde lån til huse i landzone??

/Lars

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 02-12-02 11:56

> Er der ikke også noget med at kreditforeningerne er tilbageholdende
med at
> yde lån til huse i landzone??

Hvis huset er prisen værd får han nok ikke problemer. Men naturligt nok
vurderer de det samme hus lavere langt-ude-på-landet end i et
"attraktivt" by kvarter. Der er trods alt færre købere på landet og det
kan tage væsenligt længere at sælge et hus.

Da vi i sommer sagde til banken at vi ville købe et hus og havde fundet
det var "bank-salgs-assistenten" umiddelbart skeptisk - specielt da vi
var villige til at give noget over den offenligt vurdering. Men der var
ikke noget problem med kreditforeningen (totalkredit) - Men nu var
beløbet også relativt lille - Det kan stadig være billigt på landet

/A

Fra : Inger Pedersen

Dato : 30-11-02 22:16

> [...]
> At det er svært at få byggetilladelse til et større hus.
> At en stor grund er vurderet lavt.
> At der ikke gives tilladelse til udstykning.

- frisk luft og lærkesang, harer og fasaner
- masser af plads
- måske langt til indkøb, arbejde, skole og daginstitutioner, naboer og
legekammerater, biografer og cafeer
- at vejene ikke straks bliver ryddet, når det sner - og måske skal man selv
sørge for vedligeholdelse af vejen
- måske ingen kollektiv transport i nærheden
- og at HVIS den er der, er det måske en gang i timen mellem kl. 8 og 16 og
slet ikke i weekender: regn med udgifter til mindst én bil
- og at det måske er svært at låne penge til købet af ejendommen
- check vandforsyning og kloakforhold grundigt: er de ok?
- er el-forsyning via luftledning? I så fald må man være forberedt på
strømafbrydelser i storm og ved isslag
- generelt at man må være indstillet på, at systemerne er færre, og man må
klare en del selv: mindre tryghed - mere frihed
- man kan være heldig at få virkeligt gode naboer, men det er ikke nogen
selvfølge

Hilsen Inger

Fra : Kurt Lund

Dato : 01-12-02 01:41

Inger Pedersen skrev:

> - måske langt til indkøb, arbejde, skole og daginstitutioner, naboer
> og legekammerater, biografer og cafeer

Men sundt for børnene (og os andre) at cykle

> - at vejene ikke straks bliver ryddet, når det sner - og måske skal
> man selv sørge for vedligeholdelse af vejen

Nemlig.

> - og at det måske er svært at låne penge til købet af ejendommen

Det er du den anden, der skriver. Hvorfor skulle det være svært?

> - check vandforsyning og kloakforhold grundigt: er de ok?

*Meget* vigtigt.

> - man kan være heldig at få virkeligt gode naboer, men det er ikke
> nogen selvfølge

Bare man undlader at spille Karl Smart, så går det som regel fint.

X-post til dk.videnskab.jura fjernet.

--
Kurt Lund

Fra : Inger Pedersen

Dato : 01-12-02 10:49

"Inger Pedersen" <inger@pedersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

klip en hel masse

Jeg ved, ovenstående ikke har en pind med jura at gøre, men det er
krydspostet fra dk.bolig, hvortil det er sendt.
Hilsen Inger

Fra : Jan Petersen

Dato : 01-12-02 11:53

Den Sun, 1 Dec 2002 09:49:27 +0000 (UTC), "Inger Pedersen"
<inger@pedersen.tdcadsl.dk> skrev:

>Jeg ved, ovenstående ikke har en pind med jura at gøre, men det er
>krydspostet fra dk.bolig, hvortil det er sendt.
>Hilsen Inger

Når du ikke har styr på sagerne så undlad venligts at krydsposte.
Når man krydsposter sætter man samtidig FUT (Follow-Up-Io) til den
gruppe hvor man mener det hører hjemme. Så undgår man at resten af
tråden fortsætter parallelt i begge grupper.

JP

Fra : Inger Pedersen

Dato : 01-12-02 11:55

"Jan Petersen" <janpeter@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gruppe hvor man mener det hører hjemme. Så undgår man at resten af
> tråden fortsætter parallelt i begge grupper.

Det er sørme ikke mig, der har krydspostet - i øvrigt er jeg enig med dig.
Det er derfor, jeg har sendt en forklaring på et OT indlæg.
Hilsen Inger

Fra : Kim Kolmorgen

Dato : 01-12-02 18:53

On Sun, 1 Dec 2002 11:54:50 +0100, "Inger Pedersen" <inger@pedersen.tdcadsl.dk>
wrote:

>Det er sørme ikke mig, der har krydspostet - i øvrigt er jeg enig med dig.
>Det er derfor, jeg har sendt en forklaring på et OT indlæg.

Hvilket er ganske ok.
Nogle newsreadere gi'r automatisk information om krydspostning
men jeg er ikke sikker på at OE gør, og så er man jo lidt på herrens mark selv.
Jan sku' nok også ha' fulgt sit eget råd og sat en fornuftig FUT i hans eget
indlæg.

FUT: dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express (hvis det ellers virker)
--
Venlig Hilsen
Kim Kolmorgen

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 30-11-02 22:44

Lars Kalsen wrote:
> Vore søn er ved at købe et hus. Hvad betyder det at huset er beliggende i
> landzone? Er der noget man skal passe på i den anledning ?

Næ, belåning er lavere end ellers,
og signatur bør stadig være under fem linier

Ellers mere konkret,
for gensalgsværdi svarer i alene for.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 02-12-02 00:22

> Næ, belåning er lavere end ellers,

Niks, den er 80% af handelsværdien. Ingen problemer, medmindre selvfølgelig,
at man køber alt for dyrt.

Mvh Maria

Fra : tomov

Dato : 03-12-02 00:35

Bebyggelsesprocenten i landzone er max 10% af grundarealet.
I byzone må man bygge mere på grunden. 25% ???

Tom