Lønmodtagernes garantifond og andet arbejd~
Fra : Christian Madsen

Dato : 30-11-02 13:22

Mit firma er blevet konkursbegæret mv. og LG har overtaget lønnen. Hvis jeg
så får nyt arbejde indenfor den periode hvor LG dækker, skærer det så i LG's
udbetaling?

På forhånd tak for svaret,
Christian

Fra : Poul Christensen

Dato : 30-11-02 15:19

"Christian Madsen" <chr_madsen@fjernmig.yahoo.co.uk> skrev i en
meddelelse news:3de8ad81$0$5788$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> [...]
lønnen. Hvis jeg
> så får nyt arbejde indenfor den periode hvor LG dækker, skærer

Så vidt jeg kan se af LG's hjemmeside afhnger det af længden
på dit opsigelsesvarsel, jf:
http://www.atp.dk/web/portal.nsf/mainfrms!readform&Area=LG
under vejledning- funktionærer

PoulC
poulc@ofir.dk

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 01-12-02 10:40

Følgende kloge ord er nedfældet af Christian Madsen:

> Mit firma er blevet konkursbegæret mv. og LG har overtaget lønnen.
> Hvis jeg så får nyt arbejde indenfor den periode hvor LG dækker,
> skærer det så i LG's udbetaling?

Er du funktionær, kan du tjene hvad du vil i opsigelsesperioden.
Er du ikke funktionær skal du trække anden indtjening fra udbetalingen fra
LG.

Har selv lige været i samme båd og havde nyt job fra første dag efter
konkursen var en realitet.

Mvh
Kasper K
---------------------------------
Find en masse gode svar på de spørgsmål
der oftest stille i nyhedsgruppen d.e.i.w.s.a
http://www.asp-faq.dk

Fra : Christian Madsen

Dato : 02-12-02 19:54

> [...]
> LG.
>
> Har selv lige været i samme båd og havde nyt job fra første dag efter

Det har jeg også lige fået, så der er vist dømt dobbelt løn i december og
januar...

Christian

Fra : Brian Lænø

Dato : 03-12-02 20:06

"Kasper Katzmann" <kasper @ FJERNESkatzmann.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er du funktionær, kan du tjene hvad du vil i opsigelsesperioden.
> Er du ikke funktionær skal du trække anden indtjening fra udbetalingen fra
<snip>
Er du sikker på det?
Fra min tid som tømre kan jeg huske nogle regler om akkord arbejde.
Hvis man var startet på en akkord, så vil man få udbetalt hele akkorden ved
konkurs.
Eneste krav var at man ikke selv måtte færdiggøre akkorden for et andet
firma.
Jeg har dog aldrig selv stået i den situation.

--
Brian