Hvem skal betale?
Fra : Freddy Fey

Dato : 30-11-02 16:45

Hej!

Jeg ejer hus sammen med min eks-kærste, altså 50/50 til hver. Vi er nu
flyttet fra hinanden, og idag er det mig der bor i huset. Nu er spørgsmålet
så om det ikke er rimligt at hun betaler halvdelen af huslejen, selvom hun
er flyttet i en anden lejlighed og selvfølig også skal betale husleje der.
Kan jeg overhovedet tvinge hende til at betale hendes halvdel og hvordan?
Huset er sat til salg, men der kan gå noget tid inden det er solgt. Så
indtil da er det vel kun på sin plads at hun betaler det hun har hæftet for
engang!

F.F.

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 30-11-02 16:49

Freddy Fey wrote:

> Huset er sat til salg, men der kan gå noget tid inden det er solgt. Så
> indtil da er det vel kun på sin plads at hun betaler det hun har hæftet for
> engang!

Søg på http://www.google.com på grupper og bodeling hus.

Så får du 15 indlæg, der dækker dit spørgsmål, plus lidt mere
i din situation.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 30-11-02 17:53

"Freddy Fey" <freddy.f@tdcadsl.dk> skrev:
> [...]
spørgsmålet
> så om det ikke er rimligt at hun betaler halvdelen af huslejen,

Når du skriver husleje, mener du så ikke afdrag på lån?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 30-11-02 18:46

"Freddy Fey" <freddy.f@tdcadsl.dk> wrote in message
> Så
> indtil da er det vel kun på sin plads at hun betaler det hun har hæftet
for
> engang!

Om hun skal betale sin del af ydelsen afhænger af, hvordan jeres lån er
skruet sammen, samt af, hvilke aftaler, der eventuelt måtte findes mellem
jer.

Det er vel rimeligt nok, at hun betaler sin halvdel, men det er vel så også
rimeligt, at du betaler hende husleje for at bo i et hus, hun ejer??

Fra : Nette

Dato : 30-11-02 22:53

"Freddy Fey" wrote in message
> Hej!
>
> Jeg ejer hus sammen med min eks-kærste, altså 50/50 til hver. Vi er nu
> flyttet fra hinanden...

Jeg ved ikke hvad lovgivningen siger om den slags.
Men det mest rimelige var vel at i lagde jeres begges husleje sammen og
delte den med to.
Det er jo også for din skyld hun er flyttet.

Nette